A.Čekuolis knygų mugėje pristatys naujausią savo knygą „Kur velnias nenešioja“

Lietuvos žurnalistikos legenda ir rašytojas Algimantas Čekuolis, prieš dvejus metus atsisveikinęs su televizija – nenuobodžiauja. Savita autoriaus maniera ir keliautojo dvasia šį kartą atgimsta jau dvidešimtojoje kūrėjo knygoje „Kur velnias nenešioja“.
Algimantas Čekuolis „Kur velnias nenešioja“
Algimantas Čekuolis „Kur velnias nenešioja“ / Knygos viršelis

Pranešime rašoma, kad naujausias A.Čekuolio kūrinys, išleistas leidyklos „Alma littera“, tęsia grožinės literatūros knygų seriją ir savo puslapiuose talpina ne vieną skaitytoją sužavėsiančias pavojingas, juokingas ar liūdnas, bet neabejotinai tikras žmonių istorijas.

Praėjusiais metais A. Čekuolis po kelių dešimtmečių pertraukos nuo dokumentinės prozos grįžo prie grožinės literatūros, savo gerbėjams pristatęs apysakų rinkinį „Teisuolių vakarienė“. Pats autorius tokių žanro pokyčių priežastį aiškina ne tik pasikeitusia veikla, bet ir kaip būtinybe kūrėjui – norėdamas stebinti skaitytoją, rašytojas turi keistis.

„Per tiek metų supratau, kad televizijoje gali kalti kiek tik nori – iš to nieko nelieka, o knygos – amžinos. Dirbant tokį darbą, kai kada reikia jį pakeisti, kad netaptum nuobodus pats sau ir tuo labiau – skaitytojui. Rašydamas knygas turiu užduotį – pasakyti tai, kas būtų svarbu arba nežinoma. Jeigu tai svarbu arba nežinoma – skaitytojui bus įdomu“, – sako autorius.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Algimantas Čekuolis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Algimantas Čekuolis

Naujausia A.Čekuolio knyga „Kur velnias nenešioja“ atspindi ne tik gyvenimo blaškomo autoriaus patirtis, bet ir abejingų nepaliksiančių kelionių metu sutiktų žmonių istorijas. Šį kartą rašytojo kūrinio centre – lietuviškų šaknų turintys herojai. Apysakų bei apsakymų personažai skaitytojams tik iš pirmo žvilgsnio pasirodys skirtingi, tačiau juos vienija drąsa rizikuoti, ginti savo įsitikinimus dėl kilmės ar meilės, ir kaip ir patį autorių – noras smalsauti ir įveikti pačius netikėčiausius gyvenimo vingius.

„Lietuviai jau daugelį metų į pasaulį žvelgia kaip į bendrą tėvynę. Nesakau, kad esame kosmopolitai, bet pasaulis yra ta vieta, kurioje gyvename. Taip jau susiklostė likimas, kad šiek tiek mačiau to pasaulio. Mačiau jį ne iš lėktuvų skrydžių, ne per televizijos kanalus, o tiesiog gyvendamas kartu su žmonėmis. Tad man norėjosi tiesiog apie tai papasakoti, pasidalinti sukauptomis istorijomis tam, kad žmonės jas žinotų, nebijotų patys atsiverti ieškojimams ir paprasčiausiai – neišsibyrėtų“, – apie priežastis, paskatinusias imtis knygos rašymo, pasakoja autorius.

Ši knyga jau – dvidešimtoji. A. Čekuolis per 87-erius metus išbandė ne vieną profesiją, bet pats autorius sako, kad ne kas kitas, o rašymas užima pagrindinę vietą jo gyvenime.

„Rašyti pradėjau vos išmokęs dėlioti raides – manau, kad esu tam gimęs. Išmokyti kitą žmogų rašyti – neįmanoma, to išmokstama tik skaitant. Negalima skaityti gerų ar labai gerų knygų – reikia skaityti tik pačias geriausias ir iš jų mokytis“, – įsitikinęs rašytojas.

A.Čekuolis savo knygą „Kur velnias nenešioja“ gerbėjams pristatys Vilniaus knygų mugės metu. Autorius sako, kad knygų mugėje labiausiai laukia susitikimo su skaitytojais – jų nuomonę apie savo kūrybą rašytojas itin vertina.

„Susitikimai su skaitytojais yra vienintelis būdas sužinoti, ar tau pavyko užmegzti pokalbį su žmogumi, ar žmogus buvo kurčias, o gal tu buvai nebylus, bet manei, kad kalbi“, – sako A. Čekuolis.

Algimantas Čekuolis – žurnalistas, rašytojas ir keliautojas. 27-erius savo gyvenimo metus paskyrė darbui nacionalinėje televizijoje, kurioje parengė apie tūkstantį „Popietės su Algimantu Čekuoliu“ laidų. Vyriausiu pasaulyje reguliarų TV laidų vedėju tituluotas žurnalistas jau parašė 20 knygų – ne viena jų tapo bestseleriu, o bendras autoriaus knygų tiražas yra perkopęs 200 000 egzempliorių, neskaitant vertimų į užsienio kalbas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis