Kartu su A.Bumšteinu kūrinį atliko Mėta Gabrielė Pelegrimaitė (fleita) ir Augsburgo vargonininkė Elisabeth Römer.
Pasak A.Bumšteino, šioje kompozicijoje susitinka du būdai, kuriais galima kalbėti apie erdvę: vienas yra iš anksto įrašytas ir valdomas koncerto metu, o kitas yra gyvas garsas. Kompozicijos pavadinime užkuoduotos dvi realybės plotmės, kuriose egzistuoja kūrinys: dvimatė natų erdvė ir paties garso fenomeno erdvė.
Vargonai – ypatingas instrumentas garso menininko kūryboje. 2008 m. jis pradėjo savo tęstinį „Vargonų safario“ projektą – kelionėse po Lietuvą ir Europą įrašinėjo vargonų garsus bažnyčioje, koncertų salėse, gatvėse ir kitose erdvėse. Sukauptas garsų archyvas tapo daugelio akustinių, elektroakustinių ir kt. projektų šaltiniu. 2016 m. A.Bumšteinas keliavo po Saksonijos miestelius ir rinko šios Vokietijos žemės vargonų įrašus, projektas „Chronicles of Orgelsafari“ buvo pristatytas 2017 m. Leipcige, knygų mugės metu, kuomet Lietuva buvo mugės šalis-viešnia. 2021-aisiais vargonai vėl grįžo į kompozitoriaus akiratį: prieš Augsburgą A.Bumšteinas dvi skirtingas vargonams skirtas kompozicijas pristatė Kopenhagoje ir Berlyne.
Lab30: medijų festivalis Augsburgo eksperimentinio meno gerbėjams
Šiemet dvidešimtąjį jubiliejų švenčiantis medijų festivalis „Lab30” prasidėjo nuo anuomet rengiamų elektroninės muzikos renginių – Augsburgo menininkai ieškojo erdvės savo eksperimentams ir taip įkūrė festivalį. Pasak „Lab30” organizatorės Barbaros Friedrichs, pradžioje festivalis buvo „klasikinis nišinis renginys „nerdams“ (moksliukams) ir programuotojams“, bet bėgant metams jo auditorija pasikeitė: „Dabar į festivalį renkasi tiek šiuolaikinio meno gerbėjai, tiek vaikai. Tie, kas prieš porą dešimtmečių pirmieji atrado mūsų koncertus, parodas, instaliacijas ir kitus renginius, dabar ateina su savo šeimomis“, – pasakojo Barbara.
Šių metų festivalio programa, išdėstyta per tris spalio ir lapkričio savaitgalius, pristato vizualiųjų menų parodas, eksperimentinės muzikos koncertus ir naktines ekskursijas su gidu.
Augsburgo kultūros sceną B. Friedrichs vadina gyvybinga ir turtinga: „Manau, tai yra iš dalies susiję su mūsų istorija: mus įkūrė romėnai, čia gimė Mozarto tėvas, taip pat – Bertoldas Brechtas ir Rudolfas Dieselis. Galime sakyti, kad tikrai turime kuo praturtinti kultūrinių renginių kalendorių“, – šypsosi Barbara. „Žinoma, šalia istorinių vardų ir temų čia egzistuoja ir stipri šiuolaikinių menininkų bendruomenę. Nors Augsburge nėra aukštosios menų mokyklos, bet didelę įtaką daro aukšto lygio taikomojo mokslo universitetas“, – teigia festivalio organizatorė.
Iki gruodžio mėnesio Augsburgo galerijoje „Neue Galerie im Höhmannhaus“ veikia ir tapytojos Patricijos Jurkšaitytės darbų paroda „Shelters // Bleiben“.
Lapkritį - paskutiniai Lietuvos kultūros sezono Bavarijoje renginiai
Lapkritį Blaibacho koncertų salėje tris dienas vyks baigiamieji Lietuvos kultūros sezono Bavarijoje renginiai. Prestižinį Bavarijos apdovanojimą – specialųjį Ernsto von Siemenso ansamblių prizą – pelnęs šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“ Blaibacho koncertų salėje atliks Žibuoklės Martinaitytės kūrinį „Hado zona“, kurį kompozitorė šių metų vasarą rašė ir reziduodama Blaibache.
Blaibacho koncertų salės fojė bus eksponuojama ir G.Česonio paroda „Ancient Woods“ – šiai parodai fotomenininkas fiksavo seniausius medžius Kauno apylinkių miškuose ir vasaros rezidencijos metu – Blaibache, sekdamas savo viziją apie kadaise Lietuvą ir Bavariją jungusius neperžengiamus miškus. Lietuvos ir Vokietijos chorinę kultūrą savo koncerte sugretins kamerinis choras „Aidija“, akordeonistas M.Levickis atliks plataus stilistinio diapazono programą.
Lietuvos kultūros atašė Vokietijoje inicijuotą projektą „Be atstumo: Lietuvos kultūros sezonas Bavarijoje 2021” (“Ohne Distanz – Litauische Kultur in Bayern 2021”) organizuoja Lietuvos kultūros institutas, finansuoja Lietuvos kultūros ministerija. Partneriai – Lietuvos ambasada Vokietijoje ir Bavarijos kultūros organizacijos.