Marinos Stepnovos romanas „Italų pamokos“ – kieta melodrama stiliaus gurmanams

Marina Stepnova. Italų pamokos. Iš rusų kalbos vertė Lolija Spurgienė. – Vilnius: Tyto alba, 2016. – 270 p. Dailininkė Asta Puikienė.
Knygos viršelis
Knygos viršelis / Leidyklos „Tyto alba“ nuotr.

Knygos – tai įrišti žmonės.

Marina Stepnova (g. 1971 m. Jefremove, Tulos srityje) – talentinga rusų poetė ir rašytoja, daugybės apsakymų, itin garsiai nuskambėjusio romano „Lazario moterys“, romanų „Chirurgas“ ir „Italų pamokos“ autorė. Jos knygos pelnė prestižiškiausias literatūros premijas, išverstos į daugelį Europos kalbų.  
„Italų pamokos“ – trečiasis rašytojos romanas. Jo pagrindas – trijų žmonių portretai: Ivano Ogariovo, jo žmonos Anios ir jaunutės meilužės Malios.  

Nuo mažumės pagrindinis romano herojus, užguitas tarybinis berniukas Ivanas Ogariovas iš darbininkų priemiesčio, stengėsi susikurti sau kitokį nei tėvų gyvenimą. Tragiškas atsitikimas armijoje jį pastūmėja tapti gydytoju ir po perestrojkos įsidarbinti  privačioje klinikoje. Gausybė pacientų, romi žmona, nuomojamas butas, Putino laikai, ilgametis deginantis meilės stygius – regis, nebepavyks ištrūkti iš pilkos kasdienybės rato. 

Tačiau likimas pateikia staigmeną – Ogariovas sutinka savo gyvenimo moterį, gerokai jaunesnę keistą merginą Malią, kuri jį palengva išmoko pajusti gyvenimo skonį.    

Prie šios žmogaus laisvėjimo istorijos skaitymo malonumo prisideda ir ypatingas Marinos Stepnovos stilius. Jos sakinius kritikai lygina su kietais, sultingais, kvapniais obuoliais, ji rašo lengvai, sklandžiai, protingai, netikėtai ir dosniai, cituoja klasikus, tarybinius ir šiuolaikinius poetus ir prozininkus, talentingai žaidžia sovietinės kultūros ženklais ir simboliais.

Knyga skirta visiems, kurie skaito didžiąją literatūrą, vertina gyvą pasakojimą, mėgsta kietas melodramas ir netikėtas pabaigas.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis