Jeigu dalyvaujate įvairiuose mokymuose – galite nesunkiai pasakyti, kokie konsultantai ar lektoriai puikiai išmano savo darbą ir kieno klausytis malonu bei vertinga. Vis dėlto – yra ir tokių vadovų, kurių užsiėmimuose daugiau nei už ką nesilankytumėte. Tad kur slypi sėkmingo komandos valdymo paslaptis?
Leidykla VAGA kviečia skaityti autorių Tomo Misiukonio, Viktorijos Matusevičiūtės ir Mindaugo Grajausko atnaujinto leidimo knygą „Dėmesio, grupė!“
„Nuėjome ilgą kelią, kol sukūrėme tai, ką dabar laikote savo rankose. Šios knygos idėja patyrė tikrą evoliuciją: diskutavome ir analizavome įvairius jos variantus, atidžiai ir kruopščiai rinkome jai medžiagą. Siekėme, kad ši knyga būtų ypač praktiška ir dėl to vertinga ją skaitantiems, bet kartu norėjome, jog ji būtų autentiška – nekartotų kitų puikių literatūros šaltinių.
Daugiausia vertės ši knyga suteiks tiems, kurie rūpinasi kitų žmonių tobulėjimu – veda seminarus, mokymus, ugdymo užsiėmimus, organizuoja grupės diskusijas ar kitaip padeda norintiems augti. Tikime, kad ši knyga bus naudingas praktinis vadovas įvairią patirtį ir kompetenciją turintiems konsultantams, vidiniams organizacijų treneriams ir kitiems specialistams, kurie tiesiogiai prisideda prie kitų tobulėjimo,“ – sako knygos autoriai.
Knygoje „Dėmesio, grupė!“ gausu įvairios infomacijos apie tai, kaip pažinti žmones, su kuriais dirbame: kaip išsaiškinti jų polinkį priimti ir analizuoti teikiamą informaciją, kaip paskatinti žmonių grupę generuoti idėjas ir ką daryti, jei mokymų metu iškyla sunkumų dėl kritikos ar kitų prieštaravimų.
Be to, knygoje kiekvienas atras išsamų patarimų rinkinį apie tai, kokias savybės būtina ugdyti ir puoselėti kiekvienam dirbančiam su žmonių grupe. Kokios yra pagrindinės gairės, padedančios sudominti, nuraminti, įtraukti ir sutelkti tuos, kuriuos esame pasirengę ko nors išmokyti. Itin išsamioje vadovavimo grupei metodinėje knygoje atrasite patarimų ir įžvalgų nuo elementaraus erdvės paruošimo grupiniams užsiėmimams ar mokymams iki grįžtamojo besimokančiųjų ryšio sukūrimo.
„Dėmesio, grupė!“ – ne tik teorinis, bet ir praktinis įgūdžių lavinimo rinkinys auditorijų lyderiams. Autoriai dalijasi įvairiomis praktinių užduočių idėjomis, kurias atlikę susitikimo dalyviai ne tik atskleis savo požiūrį į dėstomą dalyką, sugebės išlaisvinti naujų idėjų srautą, bet gebės laisviau užduoti klausimus, diskutuoti, dirbti komandoje ir siekti bendrų tikslų.
Kiekvieną praktinį patarimą autoriai papildo savo gyvenimiška patirtimi: pristato pasisekusius ir nuvylusius sprendimus bei svarbiausias išmoktas pamokas.
„Ši knyga nėra akademinė, joje plačiai nenagrinėjame teorinių darbo su grupe pagrindų. Tai yra praktinių patarimų rinkinys, paremtas geriausiomis darbo su grupe praktikomis ir mūsų patyrimu dirbant su įvairiomis auditorijomis.
Visus šioje knygoje pateiktus darbo su grupe būdus ir technikas esame ne kartą išbandę ir tikime jų veiksmingumu. Knygoje dalijamės ir tikromis savo bei kolegų istorijomis, kurios padės geriau atskleisti praktinį čia aprašytų metodų pritaikymą“, –teigia knygos autoriai.
Leidyklos VAGA atnaujintas knygos „Dėmesio, grupė!“ leidimas – daugybės aktualių klausimų, pavyzdžių, patarimų, interaktyvių žaidimų ir organiškų idėjų vadovas, padėsiantis bet kuriam vedančiajam grupinius mokymus atskleisti geriausias dalyvių savybes bei tobulėti ir augti pačiam.
Tomas Misiukonis – knygos idėjos autorius, ugdomojo vadovavimo (koučingo) specialistas, konsultantas ir lektorius. Specializuojasi ugdomojo vadovavimo ir pardavimų valdymo srityse. Tomas yra knygų „Asmeninio ugdymo praktika“ ir „Koučingo technika“ autorius.
Viktorija Matusevičiūtė – organizacijų psichologė, konsultantė, lektorė. Viktorija konsultuoja ir veda mokymus komunikacijos, kūrybinio mąstymo ir asmeninio efektyvumo temomis.
Mindaugas Grajauskas – konsultantas ir lektorius. Jis konsultuoja ir veda mokymus asmeninio efektyvumo ir komandinės veiklos temomis. Mindaugas taip pat kuria įvairius žaidybinius sprendimus mokymams, yra kelių mokomųjų simuliacijų autorius.
Kviečiame skaityti knygos ištrauką:
Pradėti ten, kur jie yra
Mokymosi procesą galime iliustruoti kaip dėlionės rinkimą. Paprastai rinkdami dėlionę pasirenkame vietą, nuo kurios norima pradėti. Tuomet ieškome tų detalių, kurios yra labiausiai panašios į tas, kurias jau esame radę ir sujungę. Ieškodami reikalingų dėlionės dalelių, kitų visai nepastebime ar ignoruojame.
Pavyzdžiui, jeigu ieškome dangaus spalvos detalių, kitos – žolės, miško ar žemės – detalės mums bus nesvarbios. Praleisime jas ir ieškosime toliau to, ką galime pridėti prie jau turimo dangaus gabalėlio. Taigi mūsų paieška priklausys nuo susitelkimo vietos.
Mokymosi procesas yra labai panašus. Kiekvieno žmogaus susitelkimo vieta yra skirtinga. Visi dalyviai tuo pačiu momentu gali ieškoti skirtingų detalių. Įsivaizduokime tokią situaciją, kai kas nors jums siūlo atkreipti dėmesį ir primygtinai įvairiais būdais bando parodyti, kaip svarbu yra pamatyti skirtingus žalios spalvos atspalvius, žalios spalvos intensyvumo kitimą ir pan.
Bet juk jūs ieškote dangaus spalvos detalių! Ir jums kol kas visai nerūpi žalia. Lygiai taip pat gali nutikti ir mokantis. Konsultanto akcentuojami, jo manymu, svarbūs dalykai gali būti visai ne tai, ko besimokantis asmuo šiuo metu ieško. Tad konsultanto užduotis – pirmiausia ištirti, ties kuria „dėlionės“ vieta susitelkė kiekvienas grupės dalyvis. Atradus dalyvių susitelkimo vietas grupei galima pasiūlyti reikalingiausias detales.
Kai kiekvienas dalyvis pasibaigus užsiėmimui bus išplėtęs savo turimą paveikslo gabalėlį, grupės mokymąsi bus galima vadinti sėkmingu. Suprantama, visus grupės poreikius patenkinti sudėtinga, tačiau tai padaryti padeda stabtelėjimas ir įsiklausymas į tai, kas konkrečiu metu rūpi kiekvienam dalyviui, dėmesio parodymas.