Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2021 02 22

Internete skambės „Karmen siuita“ su Sergejumi Krylovu, Lietuvos kameriniu orkestru ir „Giunter Percussion“

Vasario 27 dieną Filharmonijos skaitmeninė koncertų salė kviečia klausytis Georges’o Bizet – Rodiono Ščedrino „Karmen siuitos“. Kaip rašoma Lietuvos nacionalinės filharmonijos pranešime spaudai, pats kompozitorius šį 1967 m. sukomponuotą kūrinį pavadino „G.Bizet muzikos laisva transkripcija styginiams ir mušamiesiems“. Spalvingąją siuitą atliks Sergejaus Krylovo vadovaujamas Lietuvos kamerinis orkestras (LKO) ir ansamblis „Giunter Percussion“.
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras
Sergejus Krylovas ir Lietuvos kamerinis orkestras / Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

Šis kūrinys jau įsitvirtinęs LKO repertuare, ypač sužibo orkestro ir „Giunter Percussion“ gastrolėse Italijoje 2014 metais. Tąkart grota Venecijos „Teatro Toniolo“ salėje, Sondalo savivaldybės rūmuose, Neapolio Sant Elmo pilies koncertų salėje ir Romos „Teatro Olimpico“ salėje. Nuotaikingai Lietuvos nacionalinės filharmonijos scenoje „Karmen siuita“ skambėjo 2016 m. orkestro rengtoje šventinėje programoje „Kalėdų divertismentas“. Šįkart „Karmen siuitos“ bus galima klausytis internete.

Muzikos istorijoje gausu pavyzdžių, kai kompozitoriai, paėmę kito autoriaus temą arba visą pjesę, sukurdavo naują kūrinį, gerokai nutolusį nuo pirminio šaltinio. Tokio pobūdžio kūriniuose originalas iš esmės pakeičiamas (ypač instrumentuotė), bet pagrindinių minčių visuma ir bendra struktūra nekinta. Būna ir kitokių teminės medžiagos perėmimo atvejų, kai pavienės citatos ar net didžiuliai žinomų kūrinių fragmentai įkomponuojami į originalų muzikinį tekstą. R.Ščedrino „Karmen siuitoje“ ženklios abi tendencijos.

Herkaus Milaševičiaus nuotr./Pavelas Giunteris, „Giunter Percussion“
Herkaus Milaševičiaus nuotr./Pavelas Giunteris, „Giunter Percussion“

Kūrinys ryškiai virtuozinis – maksimaliai panaudotos styginių galimybės, gausu mušamųjų instrumentų solo ir ansamblinių epizodų. Tradicijos tęstinumas pabrėžiamas tuo, kad siuitoje nėra nė vienos svetimos temos – visos priklauso Bizet.

Kartu „Karmen siuita“ pasižymi savita, nuo operos gerokai nutolusia dramaturgija ir kompozicine struktūra. Jos originalumą lemia instrumentų visuma. Styginių sudėtis įprasta, o gausybė mušamųjų sudaro atskirą orkestrą (apie 30 instrumentų, jais groja 5–6 atlikėjai). Partitūroje įrašyti 5 timpanai, 2 vibrafonai, 2 marimbos, varpai, kastanjetės, tambūrinas, didysis būgnas, trikampis, varpeliai, keletas mažųjų būgnelių, tamtamas, maraka, medžio kaladėlės, antikinės lėkštės, keletas Lotynų Amerikos mušamųjų instrumentų ir kt.

Dmitrijaus Matvejevo nuotr. /Sergejus Krylovas
Dmitrijaus Matvejevo nuotr. /Sergejus Krylovas

Siuitą sudaro trylika numerių, juos jungia vientisa dramaturginė mintis. Instrumentuotė Bizet muzikai suteikia nepaprasto ekspresyvumo. Meistriškai išryškinta melodinė linija daro kūrinį itin choreografišką. Per visą Siuitą einanti leitemocija muziką pripildo aistros, polėkio ir tragiškos įtampos.

Vasario 27 d., šeštadienį, koncerto transliacija vyks 19 val. internetu www.nationalphilharmonic.tv, Filharmonijos ir Skaitmeninės koncertų salės Facebook paskyrose, Lietuvos nacionalinės filharmonijos YouTube kanale.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos