„Prieš keletą metų „Scanoramai“ ir Goethe’s institutui kilo mintis pakviesti žiūrovus į kultūrinių susitikimų erdvę, pristatančią šiuolaikinį ir laiko išbandymus atlaikiusį vokiečių kiną. Šiais metais joje įsikūrė išskirtinė draugija – jos daugiabalsiškumas atskleidžia, koks įvairus gali būti stiprias meno tradicijas turinčios šalies kinas, originaliai interpretuojantis praeities temas ir gyvai reaguojantis į dabarties aktualijas“, – teigia festivalio įkūrėja ir meno vadovė Gražina Arlickaitė.
Goethe‘s instituto Lietuvoje vadovas Michael Müller Verweyen išskirdamas ryškiausius festivalio filmus akcentavo, jog „Petzoldas, Rohleris ar Ottinger – tai korifėjai, kurių darbus būtina pamatyti. Tačiau derėtų atkreipti dėmesį ir į jaunus balsus kine. Ypač norėčiau parekomenduoti iš Bulgarijos kilusią vokiečių režisierę Elizą Petkovą. Šiais metai mes visi susidūrėme su situacija, dėl kurios „Scanorama“ ateina į mūsų namus. Tai juk gali būti tikras privalumas!“
Virtualią „Scanoramos“ platformą galite rasti – čia.
Undinė (rež. Christian Petzold)
Šių dienų Berlyne įsiplieskia gyvenimo ir mirties ribas peržengianti meilės istorija, audringa, lyg atkeliavusi iš romantizmo epochos kūrinio puslapių. Pagrindinė filmo veikėja, graži mergina vardu Undinė, žavi turistus pasakojimais apie Rytų ir Vakarų Berlyno architektūrą. Tarp jų – ir svajotojas Kristofas, neatsispiriantis merginos kerams ir pamilstantis Undinę. Tačiau merginos praeitį gaubia tamsi paslaptis, susijusi su jos ankstesniu romanu.
Enfant Terrible (rež. Oskar Roehler)
Kai 22 metų Raineris Werneris Fassbinderis su trenksmu įsiveržė į nedidelio, bet novatoriško Miuncheno teatro sceną, niekas nenumanė, kad įžūlus jauniklis taps vienu garsiausių vokiečių pokario kino režisierių. Nepaisant ankstyvo nuosmukio, jo filmai sudrebindavo svarbiausius kino festivalius ir supriešindavo žiūrovus bei kritikus. Siautulingas talentas, radikalios pažiūros, provokatyvus savęs afišavimas ir nepasotinamas meilės troškimas pavertė jį žmogumi, draskomu nenutildomo vidinio riksmo – vienu ryškiausių ir kontroversiškiausių savo laikotarpio enfant terrible.
Paryžiaus kaligramos (rež. Ulrike Ottinger)
6-ojo dešimtmečio Paryžius – avangardo sostinė ir naujos kartos menininkų bei intelektualų biotopas. Dvidešimtmetė Ulrike Ottinger atvyko į jį, vedama troškimo kurti, ir ateinančius dvidešimt metų šį miestą vadino savo namais. Klaidžiodama tarp knygynų, koncertų salių, teatrų, kino teatrų, muziejų ir kavinių, vokiečių dokumentinio kino grande dame tyrinėja savo atminties žemėlapį ir jame ryškėjančius praeities Paryžiaus kontūrus – meninio ir politinio gyvenimo sceną, kurioje ne tik skleidėsi naujos idėjos, bet ir siautė XX a. demonai.
Atstumtasis (rež. Visar Morina)
Grįžęs po sunkios darbo dienos, Džaferas ant savo namo vartų randa pakabintą negyvą žiurkę. Klausimas, kas galėjo taip pasielgti, graužia jį, net pakeičia santykius su kolegomis ir šeima. Džaferas yra Vokietijoje gyvenantis kosovietis, todėl spėja, kad šį poelgį išprovokavo jo kilmė, bet pamiršta, kad antipatiją gali pelnyti ir jis pats. Po sukrečiančio įvykio Džaferui tenka stoti į akistatą su savimi ir pripažinti savo tamsiąsias puses.
Žuvis, plaukianti prieš srovę (rež. Eliza Petkova)
Andrėja – moteris be praeities. Ji žaisminga, tiesi, linksma, nuoširdi, nenuspėjama. Filipas ir Martinas – tėvas ir sūnus, neabejingi Andrėjai. Jos atsiradimas turėtų užpildyti tuštumą, atsiradusią mirus žmonai ir motinai Hanai. Prasideda geismo vasara, bet vidinė tuštuma, besiverianti veikėjų sielose, ragina juos ieškoti paguodos ir saugumo. Visi trys kurį laiką gyvena anapus visuomenės ribų, bet galiausiai pasiduoda žmogiškiems troškimams. Meilę aptemdo baimė, o dabartis išnyksta pavojingos ateities miglose.
Nuogi gyvūnai (rež. Melanie Waelde)
Katia, Saša, Benis, Laila ir Šeleris – penki geriausi draugai iš Vokietijos provincijos. Kartu jiems liko būti visai nedaug: greitai baigsis paskutiniai mokyklos metai, ir kiekvienam teks pradėti savarankišką gyvenimą. Ši riba tarp vaikystės ir brandos juos sykiu ir gundo, ir gąsdina, ir kiekvienas šiuos sudėtingus jausmus išgyvena savaip. „Nuogi gyvūnai“ – debiutas, kurio paprastumą jauna režisierė praturtina psichologiniu personažu gilumu.
Šiais metais Europos šalių kino forumas „Scanorama“ vyks lapkričio 4 – 22 d. Filmus galite žiūrėti virtualioje kino platformoje.