„Journal of Environmental Psychology“ rašoma, kad Belgijos mokslininkai atliko 10 dienų eksperimentą, kurio metu tyrė, kaip keičiasi pirkėjų elgesys, kai knygyne sklando šokolado kvapas, ir kuomet – ne. Šokolado aromatas buvo paskleistas dviejose parduotuvėse, ištirtas 201 kliento elgesys.
Tyrimas parodė, kad dvigubai daugiau žmonių intensyviau vartė knygas ir skaitinėjo jas, kai ore sklandė šokolado kvapas. Jie beveik tris kartus dažniau bendravo su knygyno pardavėjais ir klausė jų klausimų apie knygas.
Tyrėjai nustatė ir tai, kokias knygas pritraukia skaityti šokolado kvapas. Anot jų, klientai kur kas dažniau paveikti šio kvapo skaito knygas apie valgius, gėrimus, romantiškas istorijas, tačiau tai mažiau tai aktualu renkantis istorines ar kriminalines knygas. Nustatyta, kad šokoladas 40 proc. pakėlė maisto ir romantinių knygų pardavimus ir tik 22 proc. kriminalinių ir istorinių knygų.