2016 09 23

Muzikos industrijos veteranas Alanas Roy Scottas atvyksta į Lietuvą vesti dirbtuvių muzikos kūrėjams

„Kai tau sukanka 60, keliauti 15 savaičių per metus darosi kiek sunkiau“, – juokdamasis pradeda pokalbį dainų autorius ir muzikos prodiuseris, amerikietis Alanas Roy Scottas. Muzikines dirbtuves visame pasaulyje rengiantis kompozitorius rugsėjo 29 – spalio 2 d. dalyvaus Nidoje vyksiančiame tarptautiniame bendruomenių festivalyje, o 28 d. Vilniuje jis ves išskirtinį seminarą Lietuvos muzikos kūrėjams.
Celine Dion, Alanas Roy Scottas ir Cher
Celine Dion, Alanas Roy Scottas ir Cher / „Scanpix“, asmeninio albumo ir „Vida Press“ nuotr.
Temos: 2 Muzika Holivudas

„Tai bus sugrįžimas į Lietuvą. Prieš tai čia lankiausi 3 kartus. Tiesa, tai buvo labai seniai... Prieš daugiau nei 2 dešimtmečius“, – prisiminimais dalijasi A.R.Scottas. Kompozitorius atvirauja, jog su Lietuva jį sieja daugybė dalykų – draugystė su artimu bičiuliu muzikantu ir praeityje buvusi meilė lietuvaitei.

Šis muziko atvykimas į Lietuvą – išskirtinis įvykis Lietuvos muzikos industrijai. Per savo ilgametį profesinį gyvenimą A.R.Scottas prisidėjo prie tokių artistų ir atlikėjų karjeros sėkmės, kaip Celine Dion, Cher, Gloria Estefan, Ricky Martin, Ray Charles, Tiffany, Luther Vandross, Cyndi Lauper, Roberta Flack bei daugelio kt.

A.R.Scottas dirba ne tik su muzikos pasaulio žvaigždėmis, bet ir Holivudo kino industrijai. Nustebsite sužinoję, jog jis prisidėjo prie tokių legendinių serialų, kaip „Santa Barbara“ ir „Beverli Hilsas 902010“ garso takelių kūrimo. Be to , jis jau 25-ris metus yra „Grammy“ apdovanojimų vertinimo komisijos narys.

Muzikos ambasadoriumi prisistatantis A.R.Scottas pripažįsta nekantraujantis susipažint su šių dienų Lietuvos muzikos kūrėjais ir vėl išvysti Lietuvą. Registruotis į jo vedamą „Master Class“ seminarą rugsėjo 28 d. galite čia.

Apie būsimo seminaro turinį ir asmeninį muzikos santykį su Lietuva – išskirtinis 15min interviu su A.R.Scottu.

Kokiomis aplinkybėmis ir kokiu tikslu pirmą sykį atvykote į Lietuvą?

– Rodos, tai buvo prieš kokius 25 metus, 1990 – 1991 metais, po didžiųjų pokyčių, kai dar jūsų Parlamentas buvo užtvertas barikadomis.

Mano draugas Elijus Romanovas mane pakvietė į Vilniuje vykusį muzikos festivalį, tų laikų „mini–Euroviziją“, kur įvairūs atlikėjai varžėsi dėl prizinių vietų. Aš buvau vienintelis atstovas iš JAV ir laimėjau pirmą vietą!

Taip nutiko, jog festivalyje susipažinau su nuostabia moterimi, ir mes kurį laiką susitikinėjome. Dėl jos po keleto metų sugrįžau į Kauną. Ji tuo metu dirbo kažkokioje importo-eksporto kompanijoje ir paprašė, kad nupirkčiau muzikinį grotuvą. Iki šiol neužmiršiu, kaip su tuo grotuvu skridau iš Los Andželo į Vilnių! Tai buvo patys tikriausi 90-ieji! (juokiasi).

Matote, aš nesu tas „tradicinis“ amerikietis, kuris retai peržengia savo šalies ribas. Dar 80-aisiais keliavau po visą pasaulį, dalyvavau daugybėje muzikos festivalių, vykusių Sovietų sąjungoje, Varšuvos pakto šalyse. Kaip atlikėjas esu įrašęs albumą Čekoslovakijoje su grupe, kuri buvo praminta tų laikų Bitlais, taip pat esu surengęs didelį projektą Kuboje.

Sunku papasakoti žodžiais, kokios išskirtinės tai buvo patirtys. Dėka visų šių kelionių ir muzikos festivalių šiandien turiu bičiulių visuose žemynuose. Tie žmonės mane prisimena ir kviečia iki šiol.

Dar 80-aisiais keliavau po visą pasaulį, dalyvavau daugybėje muzikos festivalių, vykusių Sovietų sąjungoje, Varšuvos pakto šalyse.

Tai ir yra priežastis, kodėl atvykstu vesti kūrybinių muzikos kūrimo seminarų į Lietuvą – čia mane pakvietė mano puikus draugas Elijus. Labai nekantrauju. Juk praėjo daugiau nei 2 dešimtmečiai nuo mano praėjusio apsilankymo!

Kaip žadate vesti muzikos kompozicijos užsiėmimą (workshop'ą)?

– Seminaro metu stengsiuosi perduoti savo patirtį, kurią sukaupiau 40 metų dirbdamas muzikos industrijoje.

Didžiąją dalį užsiėmimo laiko skirsime įrašų klausimui ir analizei – kas lėmė vienų ar kitų dainų/kūrinių sėkmę, kodėl jų kompozicijos išskyrė to laikmečio kontekste, kas apskritai yra gera daina, ir kaip ją sukurti.

Seminaro metu stengsiuosi perduoti savo patirtį, kurią sukaupiau 40 metų dirbdamas muzikos industrijoje.

Tiesa, tikiu, jog bus norinčių pasikalbėti ne tik apie muzikos kūrimą, bet ir apie biznį. Nors nesu verslo žmogus ar įrašų kompanijos vadovas, tačiau daug metų dirbau su įvairiais šios industrijos atstovais.

Teko nemažai derėtis su jais kaip žmogui, kuris kuria muziką, todėl, stengsiuosi, kiek galėsiu, atsakyti į visus man užduodamus klausimus bei patarti, kaip elgtis sudėtingose situacijose.

Ar į užsiėmimą muzikos kūrėjai ir atlikėjai galės atsinešti savo įrašus, sukurtas kompozicijas?

– Žinoma! Tai – viena svarbiausių užsiėmimo dalių. Ją vadinu „dainos chirurgija“ (juokiasi).

Reikia gebėti vertinti ir analizuoti savo paties kūrybą, nes ją pristatant teks bendrauti su įrašų kompanijomis bei leidėjais, kurie, ne paslaptis, dažnai neturi muzikinio išsilavinimo.

Dėl šios priežasties jie retai kada gali patarti, kuria linkme jums reikia pakreipti jūsų dainos kompoziciją, kad ji iš tiesų būtų gera. Mano darbas – patarti, ką pridėti, o ką atimti, kad daina būtų dar stipresnė.


Rugsėjo 28 d. vyksiančius „Master Class“ kursus organizuoja kultūros ir meno renginių organizatorius VšĮ „Pro partners“.

Registracijos formą rasite čia. Dėmesio: vietų skaičius ribotas!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai