Sveiki atvykę į kaimą, kuriame knygynų daugiau nei mokinių

Iš Uruenos, įsikūrusios kalnuose šiaurės vakarų Ispanijoje, atsiveria vaizdas į plačius vėjo čaižomus saulėgrąžų ir miežių laukus bei garsią vyno daryklą. Kai kurių parduotuvių sienos čia įmūrytos tiesiai į XII amžiuje pastatytą kaimelio gynybinę sieną.
Uruena
Uruena / Samuel Aranda / The New York Times nuotr.

Nepaisant atšiauraus grožio, Uruena, kaip ir daugelis Ispanijos kaimų, pastaraisiais dešimtmečiais kovoja su senstančia ir nykstančia populiacija, čia liko tik apie 100 nuolatinių gyventojų. Nėra nei mėsininko, nei kepėjo – abu per pastaruosius kelis mėnesius išėjo į pensiją. Vietinėje mokykloje mokosi tik devyni mokiniai.

Tačiau jau maždaug dešimtmetį Uruenoje klesti vienas verslas – knygų pardavimo. Čia yra 11 parduotuvių, kuriose parduodamos knygos, iš jų devynios – specializuoti knygynai.

„Gimiau kaime, kuriame nebuvo knygyno ir kuriame žmonėms tikrai daug labiau rūpėjo žemės dirbimas ir gyvuliai, o ne knygos", – sakė 53-ejų metų Uruenos meras Francisco Rodríguezas.

„Šis pokytis šiek tiek keistas, bet kelia pasididžiavimą tai, kad mažytė vietovė tapo kultūros centru, tai neabejotinai išskiria mus ir daro ypatingais, lyginant su kitais aplinkiniais kaimais“, – sako jis.

Bandymas Urueną paversti literatūros centru prasidėjo 2007 m., kai provincijos valdžia investavo apie 3 mln. eurų, kad padėtų restauruoti ir pertvarkyti kaimo pastatus į knygynus, įrengti parodų ir konferencijų centrą. Norintiems įkurti knygyną jie pasiūlė simbolinį 10 eurų nuomos mokestį per mėnesį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis