Mokslininkai tvirtina, kad žmonės, kurie reguliariai mato greitojo maisto restoranų ženklus, mažiau geba džiaugtis kasdieniais dalykais – įskaitant ir muzika.
Pirmasis tyrimas parodė, kad kuo daugiau greitojo maisto restoranų gyvenamajame rajone, tuo jo gyventojai yra mažiau linkę mėgautis gyvenimu.
Antrasis eksperimentas atskleidė, kad tokių restoranų ženklai pakenkė tyrimo dalyvių gebėjimui džiaugtis gražiomis nuotraukomis ar gamtos vaizdais.
Mokslininkai tvirtina, kad žmonės, kurie reguliariai mato greitojo maisto restoranų ženklus, mažiau geba džiaugtis kasdieniais dalykais – įskaitant ir muzika.
Trečiojo tyrimo metu nustatyta, kad nuotraukos su greituoju maistu sumažino pozityvią emocinę reakciją į gražias melodijas, kadangi tyrimo dalyviams sukėlė nekantrumą.
Tyrėjai išvadose teigia, kad visos trys studijos parodė, jog nekantrumo ir greitojo maisto simboliai gali slopinti pasimėgavimą gyvenimu ir pakenkti mūsų emocijoms malonių įvykių metu.
Toronto mokslininkai „Psypost“ sakė, kad dėl to žmonės patenka į ironišką situaciją – technologijos, kurios sukurtos žmonių gyvenimo gerinimui, jiems ilgainiui pradeda kenkti. Anot jų, žmonės nebesugeba džiaugtis tuo papildomu laisvalaikiu, kuris atsiranda, kai technologijos juos išlaisvina nuo ruošos darbų.
Dar vieno eksperimento metu 250 žmonių reitingavo penkias reklamines nuotraukas. Trys iš jų buvo neutralios, o dviejose buvo greitasis maistas iš „McDonalds“.
Pusei dalyvių buvo parodytos maisto „McDonalds“ pakuotėse nuotraukos, kitai pusei – nuotraukos, kuriose tas pats maistas gulėjo ant keramikinių lėkščių.
Pusei dalyvių taip pat buvo parodytos gražių gamtos vaizdų nuotraukos, ir tuomet visi dalyviai buvo paprašyti įvertinti savo pasitenkinimo lygį.
Paaiškėjo, kad žmonės, kurie žiūrėjo į gamtos nuotraukas, buvo laimingesni nei tie, kurie jų nematė. Tačiau šis efektas nebuvo pastebimas tarp tų dalyvių, kurie matė ir gamtos nuotraukas, ir „McDonalds“ simbolius.
Dar 122 tyrimo dalyviai reitingavo penkias maisto nuotraukas, tačiau daliai jų buvo leista pasiklausyti 86 sekundžių trukmės įrašo iš operos „Lakmė“. Tie, kurie girdėjo muziką ir matė nuotraukas ant keramikinių lėkščių, manė, kad muzika tęsėsi ilgiau nei ji buvo grojama iš tikrųjų.
Pastebėta, kad tie, kurie matė maistą „McDonalds“ pakuotėse, vėliau nurodė buvę mažiau patenkinti skambėjusia muzika ir turėję mažiau kantrybės.
Tyrėjai teigia, kad yra svarbu suprasti reklaminių simbolių įtaką žmonėms, kadangi jie yra be galo dažni mūsų gyvenimuose.
„Greitasis maistas, kaip nekantrios kultūros simbolis, veikia ne tik žmonių fizinę sveikatą, tačiau ir gali pakenkti jų laimės pojūčiui“, – išvadose teigia mokslininkai.