Savitos Winstono Churchillio biografijos autorius – Londono meras Borisas Johnsonas

Boris Johnson. Churchillio veiksnys: kaip vienas žmogus lėmė istoriją. Iš anglų kalbos vertė Laimantas Jonušys. – Vilnius: Tyto alba, 2015. – 424 p. Dailininkė Asta Puikienė.
Knygos viršelis
Knygos viršelis / Leidyklos „Tyto alba“ nuotr.

Šiuo metu mes linkę manyti, kad Antrasis pasaulinis karas buvo laimėtas rusų krauju ir amerikiečių pinigais; ir nors kai kuriais atžvilgiais tai tiesa, tiesa ir tai, kad nesant Churchillio Hitleris tikriausiai būtų nugalėjęs.

Borisas Johnsonas (g. 1964 m.) – britų politikas, žurnalistas, Parlamento narys ir Londono miesto meras. Tiek politikoje, tiek žurnalistinėje veikloje garsėja kaip kontroversiška asmenybė. Istorikas, knygų autorius. Knyga „Churchillio veiksnys: kaip vienas žmogus lėmė istoriją“ apie vieną garsiausių ir įtakingiausių XX a. lyderių – serą Winstoną Churchillį. Ir nors ši knyga toli gražu ne vienintelė knyga apie Churchillį, dėl savito stiliaus ir netikėtų pasakojimo rakursų ji, vos pasirodžiusi, imta versti į daugelį kalbų.

Lemtingais Antrojo pasaulinio karo metais, kai Didžiajai Britanijai grėsė mirtinas pavojus, W. Churchillis buvo Vyriausybės vadovas ir gynybos ministras. Ryžtingas ir bebaimis (prireikė karaliaus prašymo, o paskui ir įsakymo, draudžiančio jam plaukti į jūrą Sąjungininkų išsilaipinimo dieną), jis atliko svarbų vaidmenį mobilizuodamas tiek šalies ginkluotąsias pajėgas, tiek visuomenę. Churchillis buvo pripažintas ir kaip rašytojas – 1953 m. pelnė Nobelio literatūros premiją (nukonkuravęs Ernestą Hemingvėjų – šiam premija skirta metais vėliau).

Borisas Johnsonas su jam būdingu šmaikštumu atskleidžia įvairialypę W. Churchillio asmenybę, cituoja būtas ir nebūtas istorijas, visą gyvenimą lydėjusias jo herojų – žmogų, kupiną nesuderinamų prieštaravimų, pasižymėjusį užkrečiama narsa, kvapą gniaužiančia iškalba, neprilygstamu strateginiu mąstymu ir didžiu humanizmu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis