Iracionalumo alchemija arba kaip kurti idėjas, kurioms neįmanoma atsispirti

Tarptautinė reklamos pasaulio žvaigždė ir reklamos agentūros „Ogilvy“ vicepirmininkas Rory’is Sutherlandas knygoje „Alchemija: stulbinama iracionalių idėjų galia“ (Leidykla „Vaga“, 2020) unikalių idėjų atsiradimą pristato kiek netikėtu kampu, kur svarbiausias vaidmuo tenka iracionaliai veikiančiai (pa)sąmonei ir psichologijai, netikėčiausiems atsitiktinumams ir stulbinamiems sutapimams.
„Alchemija“
„Alchemija“ / Knygos viršelis
Temos: 2 Psichologija Knygos

„Žmonės iracionalūs – sprendimus priima vadovaudamiesi subtiliais išoriniais signalais, užuot rėmęsi objektyviomis savybėmis, tokiomis kaip kaina ar kokybė. Pasaulis nenuilstamai keičiasi ir sėkmės, vien remiantis sausais apskaitos rodikliais, nesuprojektuosi. Tad siekdami atrasti aukso gyslą, privalote įvaldyti alchemiją – slėpiningąjį meną ir įdomųjį mokslą, kaip kurti idėjas, kurioms neįmanoma atsispirti“, – įžvelgia autorius.

Pasitelkdamas sėkmingiausius istorijoje verslo kūrimo pavyzdžius, Rory’is gyvai ir nuotaikingai dekonstruoja aplinkybes ir iš pirmo žvilgsnio ne taip lengvai paaiškinamas priežastis, dėl kurių vienas ar kitas visuomenei pasiūlomas produktas tampa stulbinamai populiarus. „Alchemija: stulbinama iracionalių idėjų galia“ – tai reklamos psichologijos demaskavimas, prieinamas kiekvienam.

Pasaulis nenuilstamai keičiasi ir sėkmės, vien remiantis sausais apskaitos rodikliais, nesuprojektuosi, – sako knygos autorius.

Drąsios, pasąmoningus vartotojų pasirinkimus apnuoginančios autoriaus įžvalgos į kuriamus produktus paskatins pažvelgti kitaip, nei esate pratę iki šiol. Visiems, besidomintiems psichologija, verslo, reklamos, marketingo kūrimo strategijomis – ši knyga taps įkvėpimu žvelgti giliau, arba tiesiog neužmiršti tai daryti, kad geriausius rezultatus pavyktų pasiekti dar lengviau.

Pasak autoriaus, sėkmingos reklamos strategija yra paremta septynių pagrindinių pamokų principu, kurias įsisąmoninus, kūrybinė idėjų alchemija gali tapti nepaprastai sėkminga. Pateikiame kelias iš jų:

Gavę pakankamai informacijos su kuria reikia dirbti, žmonės stengiasi būti optimistiški. Žmonėms būdinga savaime nukreipti dėmesį į bet kurios situacijos privalumus ir sumenkinti trūkumus. Tuo pat metu pateikdami žmonėms gerų ir blogų naujienų, galite padaryti juos daug laimingesnius, nei jie jaustųsi likę su viena interpretacija. Sakinys, perteikiantis ir gerą ir blogą naujieną, kartu su eilute „Taip, pripažįstame blogąją pusę x, bet galvojame ir apie gerąją pusę y“, atrodo labai įtikinamas. Kitaip tariant, sandorio trūkumų pripažinimas sustiprina įtikinamąją galią.

Būkite nenuspėjami. Diduma verslų plėtojami pagal įprastą logiką. Finansai, operacijos ir logistika valdomi per įtvirtintas geriausias praktikas – egzistuoja taisyklės ir reikia turėti pagrįstą priežastį jas sulaužyti. Bet yra kitų verslo sričių, kurios veikia kitaip. Pavyzdžiui, prekyba. Tiesą sakant, tai verslo dalis, kur niekuomet nėra geriausios praktikos, nes jei laikysitės įprastos tradicinės, jūsų prekės ženklas taps panašus į konkurentų ir jūs neteksite pranašumo. Kaip pastebėjo Billas Bernbachas, įprastinė logika prekybos srityje yra beviltiška, nes atsidursite ten pat, kur ir jūsų konkurentai.

Nebijokite būti trivialūs. Įprastai pirkdami internetu, žmonės nepakenčia registruotis. Svetainių dizaineriai išsprendė šią problemą pakeitę mygtuką „Registruotis“ kitu mygtuku „Tęsti“ ir vienu sakiniu: „Jums nereikia susikurti paskyros, kad nusipirktumėte prekę iš mūsų tinklalapio.“ Kone iškart užbaigusių pirkimą klientų padaugėjo 45 proc. Maždaug 90 proc. pirkėjų pasirinkę funkciją „Tęsti kaip svečiui“, po to kai įsigijo prekę, džiaugėsi galėdami palikti savo duomenis ir susikurti paskyrą proceso pabaigoje. Tai rodo, kad svarbu buvo ne tik veiksmai, kuriuos esame prašomi atlikti, bet ir tvarka, kuria turėtume juos atlikti.

„Kad suprastume alchemijos galią, turime leisti sau priešintis natūraliam norui visa, ką darome aiškinti racionaliai. Svarbu suvokti, jog alchemija yra ne tik tai, ką darote, bet ir tai, ko nedarote“, – atvirauja R.Sutherlandas.

Knygoje pateikiama dar daugiau strategijų, patarimų ir unikalių pastebėjimų, kuriais vadovaudamiesi, prasiskinsite kelią į savo verslo sėkmę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis