„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2013 05 25

MC Mesijus grįžo, MC Mesijus grįžo

Apie repą rašyti truputį baisu: dar sudirbs per artimiausią MC sambūrį pas ką nors bute ir tavo rašinį, ir tave patį, o tu net nesužinosi. Tad apie MC Mesijaus naujojo įrašo „Paskutinis repo albumas“ pristatymą kiečiausiai turbūt parašytų patys reperiai arba lietuvių filologijos studentijos avangardas (šios dvi bendruomenės, beje, dažnai persikloja), o aš čia tik šiaip keletą mintelių „inmesiu“.
MC Mesijus pristatė „Paskutinį repo albumą“
MC Mesijus pristatė „Paskutinį repo albumą“ / Mato Dauginio/15min.lt nuotr.

Nežinantiems: penktadienio vakarą Vilniuje, aktyvaus laisvalaikio klube „Kablys“, virš kurio kabo Mindaugo Navako „Kablys“, įvyko alternatyvaus reperio MC Mesijaus (Žygimanto Kudirkos) albumo pristatymas.

Ten dabar (šiltuoju metu laiku) galima sėdėti lauke, ant laiptų (po skėčiais, ant pagalvių), ir alų ten galima išsinešti, ir muzika ten skambėjo, iki prasidedant pagrindinei vakaro daliai, tai ten vyko intensyvi socializacija.

Šiaip jau keista: lauke visą vakarą buvo nemažai chebros, nesvarbu, ar tuo metu viduj dar tik ruoštasi pasirodymams, ar jau kas nors „šoko, dainavo...“ Gal tik MC Mesijaus pasirodymo metu praeiviai galėjo suprasti, kad pačiame pastate irgi kažkas vyksta.

Apšildė: Vaiperis, Dada, „Šventinis bankuchenas“. Vaiperis tik didžėjavo, kūrė foninę nuotaiką, žodžiais publikos neliaupsino. Bet paskui talkino ir Dadai, ir „Bankuchenui“.

Dada taškėsi ir taškė. Buvo keletas riebių rhyme‘ų apie aną galą, kurie įsirėžė atmintin visai teigiama prasme. Lietuvoj, patyčių šaly, nelabai gerai būt jaunam ir negalėt ką nors stipraus pasakyt žodinėj dvikovoj. O Dada gali.

Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Dada
Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Dada

„Bankucheno“ pasirodymas praėjo kažkaip ramiai. Gal jis pats nevisai nuotaikoj buvo, kad visus užvestų, o gal susirinkusieji jau buvo atrofavę savo netradicinio humoro jausmą. Arba tiesiog ne viską išgirsdavo ir suprasdavo. Bet kam reikėjo, tas girdėjo ir gavo, ko atėjo.

O tada scenon žengė DJ Garo ir MC Mesijus. Ir parašęs šį sakinį supratau, kad bus labai sunku rasti žodžių šiai koncerto daliai apibūdinti...

Na, kadangi tai jau buvo pagrindinė vakaro dalis, susirinko gerokai daugiau žmonių. MC Mesijus prikaustė publikos dėmesį ir ėmė bombarduoti klausytojų ausis žodžiais.

Nė nežinau, kaip apibūdinti tas Kudirkos intonacijas ir gestus, tuos kazirioko nukėlimus, kurie visi drauge ir sąlygojo, kaip žmonės priėmė dainas.

Gal tik paminėsiu, kad dažna Kudirkos daina yra ciniška socialinės tematikos (vartotojiškumas, ekologija, nedarbas, etc.) dekonstrukcija. Va, kaip solidžiai skamba!

Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Vaiperis
Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Vaiperis

Prieky visi kilnojo rankas, vidury visi šypsojosi, sučiuopę kokį gardų rimą, o galiorka darė ir viena, ir kita, tik dar kartais sušukdavo ką nors nešvankaus arba interaktyvaus: „Pirma raidė M, paskutinė H. Kas?“

(Nežinantiems: MC Mesijus anksčiau pasirašydavo kaip MC Messiah. Ši informacija gali būti naudinga, ieškant atsakymo į minėtą mįslę.)

Šiaip pastebėjimai: Kudirka yra alternatyvus reperis ne tik dėl intonavimo būdo, bet ir dėl rimų. Antai viename kūrinyje sakoma: „Aš ne Kazys ir ne Saja, aš esu MC Messiah“. Nežinau, bet ta literatūrinė nuoroda yra tikrai kažkas neįprasto.

O ir muzika alternatyvesnė nei įprasta repo muzikoje (ir nei buvo debiutiniame MC Mesijaus albume „Antimaterija“). Matyt, tam įtakos turėjo dalyvavimas tokiuose projektuose kaip „nunu“, draugystė su „AVaspo“ ir Vilniaus beatmakeriais. 

Mato Dauginio/15min.lt nuotr./MC Mesijus
Mato Dauginio/15min.lt nuotr./MC Mesijus

Dar pastebėjimas: ritmu tapo byrančių kaladėlių garsas. Byrėjimas kaip ritmas. Tai, beje, būtų įdomu panagrinėti kaip nūdienos simptomą. Visuomenė, kurioje stabilumo funkciją atlieka tai, kas nestabilu.

O dar pagalvojau tokį dalyką. Keliuose MC Mesijaus kūriniuose, ypač tame, kuriuo jis pradėjo pasirodymą („Mesijus grįžo, lipk iš savo lizdo, / „Antimateriją“ gali ištrinti iš playlisto“), yra užfiksuotas paties MC požiūris į savo repą, į repą apskritai, į tai, ką repas turėtų daryti.

Žodžiu, kažkokia deklaracija. Pagalvojau, kad tai būtų puiki medžiaga sociokultūriniams tyrinėjimams. Jei tarp skaitytojų yra studentų, kurie ieško temos raštadarbiui...

Mato Dauginio/15min.lt nuotr./MC Mesijus
Mato Dauginio/15min.lt nuotr./MC Mesijus

O koncerto metu didžiausią įspūdį padarė štai kas: viename kūrinių buvo toks breakdownas, kurio metu Kudirka stovėjo kone nejudėdamas, apšviestas raudonos šviesos, lengvai iškėlęs rankas, akis nukreipęs į tolį. Įsivaizduokite šį vaizdą. Tai truko gerą minutę.

Tarp aplinkinių ši minutė gavo kodinį pavadinimą „Apreiškimas“. Štai kokia patirtis netikėtai užklupo nieko neįtariančius klausytojus.

Pabiros tos mano mintys, bet visumai nusakyti pakanka vieno sakinio: albumas pristatytas kaip reikiant. Gerai, kad yra Kudirka, darantis repą savaip. Svarbu, kad visa tai turėtų atgarsį. Kad žmonės klausytų, aptarinėtų, jaustų įtaką, kopijuotų, plagijuotų, remiksuotų.

Negerai, jei po viso įdėto darbo ir įdėtos širdies „nebe-nebe-lieka-lieka nieko-nieko“.

Lai lieka.

Mato Dauginio/15min.lt nuotr./MC Mesijus
Mato Dauginio/15min.lt nuotr./MC Mesijus

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“