Festivalis savo koncertų programose pakvies atrasti „Duendę“ – tą paslaptingą, galingą jėgą, stipriai paveikiančią žmogaus vidų ir sukeliančią katarsį, rašoma organizatorių pranešime spaudai.
34-ąjį tarptautinį aktualios muzikos festialį „Gaida“ spalio 19 d. pradės pirmą kartą Lietuvoje koncertuosiančios pasaulinio garso smuikininkės Leilos Josefowicz (Kanada, JAV) ir žymaus Vokietijos dirigento Peterio Rundelio diriguojamo Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro koncertas naujoje LVSO koncertų salėje.
Koncerte dalyvaus Valstybinis choras „Vilnius“. Programoje – trys premjeros Lietuvoje: Italijoje gyvenančios lietuvių autorės Justės Janulytės kūrinys „Recordare“ chorui ir orkestrui, festivalio kviestinio kompozitoriaus, garsaus vokiečių kūrėjo Enno Poppe „Keilschrift“ simfoniniam orkestrui bei Lucos Francesconi Koncertas smuikui ir orkestrui „Duende“, davęs paantraštę visam festivaliui. Apie Leilą Josefowicz „Los Angeles Times“ rašė, kad smuikininkei grojant „verta žvilgtelėti, ar jos pėdos nepakilusios nuo žemės“. O kai „nusileidžia ant žemės, ji transformuojasi į audringą rokerę“, kurios „virtuoziškumas sklando džiaugsmingos energijos bangomis“.
Spalio 20 d. japonų kompozitoriaus ir pianisto Ryuichi Sakamoto muzika atkeliaus į Vilnių. Nacionalinėje filharmonijoje vyks Niujorko grupės „Bang On A Can All-Stars“ (JAV) koncertas – projekto „Ryuichi Sakamoto: 1996“ premjera Europoje. Gyvai suskambės muzika iš pasaulinę šlovę bei „Oskaro“ ir „BAFTA“ apdovanojimus Ryuichi Sakamoto pelniusių filmų: „Paskutinis imperatorius“, „Vėtrų kalnas“, „Linksmų Kalėdų, pone Lorensai“, „Po dangaus skliautu“ ir daugelio kitų. Šio koncerto pasaulinė premjera įvyko šiemet Niujorke.
Spalio 23 d. Lietuvos nacionalinio dramos teatro Naujojoje salėje įvyks neeilinis vakaras – rengiamas sceninis muzikinis performansas „Rolandas Rastauskas. Susitaikymai“, kuriame dalyvaus Tomas Kutavičius (fortepijonas), Petras Vyšniauskas (saksofonai), Arkadij Gotesman (perkusija), Darius Meškauskas (aktorius). Skambės naujo T.Kutavičiaus kūrinio pasaulinė premjera ir Rolando Rastausko (1954–2024) atrinkti Czesławo Miłoszo eilėraščiai bei paties RoRa tekstai.
Pasak Giedros Radvilavičiūtės, didysis RoRa efektas buvo kurti šventę. Šis festivalio „Gaida“ renginys irgi buvo sumanytas kartu su RoRa. Jis labai džiaugėsi suburta atlikėjų komanda, pats atrinko ir atsiuntė savo verstus Cz. Miłoszo eilėraščius, kuriuos ruošėsi skaityti. Sceninis poetinis-muzikinis performansas įvyks jo sukurtu pavadinimu „Susitaikymai“.
Jau kitą dieną, spalio 24-ąją, festivalio publikos lauks dar vienas ypatingas įvykis – Vilniuje koncertuos garsusis Hamburgo simfoninis orkestras, priklausantis Europos ir pasaulio orkestrų elitui. Beveik septynis dešimtmečius gyvuojantis orkestras Vilnių pavers viena iš Europos muzikinių sostinių. Koncertui diriguos vienas žymiausių šių laikų dirigentų Sylvain Cambreling.
Renginys unikalus dar ir tuo, jog kartu su orkestru pasirodys ir pasaulinio garso pianistas Pierre-Laurent Aimard – antroje dalyje prancūzų fortepijono virtuozas su orkestru skambins Belos Bartoko Koncertą fortepijonui ir orkestrui Nr. 2. Taip pat skambės Unsuk Chin, Wolfgango Rihmo ir Justės Janulytės pirmą kartą Lietuvoje nuskambėsiantys kūriniai. Koncertas vyks naujoje LVSO koncertų salėje, jos giriamą akustiką pirmą kartą galės išbandyti ir elitinis Europos orkestras.
Spalio 25 d. „Gaidoje“ pasirodys smuiko virtuozas Hugo Ticciati (Švedija, JK), kuris ne tik gros solo su orkestru, bet ir diriguos Lietuvos kameriniam orkestrui.
„Jo techninės galimybės ir muzikinė įtaiga yra neeiliniai, o kūrybinė vaizduotė gniaužia kvapą“, – apie Hugo Ticciati rašė „Herald Scotland“.
Nacionalinėje filharmonijoje nuskambės dviejų kūrinių – Loretos Narvilaitės ir Žibuoklės Martinaitytės – smuikui ir styginių orkestrui pasaulinės premjeros. Taip pat publika išgirs įspūdingą Caroline Shaw „Entr’acte“ ir Justės Janulytės „Confluere“ (premjera Lietuvoje). O koncerto desertas – legendinės grupės „Radiohead“ vieno iš lyderių Jonny Greenwoodo siuita „There Will Be Blood“ iš muzikos garsiajam Paulo Thomaso Andersono filmui (premjera Lietuvoje).
Tą patį spalio 25-osios vakarą šiuolaikinės kultūros erdvėje „Kablys+Kultūra“ įvyks itin laukiamo britų elektroninės muzikos atlikėjo Rival Consoles pasirodymas, prieš kurį lietuviai „El Chico Fuendre“ pristatys savo audiovizualinio projekto premjerą.
Spalio 26 d. erdvėje „Kablys+Kultūra“ pasirodys prancūzų elektroninės muzikos meistras Franck Vigroux, kuris su kūrybiniu bendražygiu, videomenininku Antoine’u Schmittu surengs intensyvų audiovizualinį pasirodymą „Atotal“. Vakaro metu įvyks ir Philippo Henkelio (Vokietija) audiovizualinio projekto „Grid“ premjera Lietuvoje.
Spalio 27 d. Šv. Kotrynos bažnyčioje – violončelininkų grupės „Cello Club“ naujas erdvinėmis prasmėmis pripildytas pasirodymas. Koncerto programoje – net trys pasaulinės premeros. Skambės nauji Enno Poppe, Ryčio Mažulio ir Justės Janulytės kūriniai aštuonioms violončelėms, o taip pat – žinomi Kaijos Saariaho ir Steve’o Reicho kūriniai. Vienintelio Lietuvoje violončelininkų kolektyvo „Cello Club“ koncertas festivalyje „Gaida“ bus įgyvendintas specialioje, erdviškai įrengtoje scenoje.
Festivalį spalio 29 d. Nacionalinėje filharmonijoje pratęs pasaulinės violončelės žvaigždės Nicolaso Altstaedto, smuikininkės Dalios Kuznecovaitės ir Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro koncertas, diriguos Modestas Pitrėnas. Vakaro programoje: Rūtos Vitkauskaitės Koncerto smuikui ir orkestrui pasaulinė premjera, festivalio kviestinio kompozitoriaus Enno Poppe kūrinys „Altbau“ (premjera Lietuvoje) bei garsiojo Esa-Pekka Saloneno Koncerto violončelei ir orkestrui premjera Lietuvoje.
Spalio 30 d. Menų spaustuvėje pasirodys Berlyno naujosios muzikos scenos pažiba – „ensemble mosaik“, kuris atliks bene įspūdingiausią pastarojo dešimtmečio garsaus vokiečių kompozitoriaus ir dirigento Enno Poppe kūrinį „Rudfunk“ („Radijas“) – tai vienos valandos elektroninės muzikos kompozicija 9 sintezatoriams. Koncerto partneris – Goethe’s institutas.
Spalio 31 d. LVSO koncertų salėje „Gaida“ pristatys Ispanijos smuiko žvaigždę Leticiją Moreno.
„Ji pasižymi flamenko šokėjos gracija, andalūzų dainininkės „cantaora“ charakterio stiprybe ir mąsliu Pedro Almodóvaro personažių žvilgsniu“, – apie smuikininkę rašė dienraštis „Le Figaro“.
Su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru Leticia Moreno atliks tarptautinio pripažinimo pelniusį Jimmy Lópezo Koncertą smuikui ir orkestrui „Aurora“ (premjera Lietuvoje). Taip pat orkestras, kuriam diriguos maestro Robertas Šervenikas, rengia Silvijos Miliūnaitės kūrinio „Games of Time“ pasaulinę premjerą ir Justės Janulytės „Sleeping Patterns“ premjerą Lietuvoje.
Lapkričio 6 d. LVSO koncertų salėje „Gaidos“ lankytojų laukia neeilinis elektroninės muzikos legendos Jeffo Millso (JAV) pasirodymas su gyvos muzikos atlikėjais „Tomorrow Comes The Harvest“. Kultinės Detroito techno scenos ikona, prodiuseris, didžėjus, kompozitorius Jeffas Millsas pastaraisiais dešimtmečiais neapsiriboja vien tik elektronika, jis kuria įspūdingus pasirodymus, kuriuose susipina muzika, šiuolaikinis menas, popkultūra, dizainas ir mokslinė fantastika, o jo koncertai vyksta svarbiausiose pasaulio koncertų salėse ir festivaliuose.
Paskutinis festivalio renginys „Gaida Post Scriptum“ vyks gruodžio 5 d. LVSO koncertų salėje pasirodymą surengs garsi JAV dainininkė ir kūrėja Caroline Shaw su Niujorko mušamųjų grupe „So Percussion“. Caroline Shaw koncertai sulaukia puikių kritikos įvertinimų ir didžiulio pasisekimo tarp klausytojų. Ji yra net gavusi kelis „Grammy“ apdovanojimus, o būdama vos trisdešimties ji laimėjo prestižinę Pulitzerio muzikos premiją (2013) ir tapo jauniausia šį apdovanojimą pelniusia laureate.