„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Komiksai – ne tik vaikams, bet ir suaugusiems

Komiksas – tai istorija, išreikšta paveiksliukais su trumpais žodiniais paaiškinimais, pokalbiais. Tradiciškai komiksais vadinamos nedidelio formato komiksų knygelės, kuriose būna daug veiksmo. Taip pat internete, laikraščiuose galime rasti mažyčių komiksų, sudarytų vos iš trijų ar keturių langelių. Kurti komiksus nėra paprasta – čia svarbus ne tik gebėjimas piešti, bet ir įdomiai pasakoti istorijas. Komiksai gali būti skirti įvairaus amžiaus skaitytojams – ir dideliems, ir mažiems, rašoma Lietuvos nacionalinės bibliotekos (LNB) pranešime.
Komiksai „Atgal į Vilnių ir „Gatvių susitikimai“
Komiksai „Atgal į Vilnių ir „Gatvių susitikimai“ / Knygų viršeliai

Komiksai dažnam asocijuojasi su superherojų ar vaikams skirtų personažų istorijomis, tačiau jų būna išties įvairių. Ar jau skaitėte komiksų knygeles apie Vilnių, o galbūt žinote daugiabučių istoriją?

Šiame knygų sąraše – ne tik dėmesio verti komiksai, bet ir knygelės apie komiksų kūrimą ir jų reikšmę. Galbūt leidiniai įkvėps skaitytojus ir pačius imtis komiksų kūrybos.

Knygos viršelis/„Gatvių susitikimai“
Knygos viršelis/„Gatvių susitikimai“

Agnė Ulytė ir Monika Vaicenavičienė – „Gatvių susitikimai. O kas, jeigu Vilniaus gatvės šnekėtųsi?“

Vilniaus miesto gatvės mena skirtingų amžių istorijų, yra sutikusios įdomiausių ir keisčiausių žmonių, saugo daug paslapčių. Ši knyga – tai komiksų kolekcija, tyrinėjanti margą Vilniaus gatvių žemėlapį. Galbūt skaitytojas knygoje atras ir savo gatvės istoriją.

Gerdos Jord grafinis romanas „Daugiabutis“
Gerdos Jord grafinis romanas „Daugiabutis“

Gerda Jord – „Daugiabutis“

Nors avarinės būklės blokinis daugiabutis galbūt jau skaičiuoja paskutines savo dienas, jį vis dar noriai nuomojasi studentai. O ir senbuviai iš čia niekur neketina kraustytis. Dramatiškai ir komiškai pinasi daugiabučio gyventojų likimai, apraizgyti kriminalinių paslapčių tinklo. Komikse juodasis humoras atgaivina miegamųjų rajonų vietos dvasią ir padeda naujai pažvelgti į daugiabučių istoriją, mitologiją, sovietinės architektūros stagnaciją bei kismą laike.

Knygos viršelis/Justino Žilinsko „Atgal į Vilnių“
Knygos viršelis/Justino Žilinsko „Atgal į Vilnių“

Justinas Žilinskas – „Atgal į Vilnių“

Knygoje – kelionė laiku po miestą, kurioje pasakojama, kaip augo ir griuvo pilių bokštai, kas vaikščiojo senosiomis gatvėmis, kas šiurpaus nutiko karų metu ir dar daug kitų istorijų. Su knygos herojais – Aiste ir Simu – skaitytojai nusileis į Vilniaus požemius, įžengs į kunigaikščių menes, slėpsis nuo okupantų, kovos už laisvę ir atskleis daugybę kitų šio miesto paslapčių. Komiksas sukurtas pagal knygą „Mano Vilnius mano“.

Knygos viršelis/„Kas yra komiksai?“
Knygos viršelis/„Kas yra komiksai?“

Scott McCloud – „Kas yra komiksai?“

Tai klasika tapusi knyga apie komiksus, kurioje atskleidžiamas paslaptingas pasaulis tarp langelių. Ši knyga – vizualiąją literatūrą ir pasakojimo mechanizmą nagrinėjantis pradžiamokslis, parašytas komiksų stiliumi. Veikalas dekonstruoja komiksų kalbos paslaptis ir paprastai atskleidžia Laiko, Erdvės, Meno bei Kosmoso slėpinius.

Knygos viršelis/„Pažink ir kurk“
Knygos viršelis/„Pažink ir kurk“

Tomas Mitkus, Vaida Nedzinskaitė-Mitkė – „Pažink ir kurk“

Leidinys skirtas komiksų kūrėjams ir komiksais besidomintiems naujokams ar savo žinias norintiems praplėsti komiksų entuziastams. Knygoje pristatomi komiksų medijos atsiradimo ir vystymosi etapai, komikso kūrimo technikos, įvertinami jų privalumai ir kylantys iššūkiai. Taip pat pateikiama praktinių patarimų, kaip spalvinti komiksą, pridėti komikso teksto burbulus, sukurti patrauklų komikso viršelį, išleisti ir platinti savo kūrybos komikso knygelę.

Knygos viršelis/„Comics and Video Games“
Knygos viršelis/„Comics and Video Games“

„Comics and Video Games“

Ši atvirosios prieigos el. knyga – tai išsamus komiksų ir vaizdo žaidimų santykį nagrinėjantis tyrimas. Knygos leidėjai subūrė komiksų ir žaidimų studijų srityse dirbančius mokslininkus, siekdami plačiau ištyrinėti šių sričių sinergiją ir skirtumus. Pirmojoje knygos dalyje pagrindinis dėmesys skiriamas medialumų ir estetikos analizei, antroje – nagrinėjama, kaip komiksai ir vaizdo žaidimai veikia interaktyvios žiniasklaidos kultūrą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“