Vaikų literatūros šuolis
Vaikams ir paaugliams skirtos literatūros pardavimas, lyginant su laikotarpiu prieš prasidedant karantinui, „Knygų klube“ išaugo net 205 proc. ir šiuo metu sudaro 27 proc. nuo visos apyvartos. Pirkėjus, turinčius vaikų, labiausiai domina literatūra vaikams iki 9 metų. Populiariausios – knygelės, skirtos dar mokyklos nelankančių vaikų lavinimui ir kūrybiškumui ugdyti, bei grožinė literatūra skaityti jau mokantiems pradinukams.
Tarp populiariausių leidinių patiems mažiausiems – „Smagiosios edukacijos“ serijos knygelės „Kūrybinės užduotys“ 3 ir 4 metų vaikams, bei „Sujunk taškus“, padedančios išmokti skaičius (leidykla „Šviesa“). Iš grožinės literatūros vaikams nuo 6 m. iki 9 m. tėvai dažniausiai užsako autorės Holly Webb serijos knygas apie mielus katinėlius ir šunelius: „Paslaptingas kačiukas“, „Šuniukas iš prieglaudos“, „Vienišas kačiukas“ ir kitas (leidykla „Alma Littera“). Populiarumą išlaiko ir paveikslėlių kategorijai priskiriamos knygelės apie Kakę Makę bei jos nuotykius.
Pasak „Knygų klubo“ rinkodaros vadovės Laimos Ramanauskaitės-Merkienės, karantino laikotarpiu ženkliai išaugo ir mokomosios literatūros poreikis. Pirkėjai taip pat rūpinasi veikla namuose – stalo žaidimų, kūrybinių rinkinių pardavimai išaugo net 15 kartų.
Tėvai į mokymą žvelgia atsakingai
Mokomąjį turinį kuriančios leidyklos atstovai neabejoja, kad tai yra susiję su nuotoliniu mokymu namuose. Tėvai šį iššūkį priėmė labai rimtai ir apsirūpino papildomomis ugdymo priemonėmis.
„Šiuo metu ant tėvų pečių gula nemaža dalis atsakomybės dėl vaikų mokslų, nes bendravimas su mokytojais buvo labai apribotas. Todėl tėvai ieško alternatyvų, kaip palaikyti vaikų jau turimas žinias ir jas ugdyti toliau. Greta bene kasdien naudojamų skaitmeninių priemonių, tenka pasikliauti savarankiško mokymosi principais, o tam praverčia papildomos priemonės – tiek mokomoji literatūra, tokia kaip testai, uždavinynai, žinynai, tiek vaikų įkvėpimą mokytis skatinantys smagiosios edukacijos leidiniai“, – teigia Milda Juonė, leidyklos „Šviesa“ direktorė.
Pasak jos, mažesnių vaikų tėvai įsigijo papildomos edukacinės literatūros, „Smagiosios edukacijos“ leidinių norėdami ne tik turiningai užimti vaikų laisvalaikį bet ieškodami lavinančios bei įdomios veiklos. Tam praverčia ne tik įvairūs uždaviniai, bet ir STEAM eksperimentų knygelės, vaikiškos mokslo populiarinimo serijos. Tokiu būdu suaugusieji tikisi patys sudominti vaikus mokslu, kol tai sunkiau padaryti nuotoliniu būdu dirbantiems mokytojams.
Vyresniųjų klasių mokiniai ieškojo leidinių, padedančių pasiruošti egzaminams. Tarp populiariausių – „Korepetitoriaus“ serija ir „Prieš egzaminą“ leidiniai „10 žingsnių“.
Išaugusio pirkėjų srauto iššūkiai
Tiesa, karantino laikotarpis lėmė ne tik išaugusias pardavimo apimtis, bet ir pasikeitusius pirkėjų elgesio įpročius. Interneto prekybos atstovams tai sukėlė papildomų rūpesčių.
„Nors apyvarta statistiškai reikšmingai išaugo, tačiau vidutinis pirkėjo krepšelis sumažėjo. Siejame tai su išaugusiais vaikams skirtos literatūros pardavimais – vaikų knygos yra pigesnės, todėl ir visa pirkinio suma yra mažesnės vertės. Kartu tai reiškia, kad pirkėjų srauto augimas yra didesnis už apyvartos šuolį“, – teigia L.Ramanauskaitė – Merkienė.
Pagrindiniai iššūkiai, su kuriais tenka susidurti šiuo elektroninei komercijai itin intensyviu laikotarpiu, kyla dėl išaugusių klientų užklausų skaičiaus. Pasak „Knygų klubo“ rinkodaros vadovės, dažniausiai pirkėjai teiraujasi apie jų užsakymų statusą ir pristatymo laiką. Ženkliai išaugus siuntų tarnybų darbo apimtims, siuntų pristatymas užtrunka kiek ilgiau negu įprastai, tačiau veikia sklandžiai, be pertrūkių.