Albumo pavadinimas pasirinktas su aliuzija į vieną garsiausių 79-erių metų dailininko paveikslą „Didesni purslai“, kuriame jis nutapė baseiną.
„Pavadinimas „Didesni purslai“ atsirado dėl to, kad jau buvau nutapęs paveikslą „Purslai“ ir dar vieną mažesnį „Mažesni purslai“, todėl šį pavadinau „Didesni purslai.“ Jis ir šiaip buvo didesnis, bet aš jaučiau, kad toks pavadinimas tinkamas“, – aiškina dailininkas.
Pasaulinę šlovę menininkui, neslepiančiam savo homoseksualumo, atnešė momentinių fotografijų pagrindu sukurti paveikslai su baseinu ir „šeimyninėmis scenomis“.
D.Hockney gimė 1937 m. Bradfordo mieste, Anglijoje. Studijavo Bradforde, vėliau Londone, o 1960 m. persikėlė į Los Andželą. Čia jis tapė bejausmius objektus daugiausia iš savo paties gyvenimo. Pasaulinę šlovę menininkui, neslepiančiam savo homoseksualumo, atnešė momentinių fotografijų pagrindu sukurti paveikslai su baseinu ir „šeimyninėmis scenomis“.
„Aš neslėpiau savo talentų po krūmais. Aš juos išnaudojau. Pripažįstu, mane tai „veža“, – sako D.Hockney.
Meno rinkoje D.Hockney darbai kainuoja milijonus eurų. Pastarųjų metų dailininko darbuose vaizduojamas jo gimtosios Jorkšyro grafystės kraštovaizdis.
Prieš kelerius metus jis grįžo gyventi į Didžiąją Britaniją, tad saulėtąją Kaliforniją išmainė į visus keturis metų laikus.
„Gamta man patinka tuo, kad ji nėra tokia triukšminga kaip miestai. Bet ir nėra labai švelni“, – pasakoja dailininkas.
Viena iš D.Hockney sėkmės paslapčių ta, kad jis atviras pokyčiams ir mielai naudojasi naujųjų medijų galimybėmis. Jis yra sukūręs darbų „Polaroid“ fotoaparatu, dauginimo aparatais ir net faksu.
Viena iš D.Hockney sėkmės paslapčių ta, kad jis atviras pokyčiams ir mielai naudojasi naujųjų medijų galimybėmis. Jis yra sukūręs darbų „Polaroid“ fotoaparatu, dauginimo aparatais ir net faksu.
O visai neseniai atrado „iPad“ su specialiai dailininkams skirtomis programėlėmis. Jis pirmas iš pasaulyje pripažintų dailininkų surengė vien naujosiomis technologijomis sukurtų darbų parodą.
„iPad nuostabus tuo, kad yra visuomet parengtas darbui. Viskas, ko tau reikia, – „iPad“ ir pirštai. Gali iškart pradėti piešti. Turiu jį su savimi. Man nereikia nei stiklinės vandens, nei teptukų, nei drožtuko, tad, ką nors pamatęs ar atėjus įkvėpimui, galiu iškart imti ir piešti“, – pasakoja D.Hockney.
Grįžkime į Frankfurto knygų mugę. Sumo svorio kategorijos naujoji D.Hockney monografija išleista tik 9 tūkst. egzempliorių tiražu ir kainuoja 2 tūkst. eurų. Leidėja Marlene Taschen teigia, kad „tai duoklė vienam įtakingiausių mūsų laikų menininkui“.
„Ne visi menininkai sutinka savo kūrinių reprodukcijas išleisti tokiu formatu, nes kiekvienas darbas ką nors byloja. D.Hockney meistriškumas leidžia tai padaryti“, – tikina M.Taschen.
D.Hockney sako, kad nėra linkęs gyventi praeitimi, bet sudarinėdamas šią knygą jis turėjo progą apžvelgti, kiek daug yra padaręs. Jis parašė, tiksliau nutapė, visą meno istorijos skyrių.