Iš pirmo žvilgsnio, tai visada atrodo puikus sumanymas – pakeista aplinka, nauji įspūdžiai, aktyvus poilsis turėtų padėti išspręsti įsisenėjusias problemas, pažvelgti į savo santykius iš šalies. Tačiau nebegalėdami pasislėpti už patogios rutinos partneriai turi stoti akistaton su savo baimėmis ir negebėjimu komunikuoti.
Birželio 9 d. Lietuvos kino teatruose pasirodys bendros trijų Baltijos šalių filmas „Apsimetėliai“ (Teesklejad, 2016), kurio gamybą parėmė Lietuvo Kino centras. Įtempta psichologinė drama tęsia turtingą kinematografinę santykių krizę atostogose patiriančių porų tradiciją. Trisdešimtmečiai Ana (Mirtel Pohla) ir Juhanas (Priit Võigemast) stengiasi išsigydyti po Anos aborto santykiuose atsivėrusias žaizdas, bandydami romantiškai leisti atostogas prabangiame pajūrio name, kurį užleido pasiturintys draugai. Kilus audrai jie pakviečia kartu apsistoti kitą nepažįstamųjų porą. Ir taip įtempti santykiai pamažu pasiekia kritinę ribą.
Filmo „Apsimetėliai“ anonsas:
Belaukiant premjeros kviečiame prisiminti tris dėmesio vertus sudėtingus porų santykius narpliojančius filmus – nuo kino klasikos iki šiuolaikinių kūrėjų darbų.
„Kelionė į Italiją“ (Viaggio in Italia, 1954), rež. Roberto Rossellini
Ši veriančiai įžvalgi atostogų Italijoje metu byrančios šeimos studija – vienas įsimintiniausių italų neorealizmo tėvo Roberto Rossellini ir jo talentingosios žmonos Ingrid Bergman bendradarbiavimo pavyzdžių. Susvetimėję, vieniši savo santuokoje vyras ir žmona atvyksta į Italiją parduoti po dėdės mirties paveldėtą vilą. Pyktis, nuoskaudos, pagieža skleidžiasi griuvėsių, užgesusio ugnikalnio ir bereikšmių atsitiktinių pažinčių fone.
„Visi kiti“ (Everyone Else, 2009) rež. Maren Ade
Talentinga vokiečių režisierė Maren Ade, visai neseniai vertusi žiūrovus vienu metu juoktis ir verkti žiūrint subtilią susvetimėjusių tėvo ir dukters santykių dramą „Tonis Erdmanas“ (Toni Erdmann, 2016) filme „Visi kiti“ kuria įsimintiną jaunos poros portretą. Saulės nutviekstoje Sardinijoje atostogaujantys Giti (Birgit Minichmayr) ir Krisas (Lars Eidinger) myli vienas kitą, tačiau greitai atsiskleidžia komplikuota šių santykių dinamika – poros bendravimas nuolat stringa dėl skirtingų lūkesčių, nesusikalbėjimo, baimės ir abejonių.
„Force Majeure“ (Force Majeure, 2014) rež. Ruben Ostlund
„Force Majeure“ – negailestingai apnuoginanti santykių anatomija. Jauna, du mažus vaikus auginanti švedų šeimyna, atostogauja Prancūzijos Alpėse. Iš pirmo žvilgsnio tobulos šeimos laukia netikėti išbandymai. Visiems keturiems pietaujant viešbučio restorano balkone, jų link pradeda ristis sniego lavina. Kyla panika – Ebba (Lisa Loven Kongsli) šaukiasi vyro Tomo (Johannes Kuhnke) pagalbos, tačiau jis išsigandęs sprunka. Sniegas sustoja laiku, niekas nenukenčia, tačiau vyro ir žmonos santykiuose įvyksta negrįžtamas lūžis.