2015 04 21

Šarūnas Bartas iškels lietuvišką trispalvę Kanų festivalyje su asmeniškiausiu savo filmu

Antradienį Paryžiuje paralelinės ir nepriklausomos Kanų festivalio programos „Dvi režisierių savaitės“ (Quinzaine des Realisateurs) meno vadovas Edoardas Waintropas atskleidė, kad kruopščią atranką įveikė lietuviška drama „Peace To Us In Our Dreams“. Po 10 metų pertraukos į Kanus grįžtantis Šarūnas Bartas legendinėje kino salėje „Theatre Lumiere“ parodys tarptautinei bendruomenei asmeniškiausią ir jautriausią savo filmą, kuriame jis pats atliko pagrindinį vaidmenį ir panaudojo viešumoje nematytus vaizdo įrašus iš asmeninių archyvų.
Sarunas Bartas
Šarūnas Bartas

47-ąjį gimtadienį švęsiančias „Dvi režisierių savaites“ prasmingai pradės prancūzų kino legenda Philippe'as Garrelis, kuris su naujausia romantine drama „Moterų šešėliuose“ (In the Shadow of Women) uždarys simboliškai istorijos ratą.

1969 metais niekam nežinomas jaunas debiutantas Ph.Garrelis patyrė Kanų krikštą pirmą kartą suorganizuotoje programoje „Dvi režisierių savaites“, kurią inicijavo režisieriai Francois Truffaut, Jeanas-Lucas Godardas, Romanas Polanskis ir Claude'as Lelouchas.

„Galimybė pradėti renginį būtent su šiuo filmu mums prilygsta neeilinei dovanai“, – pakomentavo pasirinkimą meno vadovas Edoardas Waintropas, kurio sprendimu atidarymo seansą papildys ir 1968 m. Ph.Garrelio režisuotas trumpametražis filmas „Actua 1“. 

Kol kas patvirtinto lietuviško pavadinimo neturinti drama „Peace To Us In Our Dreams“ gavo aukso vertės pakvietimą nuožmiausioje atrankoje.

Arabiškų naktų sapnai

Š.Bartui nusišypsojo laimė sudalyvauti Kanų festivalyje jau ketvirtą kartą: 1996 m. ir 1997 m. oficiali programa „Ypatingas žvilgsnis“ (Un Certain Regard) rodė lietuvių režisieriaus filmus „Mūsų nedaug“ (Few of Us) ir „Namai“ (The House), o 2005 m. „Dvi režisierių savaites“ surengė dramos „Septyni nematomi žmonės“ (Seven Invisible Men) pasaulinę premjerą. 

Kol kas patvirtinto lietuviško pavadinimo neturinti drama „Peace To Us In Our Dreams“ gavo aukso vertės pakvietimą nuožmiausioje atrankoje, kuomet E.Waintropas patvirtino mažiausiai filmų – tik 17.

Šis skaičius atrodo dar įspūdingiau, sužinojus, kad atrankos komitetas svarstė 1623 pilnametražius filmus. Dar sudėtingesnę konkurenciją turėjo trumpametražių filmų autoriai: iš 1742 pasiūlymų premjeroms Kanuose pakvietimus gavo tik laimingųjų vienuoliktukas. 

Įprastą 20-24 vietų kiekį privertė apkarpyti nenumaldomas troškimas sutalpinti ypatingą portugalų režisieriaus Miguelio Gomešo epinę dramą „Tūkstantis ir viena naktis“ (Arabian Nights). 6 valandas ir 21 minutę trunkantį kūrinį, susipinantį iš Persijos poemų, Šecherezados pasakų ir aktualiausių Portugalijos politinių įvykių analizės, programuotojams teko išskaidyti į tris dalis ir suplanuoti seansus per tris dienas iš eilės. Tai reiškia, kad milžiniška „Tūkstantis ir viena naktis“ užims iškart trijų filmų laikus programoje „Dvi režisierių savaites“.

Gera galinga kompanija

Drauge su Š.Bartu, Ph.Garreliu, M.Gomešu originaliais, drąsiais, vaizdingais filmais vilios išradingumu stebinantis žanrinio kino meistras Takashi Miike iš Japonijos (futuristinis veiksmo trileris „Jakuzos apokalipsė“), įdomusis kolumbietis Ciro Guerra (pavojingose Amazonės džiunglėse nufilmuotas nespalvotas nuotykis „Žalčio apkabinimas“), oficialiai programai neįtikęs garsusis prancūzas Arnaud'as Desplechinas (romantinė drama „Mano gražiausios dienos“), kultinis ispanas Fernando Leonas de Aranoa (komiška drama „Nuostabi diena“ su aktoriais Olga Kurylenko, Timu Robbinsu ir Benicio del Toro).

Taip pat – prieš 24 metus šioje programoje „Auksinę kamerą“ už geriausią debiutą iškovojęs belgų veteranas Jaco Van Dormaelis (religinė satyra „Labai šviežas testamentas“ apie Briuselyje apsigyvenusį blogos reputacijos Dievą), antrą kartą į programos glėbį grįžtantis FIPRESCI premijos laureatas amerikietis Jeremy Saulnieras (žiaurusis „Žalias kambarys“ apie negailestingai smurtaujančių neonacių skinų gaujos bandymą sunaikinti perdaug pamačiusius atsitiktinius liudininkus) ir marokietis Nabilas Ayouchas (sekso paslaugomis uždirbančių moterų kasdienybę fiksuojančioje dramoje „Pačios mylimiausios“ trys laisvo elgesio merginos iš skirtingų pasaulio kraštų susitinka Marakeše).

Keturi nauji balsai

Režisūroje debiutuojantis sėkmingasis scenaristas Thomas Bidegainas (jis dažniausiai bendradarbiauja su prancūzų režisieriumi Jacquesu Audiardu, parašė scenarijus kultiniam „Pranašui“ ir oficialam 68-ojo Kanų festivalio konkursui patvirtintam trileriui „Dheepan“) dingusios be žinios mergaitės paieškų dramoje „Kaubojai“ amerikietį aktorių Johną C. Reilly išmokė bendrauti prancūziškai.

Uždarymo ceremonijai E.Waintropo komanda išsirinko 2015 m. Sandanso kino festivalyje pastebėtą komediją amerikiečio Ricko Famuyiwa’os komediją „Kvailys“.

Niekam negirdėtų ir iš trumpametražių filmų lygos užaugusių naujokų frontą sustiprins Lenkijos ir Švedijos bendros gamybos provokuojančią dramą apie neapykantą, smurtą, bausmę, žiauraus nusikaltimo pasėkmes „Po šoko“ režisavęs debiutantas Magnusas van Hornas. 

Karštą ir emocingą premjerą neabejotinai žada dokumentiniu filmu „Allende, mano senelis Allende“ debiutuojanti demokratiškai išrinkto Čilės prezidento ir per 1973 metų perversmą nužudyto Salvadoro Allende anūkė Marcia Tambutti.

Negausią moterų režisierių rinktinę Kanuose papildys Sandanso kino festivalyje šiemet sulaukusi pagyrimų debiutantė Chloe Zhao, kurios nuostabaus grožio drama „Dainos, kurias išmokė mano broliai“ buvo nufilmuota autentiškame indėnų rezervate, ir pirmąją dramą apie paauglių seserų maištą prieš šeimos tradicijas „Mustangas“ sukūrusi atokiame Turkijos provincijos kaime žavingoji Deniz Gamze Erguven.

Uždarymo ceremonijai E.Waintropo komanda išsirinko 2015 m. Sandanso kino festivalyje pastebėtą komediją amerikiečio Ricko Famuyiwa’os komediją „Kvailys“ (Dope).

Jaudinantis filmas

Stiprioje ir daug vilčių teikiančioje kompanijoje startuosiantis Š.Bartas neatsitiktinai parašė vaidmenis gražuolei dukteriai Inai Marijai Bartaitei ir dabartinei gyvenimo draugei Lorai Kmieliauskaitei.

Šarūnas Bartas neatsitiktinai parašė vaidmenis gražuolei dukteriai Inai Marijai Bartaitei ir dabartinei gyvenimo draugei Lorai Kmieliauskaitei.

Paties režisieriaus jautriai įkūnijamas vyras per kelias dienas kaimo sodyboje mėgina prisiminti žmones, su kuriais jam teko būti ir išsiskirti skirtingais gyvenimo etapais.

„Tai yra ypatingai jaudinantis filmas“, – per spaudos konferenciją Lietuvos ir Prancūzijos nepriklausomų investuotojų lėšomis finansuotą dramą „Peace To Us In Our Dreams“ išskyrė meno vadovas E.Waintropas.

Jie buvo čia

„Dvi režisierių savaitės“ galėtų pasigirti, kad per 47 metus būtent šios programos sudarytojai ir vadovai anksčiau už kitus patikėjo tokiais šiandien pripažintais, gerbiamais ir mėgstamais režisieriais, kaip Bernardo Bertolucci, Jimas Jarmuschas, Sofia Coppola, Wimas Wendersas, Werneris Herzogas, Martinas Scorsese, Nigisa Oshima, Theo Angelopoulos, George’as Lucas, Kenas Loachas, Mira Nair, Pablo Larrainas, Davidas Cronenbergas, Michaelis Haneke, Spike’as Lee, Jeanas-Pierre’as ir Lucas Dardenne’ai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų