2020 11 05

Šiemet „Scanoramoje“ – kino industrijos renginiai, nagrinėjantys ir pandemijos iššūkius

Antradienį prasidėjęs Europos šalių kino forumas „Scanorama“ šiemet tradiciškai pristato ne tik įdomiausius pastarųjų metų Europos filmus, bet ir kviečia į kino industrijos renginius „SCA kryptys“. Kino profesionalai ir pradedantieji turės galimybę semtis žinių apie šiuolaikinio kino kūrybos ir gamybos praktikas bei procesus, ypač didelį dėmesį skiriant pandemijos sukeltiems iššūkiams ir naujajai kūrėjų realybei. Visi renginiai bus atviri ir nemokami bei vyks internetu.
„SCA kryptys“
„SCA kryptys“ / „Scanorama“ nuotr.

„Šiais metais „SCA kryptys“ pristatys ne tik ypač turiningą programą, bet ir taps pavyzdžiu, kaip kūrybingai reaguoti į sudėtingas situacijas, su kuriomis nuolat susiduria kino profesionalai. Pandemija privertė atsisakyti gyvų susitikimų ir persikelti į virtualią erdvę, bet išplėtė auditorijos galimybes. Tikiuosi, kad festivalio lankytojai pasinaudos proga dalyvauti puikiuose renginiuose, pasiekiamuose iš bet kurios Lietuvos vietos, ir gilins profesines žinias su geriausiais savo sričių profesionalais“, – teigia festivalio įkūrėja ir meno vadovė Gražina Arlickaitė.

„Scanoramos“ festivalio komanda paruošė virtualų susitikimą su režisiere Agnieszka Holland, kurios filmas „Šarlatanas“ pristatytas šių metų Berlynalėje ir rodomas šių metų „Scanoramoje“. A.Holland dalyvaus lapkričio 7 d. 18 val. tiesiogiai „Scanoramos“ „Facebook“ transliuojamoje klausimų-atsakymų sesijoje, kurios metu atsakys į kino profesionalų ir mylėtojų rūpimus klausimus ir pasidalins filmo kūrimo užkulisiais.

Geroji patirtis – iš Europos kino industrijos ekspertų

Šeštadienį 12 val. prasidėsiančiose dviejų dalių scenarijaus rašymo dirbtuvėse kino ir televizijos scenaristė bei patyrusi prodiuserė iš Izraelio Ruth Lev Ari pasidalins šiuo metu rašomos knygos apie scenarijaus vystymą svarbiausiomis įžvalgomis. Scenaristai ir norintys sukurti savo pirmąjį scenarijų leisis į kelionę, kurioje kartu su savo herojais iš įprasto pasaulio persikels į kinematografinį, ir sužinos atsakymus į svarbiausius istorijos plėtojimo klausimus.

Auditorijos dizaino specialistas iš Vokietijos Paulas Riethas atskleis, kaip galima nuo pat filmo kūrimo proceso pradžios auditoriją įtraukti į bendrą darbą, pasitelkiant taikliai suplanuotos komunikacijos, netradicinės distribucijos galimybes. Pasak „TorinoFilmLab“ „Feature-Lab“ programoje kino kūrėjus konsultuojančio P.Rietho, riboti biudžetai sklaidai ir viešinimui yra viena didžiausių problemų, paaiškinančių, kodėl autorinis kinas taip trumpai „sukasi“ ekranuose. P.Rietho meistriškumo seminaras vyks lapkričio 8 d. 12 val.

Lietuvių animacijos kūrėjai „Moetion Films“ vadovės Moe Honan lapkričio 14 d. 12 val. vyksiančioje paskaitoje turės galimybę detaliau susipažinti su animacijos prodiusavimu ir sklaida. Per pastaruosius 20 metų Airijos animatoriai tapo globaliais partneriais kūrybos, paslaugų ir koprodiusavimo srityse, tad M.Honan pasidalins palyginti mažos šalies sėkmės istorija žengiant į tarptautinę animacijos kūrybos ir prodiusavimo areną, taip pat pristatys savo naujausią prodiusuotą animacinį filmą „Du po du už borto“ (Two by Two Overboard!, 2020) ir atskleis jo koprodiusavimo iššūkius, patirtis ir atradimus.

Galimybės kino kūrėjams COVID-19 kontekste

Po COVID-19 protrūkio skaitmeninė komunikacija kino sektoriui tapo pagrindiniu viešinimo bei pardavimų kanalu. Kino rinkodaros strategė iš Austrijos Marika Kozlovska kino prodiuseriams, platintojams, festivalių organizatoriams, kino kūrėjams lapkričio 8 d. 17 val. plačiau pristatys tarptautinės kino mugių rinkos principus, šiandieninę rinkos padėtį, tinkamiausias viešinimo ir rinkodaros priemones, taip pat teiks konsultacijas ir patars dėl projektų plėtros perspektyvų.

Kino rinkos strategės M.Kozlovskos meistriškumo seminarą pratęs lapkričio 15 d. 14 val. vyksianti diskusija „Filmų nacionalinio ir tarptautinio išleidimo bei platinimo strategija COVID-19 kontekste“. Lietuvių kino prodiuseriai, platintojai ir kino teatrų atstovai pasidalins savo istorijomis, kaip per pandemiją sekėsi išleisti filmus į kino teatrus ir skaitmenines platformas. Pandemijos sukeltus pokyčius taip pat bus siekiama apžvelgti iš kino platintojų ir agentų požiūrio taško.

Šie renginiai organizuojami kartu su „Moterys Lietuvos kino ir TV industrijoje“ (WIFT LT) – aktyvaus judėjimo „WIFT. Women in Film and Television“, vienijančio kine ir televizijoje dirbančias moteris, neformalia grupe Lietuvoje.

Išskirtinė diskusija su Giedre Žickyte ir Marija Stonyte

Šiandien Giedrės Žickytės režisuotas „Šuolis“ gali pasigirti geriausio dokumentinio filmo apdovanojimu tarptautiniame Varšuvos kino festivalyje, yra atrinktas į Talino „Juodųjų naktų“ kino festivalio konkursinę programą bei Niujorko dokumentinio kino festivalį DOC NYC. Tačiau G.Žickytė apdovanojimus renka ne tik kaip režisierė, bet ir kaip kitų kūrėjų prodiuserė. Tarp jų – ir šių metų Sandanso kino festivalio apdovanojimas Geriausios dokumentikos kategorijoje už bendrą ukrainiečių ir lietuvių kūrėjų dokumentinį filmą „Mėlyna kaip apelsinas žemė“. Jaunosios kartos režisierė Marija Stonytė yra pasiruošusi debiutuoti su dokumentiniu ilgametražiu „Švelnūs kariai“, tačiau dėl pandemijos debiutas vis atidedamas.

Lapkričio 14 d. 15 val. „Scanoramos“ organizuojamoje diskusijoje G.Žickytė ir M.Stonytė pasidalins produktyvaus režisieriaus ir prodiuserio bendradarbiavimo paslaptimis, taip pat tiek asmenine, tiek bendra šiuo metu sėkmingai įgyvendinamų tarptautinių kino projektų patirtimi ir COVID-19 sukeltais iššūkiais bei jų sprendimais.

Plačiau apie „SCA krypčių“ renginius čia. Europos šalių kino forumas „Scanorama“ vyks lapkričio 4–22 dienomis. Festivalio filmai bus rodomi didžiųjų šalies miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių – kino teatruose (iki lapkričio 7 d.) ir virtualioje kino platformoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis