Leidykla „Alma littera“ pristatė skaitytojų įpročius

Laisvalaikis be knygos – neįsivaizduojamas. Taip teigia leidyklos „Alma littera“ atlikta apklausa. Net 44 procentai apklausos dalyvių nurodė, kad įdomiau už literatūrą, knygas ir skaitymą yra tik kelionės, kinas, televizija išsirikiavo po skaitymo. „Tokie rezultatai džiugina, vadinasi, knyga dar labai gyva“, - sakė „Panama Food Garden“ šiltnamyje susirinkusiems knygų autoriams, skaitytojams ir apžvalgininkams naujoji leidyklos vadovė Dovilė Zaidė.
Pristatymo akimirka
Pristatymo akimirka / Gedimino Gražio nuotr.

Popietė „Panama Food Garden“ šiltnamyje tarsi žengė pirmąjį žingsnį į netrukus prasidėsiančią Vilniaus knygų mugę. Jai leidykla „Alma littera“ rengia daugybę knygų naujienų ir planuoja daugiau nei trisdešimt renginių. Naujas knygas pristatys ir debiutuojantys, ir skaitytojų pamėgti užsienio ir lietuvos rašytojai bei knygų autoriai – Juliet Grames, Erika Umbrasaitė, duetą su Inga Valinskiene sudaręs Andrius Tapinas, Rytis Sabas, Nijolė Narmontaitė, knygas vaikų emociniam intelektui lavinti parašę Marius Poškus, Indrė ir Martynas Paviloniai, Marius Marcinkevičius, o taip pat – daugybė kitų. Skaitytojų laukia susitikimai su įdomiausiais knygų kūrėjais, knygų dirbtuvėlės ir pagal leidyklos išleistas knygas pastatyti spektakliai.

Jubiliejinius, trisdešimtuosius metus leidykla „Alma littera“ pasitinka atsinaujinusi. Pasikeitė ne tik leidyklos vadovas, bet ir jos vizija bei tikslai. „Atsinaujino ne tik komanda. Pati leidykla pasiruošusi žengti naujus, skaitytojams ir autoriams atvirus žingsnius. Kuriame turinio namus ir siekiame, kad juose apsigyventų mums ir pasauliui svarbios, įdomios, reikalingos patirtys“, - sakė Dovilė Zaidė.

Lapkričio mėnesį visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų kompanijos RAIT atlikto tyrimo „Skaitymo ir knygų pirkimo įpročiai“ rezultatai vis dar palankūs popierinėms knygoms. Jas skaito 79 procentai apklaustųjų, tuo tarpu elektronines knygas renkasi 30 procentų. Dar mažiau populiarios audio knygos. „Turinys įgauna skirtingas formas ir skirtingose vietose pasiekia žmones. Nebūtinai tai yra spausdintas knyga. Norime knygose gimusias istorijas prikelti naujose formose: video, spektakliuose, muzikoje, paskaitose, ieškome to, kas būtų įdomu aktyviam turinio vartotojui“, - renginyje kalbėjo leidyklos vadovė.

Tyrimas atskleidė, kad beveik du trečdaliai skaitančių žmonių vienu ar kitu būdu įtakoja kitus skaitytojus. Net 58 procentai iš jų dalinasi savo nuomone su aplinkiniais, 22 procentai parašo savo nuomonę apie knygas socialiniuose tinkluose.

Dauguma apklaustųjų – 60 procentų – per metus perskaito iki 10 knygų. Ištikimiausios knygų skaitytojos – moterys. Jos knygas dažniau skaito kiekvieną dieną. Knygoms labiausiai neabejingi buvo jaunesni – 15-25 metų tyrimo dalyviai, taip pat žmonės, turintys aukštąjį universitetinį išsilavinimą.

Jei mėgintume apibūdinti skaitančio žmogaus charakterį – daugiausia skaito imlūs ekstravertai – 26 procentai dalyvavusių tyrime žmonių bei tradiciniai intravertai – 25 procentai tyrimo dalyvių.

Vyrai dažniau skaito mokslinės literatūros knygas, literatūrą apie pomėgius ir hobius, karjerą ir verslą, detektyvus, istorinius romanus ir fantastiką. Moterims įdomesni meilės romanai, dramos, asmenybės tobulėjimo knygos. Jauni žmonėms dažniau skaito mokslinę ir privalomąją literatūrą bei meilės romanus. Vyresni skaitytojai mieliau renkasi knygas apie sveikatą, istorinius romanus, žinomų žmonių biografijas bei klasikinę literatūrą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų