Lokarno tarptautinis kino festivalis išlaikė tradiciją iššauti fejerverkus pramoginiu ir efektingu reginiu, o prancūzų režisieriaus Luco Bessono futuristinis veiksmo trileris „Liucija” (Lucy) kuo puikiausiai tinka seansui didžiausiame kino teatre po žvaigždėmis – centrinėje miesto aikštėje sumontuotame milžiniškame ekrane filmus mėgsta žiūrėti bent 8 tūkst. žmonių minia, nors dažnai žiūrovų aktyvumą sugriauna rugpjūtį pliaupiantis lietus.
Jeruzalės tarptautiniam kino festivaliui teko priimti netradicinį sprendimą ir savaitei pavėlinti atidarymo cemeremonijai pasirinktą pasaulinę premjerą – režisieriaus Erano Rikliso dramą „Šokantys arabai” (Dancing Arabs).
Vis daugiau ambicijų skleidžiančiam Jeruzalės tarptautiniam kino festivaliui teko priimti netradicinį sprendimą ir savaitei pavėlinti atidarymo cemeremonijai pasirinktą pasaulinę premjerą – režisieriaus Erano Rikliso dramą „Šokantys arabai” (Dancing Arabs).
Renginio vadovai ir optimistinio filmo prodiuseriai atsižvelgė į specialiųjų tarnybų įspėjimus, kad paaštrėjus Izraelio ir Palestinos konfliktui raudono kilimo seansas aikštėje gali būti pavojingas ir pernelyg rizikingas 6 tūkst. svečių saugumui.
Arabų šokiai prasidės vėliau
Jeruzalės kino festivalis prasidėjo liepos 10-ąją ramiau negu planuota. Likus vos dviem dienoms iki ištaigingos atidarymo ceremonijos šventė buvo atšaukta dėl saugumo sumetimų ir atidėta vienai savaitei.
Tarptautiniuose kino festivaliuose pripažinto režisieriaus Erano Rikliso („Citrinmedis”, „Alyvmedis”, „Nuotaka iš Sirijos”) naujausia drama „Šokantys arabai” pastaruosius metus kaitino kraują intriguojančiu scenarijumi ir žinomais aktoriais (vieną iš pagrindinių vaidmenų sukūrė 2013 m. „Kino pavasario” konkursinės programos „Nauja Europa-nauji vardai” vertinimo komisijos narys palestinietis Ali Sulimanas).
Izraelio kino teatrai ketino paleisti filmo seansus nuo liepos 11-ąją, tačiau prodiuseriai paprašė atidėti premjerą iki liepos 24-osios. „Jautriai reaguodami į pastarųjų dviejų savaičių tragiškus įvykius ir gerbdami žuvusiųjų atminimą, nutarėme pavėlinti mūsų filmo seansus”, – paaiškino režisierius Eranas Riklis.
„Stengiausi pasidalinti viltimi, nenutylėdamas skausmingos realybės”, – pripažino Eranas Riklis
Esminis „Šokančių arabų” veikėjas yra arabų kilmės berniukas iš Tiros miesto (Palestina), kuriam pavyksta patekti į prestižinę žydų vidurinę mokyklą Jeruzalėje.
Situacija Vakarų Krante paaštrėjo po įkaitais pagrobtų trijų paauglių iš Izraelio nužudymo ir išprovokuoto keršto, kai Izraelio ekstremistai nužudė 16-metį palestinietį ir paliko jo kūną Jeruzalės miške.
„Tragedija paaštrino neblėstantį Izraelio ir Palestinos konfliktą. Jis niekuomet nebuvo nurimęs, nuolat gyvename įtampoje, patenkame į nepavydėtinai komplikuotas situacijas, nuo smurto išpuolių nukenčia vis daugiau taikių ir nekaltų piliečių, tačiau nenustoju raginti, kad išlaikytume optimizmą dėl regiono ateities. Būtent dėl to sukūriau šį filmą. Tikiu, kad mano kūrinys yra sąžiningas, jausmingas, šviesus ir garbingas visiems žmonėms, kuriuos paliečia išgalvoti įvykiai. Stengiausi pasidalinti viltimi, nenutylėdamas skausmingos realybės”, – kalbėjo Eranas Riklis.
Jeruzalės kino festivalis vis dar planuoja surengti „Šokančių arabų” (Prancūzijos kino platintojai filmą pavadino „Antruoju sūnumi”) pasaulinę premjerą liepos 17-ąją. Tarptautinė filmo premjera turėtų įvykti Venecijoje arba Lokarne, nors oficialių pranešimų dar reikia palaukti.
Scarlett prieš vyrus
Lokarno tarptautinio kino festivalio meno vadovas Carlo Chatrianas paskelbs pilną renginio programą liepos 16 dieną.
Likus penkioms dienoms iki spaudos konferencijos jis atskleidė pagrindinio atidarymo ceremonijos filmo pavadinimą. Miesto aikštėje apie 8 tūkst. žiūrovų išvys prodiuserio, scenaristo ir režisieriaus Luco Bessono („Penktasis elementas”, „Žana D’Ark”, „Leonas”, „Nikita”) futuristinį veiksmo trilerį „Liucija” (Lucy), kuriame seksualioji Scarlett Johansson su malonumu traiško, daužo ir šaudo jos gyvenimą sujaukusius vyrus.
Paryžiuje, Los Andžele ir Taivane nufilmuotame trileryje gražuolė mergina įtraukiama į Azijos narkomafijos pinkles ir priverčiama transportuoti uždraustus vaistus savo kūne. Vienas iš implantų išsiskaido, neaiškios kilmės narkotikas susimaišo su kurjerės krauju ir Liusė tampa negailestinga supermoterimi. Ji nejaučia skausmo, mikliai įsisavina bet kokį kiekį informacijos, geba kontroliuoti mintimis ir, žinoma, išsiugdo nenugalimumą.
Lucas Bessonas buvo susitaręs, kad pagrindinį vaidmenį futuristiame veiksmo trileryje „Liusė” atliks Angelina Jolie, tačiau dėl sveikatos problemų ją pakeitė Scarlett Johansson
Scarlett Johansson ir Morganas Freemanas neketina apsilankyti prie ežero ir tarp kalnų jaukiai įsitaisiusiame gražiame Šveicarijos mieste.
Rugpjūčio 6-ąją intriguojančią „Liuciją” žiūrovams pristatys potraukį režisūrai vėl atgavęs Lucas Bessonas.
Po skyrybų su Milla Jovovich jis rašė scenarijus ir prodiusavo tęstinius veiksmo trilerius „Transporteris”, „Pagrobtoji”, „Taksi”, ketveriems metams pasinėrė į animacinę trilogiją „Artūras ir Minimukai”, o pernai nustebino kriminaline gangsterine dramedija „Šeima” su Robertu de Niro, Michelle Pfeiffer ir Tommy Lee Jonesu.
Pramoginius ir komercinius reginius greitai gaminti įpratęs ir kiekvienam filmui prisivilioti populiarius aktorius išmokęs L.Bessonas buvo susitaręs, kad pagrindinį vaidmenį futuristiame veiksmo trileryje „Liusė” atliks Angelina Jolie, tačiau dėl sveikatos problemų ją pakeitė komiksiniuose amerikiečių trileriuose „Geležinis žmogus 2”, „Keršytojai”, „Kapitonas Amerika 2” save išbandžiusi Scarlett Johansson.
Michaelas prieš savo ego
Kultinį komiksų superherojų Betmeną du kartus vaidinęs amerikietis Michaelas Keatonas vėl sulauks žvaigždžių valandos. Holivudo veteranas idealiausiai tiko meksikiečių režisieriaus Alejandro Gonzalezo Inarritu juodo humoro komedijai „Žmogus-paukštis” (Birdman), kuri turi ir išplėstinį pavadinimą „Netikėta nežinojimo vertybė”.
Kultinį komiksų superherojų Betmeną du kartus vaidinęs amerikietis Michaelas Keatonas vėl sulauks žvaigždžių valandos
Stipriu pretendentu „Oskaro” nominacijoms tituluojamo filmo pasaulinės premjeros visi laukė Kanų festivalyje, kuris buvo pakvietęs ir apdovanojęs du pastaruosius garsaus autoriaus filmus „Babelis” (geriausias režisierius) ir „Beautifull” (geriausias aktorius Javieras Bardemas).
Būtent Kanų festivalio paralelinėje programoje „Kritikų savaitė” prasidėjo Alejandro Gonzalezo Inarritu karjera su originalia keršto drama „Meilė – kalė” (Amores Perros).
Balandžio mėnesį Kanų festivalio meno vadovas Thierry Fremaux viešai skelbė, kad „Žmogus-paukštis” yra neužbaigtas, bet dabar mes žinome tikslesnę priežastį – Venecijos tarptautinis kino festivalis pasiūlė prodiuseriams ne tik vietą konkursinėje programoje, bet prestižinę atidarymo ceremonijos filmo šlovę.
Alejandro Gonzalezas Inarritu sugrįš į pensijinio amžiaus atostogautojų pamėgtą Lido salą po 11 metų pertraukos. 2003 m. čia buvo rodoma drama „21 gramas” (21 Grams), o aktorius Seanas Pennas atsiėmė „Volpi” taurę už geriausią vaidmenį. 2007 m. režisierius užsuko į Veneciją be savo filmo ir dirbo konkursinės programos vertinimo komisijoje.
„Žmogus-paukštis” pasakoja apie kadaise kultinį superherojų vaidinusį aktorių-veteraną (labai panašu į Michaelo Keatono karjeros vingius), kuriam sunkiai sekasi repetuoti ir ruoštis spektakliui Brodvėjaus scenoje.
Likus kelioms dienoms iki premjeros užsispyręs egoistas bando atrasti save iš naujo, susigrąžinti savo šeimą, prikelti žlugusią karjerą ir pamirštą šlovę. Pagrindiniam aktoriui talkina įspūdinga komanda – Edwardas Nortonas, Zachas Galifianakis, Andrea Riseborough, Amy Ryan, Emma Stone, Naomi Watts (australų aktorė nusipelnė „Oskaro” nominacijos už vaidmenį Alejandro Gonzalezo Inarritu filme „21 gramas”).
Šedevras ir antras „Oskaras” iš eilės?
„Kitais metais jūs pamatysite vieną išskirinį filmą. Jis nufilmuotas vienu tęstiniu kadru. Tai yra šedevras”, – dalindamas interviu ir „Oskarams” apšildydamas kosminį trilerį „Gravitacija” 2013 m. rudenį intrigavo meksikiečių režisierius Alfonso Cuaronas.
Jis nepaminėjo konkretaus pavadinimo, tačiau visi, kas norėjo, suprato, kad kalbama apie bičiulį ir kolegą Alejandro Gonzalezą Inarritu. Draugai režisieriai pasidalijo genialiu operatoriumi Emmanueliu Lubezkiu.
Lietuviško kraujo turintis ir „Chivo” pravardę prisijaukinęs meksikietis (jo senelis Maxas gimė Alytuje) pelnytai atsiėmė „Oskaro” premiją už nerealius „Gravitacijos” stebuklus, o apie jo neįtikėtiną darbą su „Žmogumi-paukščiu” jau dabar sklando legendos
Lietuviško kraujo turintis, „Chivo” pravardę prisijaukinęs meksikietis (jo senelis Maxas gimė Alytuje) pelnytai atsiėmė „Oskaro” premiją už nerealius „Gravitacijos” stebuklus, o apie jo neįtikėtiną darbą su „Žmogumi-paukščiu” jau dabar sklando legendos.
Būsimojo kūrinio vizualiniu pasididžiavimui žadama bent 40 minučių nenutrūkstančiu vienu kadru nufilmuota sudėtinga realaus laiko scena. Kalbama, kad montažo magijos pagalba „Žmogus-paukštis” atrodys lyg vieno kadro filmas.
„Didžiuojuosi tuo, ką pavyko pasiekti. Anksčiau neteko bandyti nieko panašaus. Gavau absoliučiai kitokios patirties. Inarritu nuostabiai įgyvendino sudėtingą idėją, o Michaelas suvaidino tiesiog fenomenaliai”, – teigia operatorius Emmanuelis Lubezkis, bendradarbiavęs su broliais Coenais („Perskaityk ir sudegink”), Timu Burtonu („Raitelis be galvos”), Alfonso Cuaronu („Ir tavo mamą taip pat”, „Žmonių vaikai”, „Gravitacija”), Terrence'u Malicku („Gyvenimo medis”, „Naujas pasaulis”, „Arčiau stebuklų”, dar du montuojami nauji filmai).
Rugpjūčio 27-ąją – rugsėjo 6-ąją Lido saloje vyksiantis 71-asis Venecijos tarptautinis kino festivalis jau paskelbė uždarymo filmą. Tai bus kinų režisierės Ann Hui („Volpi” taure už geriausią aktorės vaidmenį Venecijoje apdovanotas 2011 m. „Paprastas gyvenimas” buvo rodomas ir „Kino pavasaryje”) trijų valandų trukmės biografinę romantinę dramą „Auksinė era” (The Golden Era).