„Labai keisti metai švęsti dešimtmetį. Tikiesi didelio renginio, visą gyvenimą įsivaizduoji, kaip jis vyks kur nors didelėje scenoje, arenoje... Tačiau rankų nenuleidžiame ir vasarą bandome organizuoti turą keturiuose miestuose – Nidoje, Klaipėdoje, Kaune, o finalinį pasirodymą – Vilniuje, „Lukiškės 2.0” erdvėje, buvusiame kalėjimo komplekse. Grosime, jei tik galėsime, net jei ir nebus daug žmonių“, – sako K.Gudmonaitė.
Į albumo pristatymo koncertą, vykusį pernai spalį menų fabrike „Loftas“, nusidriekė eilės klausytojų, kurie nepabūgę rudeniškos žvarbos kantriai išlaukė, kol bus įleisti į salę. Tiesa, tąkart jie neišgirdo šios dainos, kurią grupė buvo nusprendusi palikti kūrybiniame „stalčiuje“.
„Kūrinį „eiti“ gyvai esame sugroję tik kartą, Tai buvo pernai vasarą, Neringos Rekašiūtės parodos atidarymo metu. Iki tol galvojome kūrinio įrašo nedaryti iš viso. Gal jautėme, kad per daug atvira, jautru. Galvojome, kai kas geriau tegu lieka archyvuose... Bet po koncerto žmonių reakcijos buvo gana gilios, stiprios... Vienas vaikinas po pasirodymo parodoje pasakė, jog norėtų, kad ši daina grotų jo laidotuvėse. Kažkuria prasme, esame dėkingi jam, nes supratome – dainą turi išgirsti mūsų klausytojai“, – pasakoja K.Gudmonaitė.
Sena, tačiau gerai žinoma taisyklė – geras kūrinys išsigirsta net ir įrašius jį minimaliomis (techninėmis) sąlygomis. „Kai pernai Kamilė „Instagram“ pasidalino gyvu dainos atlikimu, man iškart žiauriai patiko“, – prisimena N.Ulevičius, dirbęs prie dviejų grupės albumų – „Namai“ ir „9“.
„Kamanių šilelis“ yra mano mylimiausias „orkestras“ iš dviejų žmonių. Jie – puikūs instrumentalistai, kurie vienu metu sugeba groti ir mušamaisiais, ir bosu, ir gitara, ir klavišais. Tad tai – pirma grupė, kuriai pasiūliau sudalyvauti savo projekte. Iki šiol buvau įrašęs industrines solo improvizacijas su Sauliumi Petreikiu ir Dominyku Vyšniausku“, – pasakoja garso režisierius.
Projekto „1Mikrofonas“ įrašų esmė – filmuojamas tik vienas dublis ir naudojamas tik vienas mikrofonas. Tai – savitas atsigręžimas į senąją tradiciją, vyravusią 1930–1950-iais, kai vokaliniai bei instrumentiniai ansambliai įrašinėdavo kartu, susiburdami apie vieną mikrofoną, įprastai – juostinį (angl. ribbon mic).
„Labai džiaugiuosi, kad Normantas užsidegė daryti tokį projektą, kuris ir jam pačiam atnešė kūrybinį polėkį išeiti iš studijos rėmų, atrasti naujas lokacijas. Man patinka vieno „take'o“ koncepcija – pagauti gyvą, nesurežisuotą įspūdį“, – sako dueto narys Mantas Zemleckas.
„Įrašo metu jaučiau azartą, entuziazmą ir tai, kaip pats Normantas kaifavo nuo to, ką darome. Nebuvo įtampos, jog reikia vienu dubliu įrašyti“, – prisimena jis. „Labai geras iššūkis, kai groji ir neturi už ko slėptis. Manau, komandai pavyko sukurti puikią atmosferą, kuri padėjo atsiskleisti dainai“, – antrina K.Gudmonaitė.
Prie projekto neseniai prisijungęs operatorius Oskaras Abramavičius sako, jog kurdamas vizualinį įspūdį, kadro koncepciją kūrė atsižvelgdamas į muzikinį turinį. „Kai išgirdau, koks tai šiltas ir jaukus kūrinys, tokią nuotaiką bei atmosferą ir stengiausi sukurti vaizdo įraše“, – prisimena jis. Paklaustas, ar filmavimo aikštelėse įprasta fiksuoti kadrą vienu dubliu, atsako, jog tai reta praktika.
„Nedažnai, bet kartais vienas „take'as“ randa savo vietą tiek muzikinių klipų, tiek ir kino filmų gamyboje. Ir Lietuvoje tokių filmavimų yra buvę. Tiesa, to, ką darome mes projekto „1Mikrofonas“ rėmuose, nepavadinčiau muzikinių klipų kūrimu. Veikiau – tai organiškas įrašo fiksavimas laisvu kameros judesiu, kuriam būdingas netikėtumas“, – sako O.Abramavičius.
Įdomu paminėti ir tai, jog specialiai dainos „eiti“ rašui buvo įdarbintas 1986 m. SANKEI magnetofonas. Šis aparatas, režisieriaus N.Ulevičiaus teigimu, vaizdo įraše tapo instrumentu. Kasetėje buvo įrašyti M.Zemlecko užfiksuoti garsai kelionės po Amazonės džiungles metu.
„Įraše skamba žaidžiantys kolumbiečių vaikai, džiunglių krioklys ir vieno namo prieangyje skambantys vėjo varpeliai“, – pasakoja muzikantas.
Dainos „eiti“ įrašo bei industrinių improvizacijų skaitytojai kviečiami klausytis projekto „1Mikrofonas“ „Youtube“ paskyroje.