„(...) programėle siekiame kelių svarbių tikslų: vaikus ir paauglius paskatinti skaityti, padėti geriau suprasti save, išmokyti užmegzti kokybiškus socialinius ryšius – susirasti tikrų draugų“, – sakė bibliotekos atstovė Raimonda Gvozdienė.
„Tikimės, kad mūsų pasirinkta žaidimo forma bus patraukli ir vertinga jaunajai kompiuterių, išmaniųjų telefonų, socialinių tinklų kartai. Taip pat tikimės, kad populiarinti žaidimą mums padės tėvai, globėjai, mokytojai, psichologai, socialiniai darbuotojai“, – pridūrė ji.
Naudodamasis mobiliąja programėle, bibliotekos erdvėse žaidėjas sutinka penkis nepažįstamus paauglius – skirtingų pomėgių, įpročių, būdo, patirčių turinčius Joną, Klaudiją, Luną, Saulę ir Eliją.
Jo užduotis – susidraugauti su jais ir surinkti kuo daugiau tikrą draugystę žyminčių širdelių. Nepažįstamieji, tapdami žaidėjo draugais, pasakos savo istorijas, kaip sprendė sunkias gyvenimo problemas, kaip suprasti svarbius dalykus padėjo, ir kokios konkrečiai, knygos.
„Taip „Draugoteka“ atliks ir terapinę funkciją – nepamokslaudama, neįkyriai vaikui ar paaugliui parodys, kaip ir kur gali ieškoti pagalbos, atsakymų į rūpimus klausimus“, – teigė R.Gvozdienė.
„Draugotekos“ programėlėje paminėtas knygas artimiausiu metu bus galima rasti 39 Panevėžio, Klaipėdos, Kauno regionų viešosiose bibliotekose. Čia atsiras specialios lentynos. Kiekvienai bibliotekai perduota po 77 naujas knygas.
Įgyvendinant projektą tose pačiose 39 bibliotekose baigiami įrengti knygomatai.
Projektas finansuojamas Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų priemonės „Kultūros prieinamumo plėtojimas ir kultūrinio švietimo stiprinimas“ lėšomis. Tam skirta beveik 220 tūkst. eurų.