2019 02 18

Kaip veikia simfoninis orkestras? Vilniaus knygų mugės metu susipažinti kviečia LNSO

Jau šią savaitę vyksiančios Vilniaus knygų mugės metu praleisti popietę su muzika kviečia Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO). Vasario 23 d. (šeštadienį), 13 val. Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ Muzikos salėje LNSO, diriguojamas jaunojo maestro Imanto Šimkaus, atliks visai šeimai skirtą edukacinę programą „Orkestro formulė“. Jos metu bus galima išgirsti visų pamėgtus kūrinius bei susipažinti su orkestru iš arčiau. Apie būsimo renginio programą kalbamės su jaunuoju maestro I.Šimkumi.
Imantas Šimkus
Imantas Šimkus / Rido Damkevičiaus nuotr.

– Kuo ypatinga koncertinė-edukacinė programa, kurią atliksite Vilniaus knygų mugėje?

– Programa skirta įvairaus amžiaus klausytojams – tiek jauniausiems, tiek vyresniems, kuriems įdomus simfoninio orkestro pasaulis ir jo veikimo principas. Tikslas – supažindinti žiūrovą su orkestro specifika, instrumentais, skambesio išgavimo ir grojimo būdais. Norime, kad profesionalusis menas būtų artimesnis, patrauklesnis, aktualus ir gerai pažįstamas platesniam ratui žmonių. Programa ypatinga savo koloritu, pagava, tai genialių kūrėjų muzika.

Rido Damkevičiaus nuotr./Imantas Šimkus
Rido Damkevičiaus nuotr./Imantas Šimkus

– Gal galite atskleisti, kokį repertuarą žadate atlikti renginio metu?

– Kadangi norime pritraukti kuo įvairesnį klausytoją, atliksime programą, kuri kausto dėmesį. Pasirinktas repertuaras itin spalvingas, leidžiantis atskleisti orkestro galimybes bei garso spalvų paletę. Jį sudarys, dramaturgine prasme, stiprūs kūriniai – pasaulyje gerai žinoma ir mėgstama muzika. Juk dramaturgija ir yra įrankis, naudojamas siekiant proporcingai išlaikyti klausytojo, stebėtojo dėmesį.

Vienas tokių stiprių kūrinių dramaturginėje plotmėje – S.Prokofjevo antroji siuita iš baleto „Romeo ir Džiuljeta“. Šis kūrinys turi galingą sprogstamąjį užtaisą – kompozitoriaus surinktos pagaviausios ir stipriausios temos iš baleto. Ryškus koloritas, jame skamba daug skirtingo tembro instrumentų, gausūs variniai, čelesta, arfa, saksofonas, bosinis klarnetas, anglų ragas, kurių skambesį jungia įtraukianti, pagavi melodinė linija.

VIDEO: Vilniaus knygų mugė: faktai, užsienio svečiai ir rekomenduojami renginiai

– Ar tiesa, kad šis koncertas bus išskirtinis ir jums pačiam?

– Taip, su LNSO dirbu pirmą kartą.

– Jums, jaunam muzikui, tai – iššūkis? Kaip esate nusiteikęs?

– Manau, kad kiekvienam profesionalui, kaskart pradėjus dirbti su kitu kolektyvu, istorija tarsi prasideda iš naujo. Juk orkestras nėra instrumentų mašina, tai – gyvi, mąstantys žmonės, turintys savo individualų nusiteikimą, aukštąjį išsilavinimą, savą muzikavimo kokybę ir ilgą grojimo patirtį.

Su orkestro atlikėjais kuriame meną visi kartu, tai – kolektyvinis darbas, todėl pirmiausia reikia ieškoti žmogiško kontakto, siekiant per trumpiausią laiką išgauti kuo geriausią rezultatą. Tai – pirmasis šalies orkestras, pats esu nusiteikęs iš šių muzikų daug ko išmokti, kitaip būčiau kurčias ir kvailas.

Rido Damkevičiaus nuotr./Imantas Šimkus
Rido Damkevičiaus nuotr./Imantas Šimkus

– Kokia yra jūsų dirigavimo patirtis? Šiuo metu vis dar studijuojate?

– Taip, esu simfoninio dirigavimo magistrantas – laimė, teko pakliūti į Maestro prof. Juozo Domarko klasę. Savo dirigavimo veiklą pradėjau nuo choro dirigavimo Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijoje, vėliau Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje studijavau dirigavimą simfoniniam orkestrui, tobulinausi Vienos muzikos ir scenos menų universitete.

VIDEO: Pokalbis apie geriausias praėjusiais metais išleistas verstines knygas

Prieš kelis metus buvau pakviestas darbuotis LNOBT. Teko koncertuoti su Čekijos Bohuslav Martinu filharmonijos, Austrijos Graco kamerinės filharmonijos, Vokietijos Hamburgo Camerata orkestrais. Paruošiau kelias programas su Kauno miesto simfoniniu orkestru. 2017 m. Vengrijos radijuje su Budapešto MAV simfoniniu orkestru išleidome ir įrašėme kompaktinį diską.

Kaip choro dirigentas koncertavau su Rygos Ave Sol kameriniu, Vienos Webern, Šiaulių valstybiniu kameriniu Polifonija chorais.

– Kaip manote, kokia yra esminė dirigento rolė orkestro struktūroje?

– Dirigentas bendradarbiauja su orkestro muzikais. Tai yra asmuo, atsakingas už dramaturginį kūrinio koncepcijos suvokimą, interpretaciją bei kūrinio realizavimą. Pirmiausia dirigentas teikia informaciją: kur, kokioje laiko atkarpoje, kokiu greičiu bei kokios kokybės garsą atlikėjai turi kartu realizuoti. Šią informaciją jis turi pateikti labai tiksliai, jis yra pirmasis orientyras ir saugumo garantas. Dar daugiau – galiausiai, dirigentas bent atlikimo momentu turėtų tapti, tam tikra prasme, ir dvasiniu lyderiu.

D. Matvejevo nuotr./LNSO sesija
D. Matvejevo nuotr./LNSO sesija

– Koks jausmas diriguoti orkestrui? Ką išgyvenate pasirodymo metu? O gal mąstote tik apie techninius dalykus?

– Techninis mąstymas yra būtinas repetuojant, kuomet svarbus tikslumas, informatyvumas. Koncertinio atlikimo metu paveikesnė, labiau įtraukianti yra dramaturginė plotmė, nors žinoma, negalima „pamesti“ aiškaus informacijos teikimo. Atlikėjas nebūtų atlikėjas, jeigu būtų anemiškas. Čia ir slypi sunkumas – kaip išlikti tiksliu, teikti precizišką informaciją; tačiau kartu – įsijausti į interpretaciją, nepametant kūrinio dramaturginės linijos, kvėpuojant kartu su muzikos tėkme laike, o jos mintimi, dvasia atsidurti už laiko ribų, kažkur transcendencijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis