Viskas prasidėjo nuo vaikystėje į rankas paimtos bandonijos – instrumento, su kuriuo iki šiol yra identifikuojamas tango. Piazzolla savo atlikėjišką karjerą kabaretuose ir orkestruose papildė naujoviškais kūrybiniais bandymais, o kelyje sutikti pedagogai padėjo atrasti originalų stilių ir likti ištikimam tango muzikai. Pradžioje kompozitorius buvo kaltinamas šventvagiškais pasikėsinimais į tradicinį argentinietišką tango, tačiau netrukus pasigirdo susižavėjimo šūksniai: prigesusį tango populiarumą atgaivino būtent Piazzollos muzika, kurioje Lotynų Amerikos ritmai ir melodijos persipina su džiazo ir klasikinės muzikos elementais.
Mano muzika yra populiari kamerinė muzika, išaugusi iš tango.
„Mano muzika yra populiari kamerinė muzika, išaugusi iš tango“, – sakė pats kompozitorius, per gyvenimą parašęs apie 1000 kūrinių. Á.Piazzollos 100-mečiui skirtoje tango nuevo programoje skambės žymusis „Libertango“, kuris simbolizuoja Piazzollos išsilaisvinimą nuo klasikinio tango ir „naujojo tango“ pradžią. Išgirsime ir „Tanti ani prima“, sukurtą specialiai Marco Bellochio filmui apie karalių Henriką IV.
Stambiausias programos kūrinys – Á.Piazzollos „Metų laikai Buenos Airėse“. Kaip ir nurodo pavadinimas, šiuo opusu autorius pasakoja apie metų laikus Argentinos sostinėje. Tai keturių dalių ciklas, kurio versiją smuikui ir styginių orkestrui pritaikė talentingasis smuikininkas V.Čepinskis, pastaruoju metu vis dažniau besireiškiantis ir kompozitoriaus amplua.
Aistringa V.Čepinskio smuiko stygų atliekama muzika melomanus yra pavergusi jau daugelį metų. Klaipėdiečiai prisimena, kaip anksčiau smuiko virtuozas ir jo suburtas orkestras „Camerata Klaipėda“ daug koncertuodavo uostamiestyje ir sutraukdavo klausytojų minias. Dabar V.Čepinskis čia dažniausiai pasirodo su kolegos ir artimo bičiulio Mindaugo Bačkaus vadovaujamu Klaipėdos kameriniu orkestru. Smuiką jo rankose neretai keičia dirigento batuta, o programose skamba ne tik aranžuotės, bet ir originalūs V.Čepinskio sukurti kūriniai.
Á.Piazzollos įvykdyta tango revoliucija turėjo didelės įtakos kitų autorių kūrybai. Vienas iš tokių yra JAV šiuo metu gyvenantis žydų kilmės Argentinos kompozitorius Osvaldo Golijovas, kurio opusas „Last Round“ taip pat bus atliktas šiame koncerte.
„Ástoro muzika – aistrų atspindys, ji išreiškia ir laimingo, ir kenčiančio žmogaus esmę,“ – yra sakęs smuikininkas Gidonas Kremeris. Aistringos muzikos koncertu kartu paminėkime Á.Piazzollos 100-metį!
Koncertą nemokamai bus galima stebėti kovo 5 dieną, penktadienį, 18.30 val. Klaipėdos koncertų salės feisbuke arba Youtube platformoje.