Prieš aštuoniolika metų susibūrusio ansamblio „Sō Percussion“ vizitinė kortelė – nestandartinis mąstymas. Kvarteto perkusininkai groja ne tik instrumentais, kuriuos esame pratęs matyti koncertinėje scenoje, bet ir patys susigalvoja įvairiausių perkusinius garsus išgaunančių prietaisų. Kompozitorius tai be galo žavi, todėl „Sō Percussion“ ansambliui sukurtų ir aranžuotų kompozicijų kiekis išties įspūdingas.
Patys ansamblio nariai save vadina atlikėjais, ieškančiais nuotykių. Žinoma, jie turi minty muzikinius nuotykius. Beje, ansamblio pavadinimas „Sō“ kildinamas iš japonų kalbos – tai antrasis simbolis žodyje ensou, reiškiančiame „groti muziką“. Vien tik so reiškia „groti instrumentu“, „patirti sėkmę“, „judėti į priekį“, „prisistatyti dievams, valdovui“.
Ansamblis pasižymi originaliais pasirodymais, rengia performansus, stulbina šiuolaikinės muzikos klasikų interpretacijomis, kurios „nuotaikingai įkvepia savo precizija ir netvarka“ („The New Yorker“). Ansamblio repertuare – nuo XX a. klasikų iki pačios naujausios muzikos, kurią atlikėjų užsakymu rašo Caroline Shaw, Davidas Langas, Steve’as Mackey, Paulas Lansky ir kiti Amerikos kompozitoriai. „Sō Percussion“ koncertus rengia daugelyje svarbiausių JAV ir Europos koncertų salių ir festivalių.
„Sō Percussion“ koncerte Vilniuje pristatys du Steve’o Reicho kūrinius „Mallet Quartet“ ir „Marimba Phase“. Nors jie nebuvo rašomi šiam ansambliui, tačiau yra glaudžiai su juo susiję. Kai Amerikos muzikos legenda Steve Reichas kūrė „Mallet Quartet“ (2009), ansamblio muzikantams jis siųsdavo kūrinio fragmentus prašydamas, kad atlikėjai juos įgrotų ir garso įrašą atsiųstų elektroniniu paštu. Tokiu būdu kompozitorius galėjo realiai įvertinti savo kūrybinius ieškojimus. O štai „Marimba Phase“ (1967) originaliai buvo parašytas dviem fortepijonams (kaip „Piano Phase“), tačiau greta egzistuoja versija dviem marimboms. Tai vienas pirmųjų Reicho bandymų, kai vadinamoji fazių technika pritaikyta realiam atlikimui.
Taip pat koncerte skambės vieno ryškiausių savo kartos kompozitorių Bryce’o Dessnerio (g. 1976) kūrinys „Music for Wood and Strings“, kurio premjerą Niujorko „Carnegie Hall“ salėje 2013 m. atliko „Sō Percussion“. Beje, B. Dessneris yra amerikiečių roko grupės „The National“ gitaristas. Ansamblis gros dar vieną jiems sukurtą opusą – Davido Lango „The So-called Laws of Nature“ („Taip vadinami gamtos dėsniai“), įkvėptą kompozitoriaus minčių kadaise studijuojant medicinos mokslus.
„Sō Percussion“ Vilniuje pasirodys ir lapkričio 4 d. Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro koncerte Filharmonijoje. Diriguojant įžymiam australų-italų kilmės, taip pat Niujorke gyvenančiam dirigentui Christopheriui Lyndonui-Gee, ansamblis atliks Davido Lango koncertą keturiems perkusininkams ir orkestrui „Man Made“ („Žmogaus padaryta“), kurio premjerą prieš ketvertą metų „Sō Percussion“ atliko Londono „Barbican“ centre drauge su Los Andželo filharmonijos orkestru.