2019 10 17

Viena „Netflix“ vadovių: mes nekonkuruojame su leidėjais ir kuriame tris naujus serialus pagal knygas

Tuo metu, kai leidėjai Frankfurto knygų mugėje apie „Netflix“ kalba kaip vieną iš konkurentų, kuris tampa rimta alternatyva skaitymui, viena iš šios įmonės vadovių Kelly Luegenbiehl tvirtina, kad yra tik bendradarbiavimas, o ne kova su knygomis dėl dėmesio.
Kelly Luegenbiehl
Kelly Luegenbiehl

Trečiadienį Frankfurto knygų mugėje Norvegijos ir Vokietijos leidėjai teigė, kad dabar pagrindinė kova vyksta dėl dėmesio, dėl laiko. O tai, kad dabar žmonės mažiau dėmesio skiria knygų skaitymui, jie aiškina milžinišku serialų populiarumu. Ir, žinoma, „Netflix“. Turinti 151 mln. prenumeratorių 190 šalių ji yra viena iš dominuojančių pramogų turinio kūrėjų pasaulyje.

Todėl nenuostabu, kad susitikimas su K.Luegenbiehl Frankfurto knygų mugėje sulaukė didžiulio dėmesio, o pakliūti į jį buvo galima tik iš anksto užsiregistravus.

„Mes nežiūrime į knygų leidėjus kaip į konkurentus. Greičiau jau kaip į partnerius“, – sakė ji. Ji sakė, kad tarp serialų ir knygų galima įžvelgti daugybę panašumų – sugebėjimas taip įtraukti žiūrovą, kad jis norėtų žiūrėti seriją po serijos, anot jos, labai panašus į knygų skaitymą. Be to, nemažai populiarių „Netflix“ serialų yra sukurti pagal knygas. K.Luegenbiehl Frankfurto knygų mugėje paskelbė apie tris naujus „Netflix“ serialus, kurie bus sukurti pagal knygas. Bene didžiausio susidomėjimo sulaukė žinia, kad serialas bus kuriamas pagal turkų rašytojos Elif Shafak knygą „40 meilės taisyklių“. Vien Turkijoje buvo parduota 850 tūkst. šios knygos egzempliorių, ši knyga išleista ir lietuvių kalba.

„Scanpix“ nuotr./Elif Shafak
„Scanpix“ nuotr./Elif Shafak

Kiti du „Netflix“ serialai, kuriami pagal knygas, bus didžiulio populiarumo sulaukusio vokiečių rašytojo Danielo Kehlmanno „Tyll“ bei švedų rašytojo Fredriko Backmano „Anxious People“ ekranizacijos. „Mes be galo didžiuojamės šiais trimis naujais projektais, ir tai tik dar kartą įrodo, kad puikios istorijos gali atkeliauti iš bet kur, bet kokia kalba ir skirtingų laikotarpių“, – sakė ji. Anot „Netflix“ atstovės, parenkant knygas, pagal kurias bus kuriami serialai, nesvarbu, ar tai buvo bestseleris, ar ne – svarbiausia, anot jos, yra gera idėja ir įdomūs personažai.

Ji atkreipė dėmesį, kad dabar skirtingi žanrai, skirtingi pateikimai susilieja ir nebeįmanoma nuspėti, kas kur baigsis. Kaip pavyzdį ji paminėjo serialą „The paper“ – tai buvo kroatų tyrimų žurnalisto pagrindu sukurta istorija. „Netflix“ vadovė pasakojo šio serialo atsiradimo istoriją – iš pradžių žurnalistas publikavo straipsnius, tačiau pamatęs, kad jie nedaro reikiamo poveikio, nusprendė išleisti dokumentinę knygą. Leidėjai pasiūlė, kad dokumentinė knyga būtų dar įtaigesnė, jeigu pagal ją parašytų romaną. Galiausiai romanas virto Kroatijoje didelio dėmesio sulaukusiu serialu, o vėliau jis tapo ir „Netflix“ dalimi.

Naujos tendencijos

Kalbėdama apie tendencijas ji sakė, kad pastebimas didelis susidomėjimas paaugliams skirtais serialais, žanriniais serialais bei klasikiniais romantiškais serialais. Kaip vieną iš sėkmės pavyzdžių ji paminėjo ir serialą „Dark“. „Mes ir toliau eksperimentuosime su žanrais“, – sakė „Netfilx“ vadovė. Ji sakė, kad jai pačiai įdomiausi yra serialai apie stiprias moteris, tačiau pagrindinis „Netflix“ principas yra įvairovė, kad būtų galima pataikyti į pačių įvairiausių pomėgių žiūrovus.

Autentiškumas – dar viena tendencija, kuri, anot „Netflix“ atstovės, yra aiškiai pastebima. Žmonės skirtingose šalyse nori jiems artimos aplinkos serialų, pastebima ir tai, kad nebūtinai serialai turi būti įgarsinti angliškai, vietinės gamybos serialai puikiai priimami pasauliniu mastu. Taip pat pastaruoju metu „Netflix“ ėmė plėstis į Aziją, ir K.Luegenbiehl prognozuoja, kad artimu metu turėtų smarkiai padaugėti ten sukurtų serialų.

Vienas iš klausimų – kokia „Netflix“ ateities politika dėl to, kad skirtingose šalyse žiūrovai gauna skirtingą turinį. „Mūsų tikslas – kad visur žmonės gautų tą patį turinį tuo pačiu metu“, – sakė ji.

Nemažai klausimų ji sulaukė ir dėl to, ar „Netflix“ seka savo vartotojus, renka apie juos informaciją. K.Luegenbiehl tikino, kad vienintelė informacija, kuri renkama apie žiūrovus, yra tai, kokius serialus jie peržiūrėjo ar nebaigė žiūrėti, pagal tai ir formuojami nauji pasiūlymai jiems.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis