Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 03 20

Modestas Pitrėnas: „Richardo Wagnerio muzika klausytojui – terapija ir išbandymas“

Kovo 22 d., penktadienį, prie Kauno simfoninio orkestro dirigento pulto grįžta visada laukiamas maestro Modestas Pitrėnas. Orkestro planuota programa, dedikuota Richardui Wagneriui, pasak dirigento, kietas riešutėlis tiek orkestrui, tiek klausytojui. Pirmą kartą su Kauno simfoniniu orkestru pasirodys operos solistė Sigutė Stonytė.
Modestas Pitrėnas
Modestas Pitrėnas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Prasidėjus repeticijoms, M. Pitrėnas dalijosi mintimis apie būsimą koncertą.

Grįžtate diriguoti Kauno miesto simfoniniam orkestrui. Kokie jūsų lūkesčiai?

R. Wagnerio kompozicijos kiekvieną orkestrą apnuogina, išryškindamos geras ir blogas puses. Žinoma, orkestras gali atsiverti, tačiau kai kuriuos kūrinius sunku sugroti fiziškai. Jau po kelių repeticijų matau didelį darbą ir žmonių užsidegimą, šis aspektas verčia galvoti, kad mes įkūnysime muziką ir ji pražys, kaip to norėjo R. Wagneris.

Šiais metais muzikos pasaulis mini G. Verdžio ir R. Wagnerio metus. Kaip susiklostė koncerto programa?

Šią programą su Kauno simfoniniu planavau jau seniai. Šį kartą pasirinkome lengvesnius kūrinius, kurie nereikalauja didelės pučiamųjų, styginių sudėties, toks ir yra Kauno miesto simfoninis orkestras. Vėlyvieji kompozitoriaus darbai ypač išsiskiria grandiozine orkestro sudėtimi, šis aspektas mus riboja.

Programą lėmė ir solistė, operos primadona Sigutė Stonytė, ji dainuoja ciklą „Penkios Matildos Vesendonck dainos“. Manoma, kad poetė M. Vesendonck buvo kompozitoriaus meilužė, jis buvo linkęs į uždraustus meilės ryšius Taigi ryškiai matome žmogišką dramos liniją. Be kita ko, programoje numatytas F. Listo „Les Preludes“. R. Wagneris buvo vedęs garsiojo vengrų kompozitoriaus dukrą Cosimą, jos tėvas žavėjosi R. Wagneriu. Dėliodami kūrinio praeities mozaiką iš sąšaukų, gauname daugiau spalvų ir bandome sužmoginti muziką.

Kuo šiuolaikiniam klausytojui aktuali transcendentinė ir sudėtinga R. Wagnerio kūryba?

Šiuolaikiniam žmogui R. Wagneris gali būti kietas riešutėlis. Žmonės pripratę prie greito vartojimo ir televizijos kultūros, kuri paprastai siūlo trijų minučių formatą. Tuo tarpu R. Wagneris neturi išmatavimų, tai – ne trys, ne trisdešimt trys ir net ne trys valandos trisdešimt trys minutės. Tai penkių – šešių valandų operos, begalinės melodijos, neturinčios nei pradžios, nei pabaigos. Tačiau ši muzika gali būti terapija, išbandymu, patyrimu, kuris vers susimąstyti, sujaudins, galbūt sukels nuobodulį, jeigu klausytojas bus nepasiruošęs. Tačiau bet kuriuo atveju nepaliks abejingų ir ves į grįžtamąjį ryšį.

Kokie jūsų artimiausi planai ir kūrybinės kryptys?

Mano kelionių geografija veda Rygos kryptimi, kurioje šiuo metu esu itin užimtas. Opera įgyvendina labai ambicingą projektą – stato visą keturių dalių operų teatrologiją „Nybelungų žiedas“.

Varšuvos operos teatre statau I. Straviskio „Lakštingalą“, mane kviečia St. Galleno opera Šveicarijoje statyti R. Wagnerio „Skrajojantį Olandą“. Kitais metais Rygoje dirbsiu su retai atliekama, vieną pirmųjų R. Wagnerio operų „Rienzi“, jos pirmasis veiksmas buvo parašytas Rygoje. Toliau R.Wagnerio savaitė Vilniuje, baletas „Tristanas“, darbas su Nacionaliniu simfoniniu ir Lietuvos kameriniu orkestrais. Daug įvairių veiklos barų, bet svarbiausia, didžiausia ir brandžiausia kūryba – šeima.   

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos