Ar labai skiriasi „Valpurgijos nakties“ scenarijus nuo „Divos“ teksto?
Režisierius: Pirmiausia kartu su M. Gauer parašėme scenarijų, remdamiesi „Divos“ tekstu. Tai pasakojimas apie operos scenos dievaitę, kuri po pasirodymo gauna raštelį nuo nepažįstamojo. Tas laiškas išlaisvina užslėptas emocijas, kurios priverčia iš naujo pergalvoti gyvenimą. Tačiau, kitaip nei „Divoje“, norėjau, kad tai būtų ne vieno aktoriaus drama. Nusprendžiau, kad reikalingas dar vienas aktorius, kuris palaikytų filmo įtampą, o ne vien praeities išgyvenimus.
Kuriant filmą buvo daug repeticijų ir bandymų, kurie iš viso užtruko daugiau nei 3 mėnesius. Taip pat ligai ieškojome filmavimui tinkamos vietos. Kai radome tinkamas patalpas, drauge su operatoriumi piešėme kiekvieną būsimo filmo sceną. Tad pradėjus filmuoti, aktoriai smulkiai žinojo, ką reikės daryti.
Ar galima sakyti, kad scenarijus buvo parašytas būtent Jums? Juk esate šio filmo ašis...
Aktorė: Scenarijus buvo rašomas mums abiem (ir Philippe Tłokiński, – P. G. pastaba). Šiais laikais retai kas kuria specialiai kuriam nors aktoriui skirtą scenarijų. Mano vaidmuo įpareigojo prisiimti didelę atsakomybę. Nuo manęs galėjo priklausyti ir filmo sėkmė. Svarbu man buvo ir tai, kad šiandien kino industrijoje yra mažai galimybių subrendusioms moterims. Tad stengiausi suteiktą progą maksimaliai išnaudoti. Buvo be galo įdomu kurti Noros asmenybę, kuri 180 laipsniu skiriasi nuo manosios.
Ar filmavimo aikštelėje jautėtės kaip operos diva?
Aktorė: Iš tikrųjų Nora yra nebaudžiama. Stengiausi tokį jos įvaizdį ir išlaikyti viso filmo metu. Kūrybinė grupė man labai padėjo. Tikrai tai vertinu.
Kodėl filmas nespalvotas?
Režisierius: Norėjau žiūrovams parodyti, kad tai nebus paprastas, lengvai atspėjamas filmas. Su operatoriumi darėme bandymus ir nusprendėme, kad geriau filmas atrodo be spalvų. Lokacijoje neturėjome galimybės nieko keisti. Aplinka taip pat lėmė nespalvotą filmo vaizdą. Patalpų, kuriose filmavome, sienos yra bjauriai žalios. Aš neištverčiau tos spalvos ekrane net 5 minučių, manau, žiūrovui taip pat būtų sunku ilgai į jas žiūrėti.
Kuri scena buvo sunkiausia?
Aktorė: Paskutinė. Nuo pat pradžių galvoju apie šią sceną ir kiekvieną kartą ją vertinu vis kitaip. Norėjau, kad šis filmas turėtų kitokią pabaigą, todėl per visus bandymus siekiau įvairiais būdais jos išvengti. Tačiau galiausiai režisierius man paaiškino, kodėl filmas negali baigtis kitaip, ir aš su tuo susitaikiau. Režisieriaus žmona yra psichologė, todėl aš dažnai skambinau jai ir tariausi apie ekstremalius Noros poelgius. Nagrinėdama ją, maniau, kad po paskutinės scenos ji turėjo nusižudyti. Tačiau vėliau supratau, kad tas įvykis, nutikęs paskutinėje scenoje, suteikė jai prasmę gyventi.
Filmą „Valpurgijos naktis“ dar galite pamatyti. Seansų laikai skelbiami čia.