„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2018 05 29

Aštuonių Lietuvos menininkų dėmesio centre – garsas

Lietuvos muzikos informacijos centras išleido netipišką, muzikos normas ginčijantį garso įrašų leidinį „Paviljonas“, kuriame dėmesys sutelkiamas į Lietuvos menininkų klausymosi praktikas. Kuratoriaus Arturo Bumšteino sudarytos rinktinės turinyje – aplinkos įrašai, garso meno kūrinių fragmentai, audiovizualinių instaliacijų garso takeliai, kalbos mantros, garsovaizdžiai, elektroninės eksperimentikos ir įvairių garso objektų kompozicijos, sukurtos aštuonių Lietuvos menininkų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Paviljonas
Paviljonas / LMIC nuotr.

Arturas Bumšteinas, Darius Čiuta, Viktorija Damerell, Gailė Griciūtė, Kristina Inčiūraitė, Ramūnas Motiekaitis, Emilija Škarnulytė ir Julijonas Urbonas – keliose disciplinose dirbantys ir jas įvairiai jungiantys menininkai, kurių dėmesio centre rečiau, dažniau ar visada atsiduria ir garsas. Įdomu tai, kad daug šioje garso praktikų rinktinėje pristatomų kūrinių yra sukurti vizualiųjų sričių menininkų, daugiausia dirbančių skulptūros, instaliacijų, filmų, videomeno, fotografijos, performanso, dizaino ar kitose meno teritorijose. Neturėdami akademiniams kompozitoriams būdingų profesinių suvaržymų, jie išradingai renkasi kitokios prigimties garsinę medžiagą, drąsiai integruoja ją į savo darbus, suteikia jai naujas formas bei kontekstus.

„Paviljone“ pristatomi darbai sužadina kitokius potyrius nei įprastas muzikos albumas, plečia garsines patirtis, aktyvina audiovizualinę vaizduotę, dar ir dar sykį platina muzikos ribas. Čia svarbu tampa ne tik tai, ką mes girdime, bet ir kaip, kada ir kur tai buvo išgirsta. Nors aštuonių pristatomų menininkų darbai veikia skirtingai, jiems visiems būdingas atidus ir išplėstinis klausymasis, įsigilinant į garsines aplinkas, vietos, erdvės ir įvykių potyrius ausimis, konceptualias garso reikšmes, akustines metaforas, garsinius pasakojimus.

„Pavadinimas „Paviljonas“ šiam leidiniui pasirinktas dėl jo architektūrinės akustikos savybių. Paviljonas tuo pat metu gali būti ir uždaras, ir atviras, jo išretintos sienos ir kiauros konstrukcijos gali atspindėti garsą bei užfiksuoti jo trumpalaikį pėdsaką. Tuo pat metu nesandarus paviljono „kūnas“ yra atviras visur esančiam „laukui“ ir jo garsinei tikrovei“, – teigia leidinio kuratorius Arturas Bumšteinas, kurio paties kūrybinės veiklos teritorija aprėpia konceptualią kompoziciją, eksperimentinę ir elektroakustinę muziką, garso instaliacijas, radijo teatrą, parodas bei performatyvius kūrinius scenai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų