Vilniaus festivalio finalui – garsiojo JAV baritono Thomo Hampsono sugrįžtuvės

28-ąjį Vilniaus festivalį birželio 21 d. vainikuos vieno ryškiausių JAV baritonų Thomo Hampsono sugrįžimas į Lietuvos nacionalinės filharmonijos didžiąją sceną, rašoma pranešime spaudai.
Thomas Hampsonas
Thomas Hampsonas / Marshall Light Studio nuotr.

Mūsų šalies publiką pakerėjęs 2022-ųjų festivalyje, kai su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru (LNSO) atliko Gustavo Mahlerio muziką, šįkart solistas su maestro Modestro Pitrėno diriguojamu orkestru rengia įspūdingą muzikos fiestą su nepaprastai spalvinga programa: nuo Wolfgango Amadeaus Mozarto iki Leonardo Bernsteino muzikos.

Th.Hampsoną „Metropolitan“ operos gildija skambiai tituluoja „Metropolitano meistru“. Dažnai jis yra pavadinamas ir vienu inovatyviausių savo laiko dainininkų. Žavi ne tik įtaigūs jo vaidmenys operos scenoje, platūs dainos repertuaro horizontai, bet ir solistui būdinga kultūrinė lyderystė.

Atlikėjo karjeroje – arti 100 operinių vaidmenų, jo atliekamų viso pasaulio operos teatruose, diskografijoje – beveik 200 albumų, kurie ne kartą buvo nominuoti arba pelnė tokius prestižinius apdovanojimus kaip „Grammy“, „Edison“ ar „Grand Prix du Disque“.

2009 m. dainininkas Atlanto tarybos Vašingtone apdovanotas išskirtinio menininko premija; buvo Niujorko filharmonijos kviestinis ir reziduojantis menininkas – pirmasis šios garsiosios organizacijos istorijoje. 2010 m. Kongreso biblioteka jam įteikė Gyvosios legendos apdovanojimą už specialaus patarėjo veiklą tyrinėjant ir atliekant JAV kompozitorių muziką, be to, jis pelnė garsųjį „Concertgebouw“ prizą.

Praėjusį sezoną Th.Hampsonas grįžo į operos sceną ir Paryžiaus Bastilijos operoje atliko prezidento Richardo Nixono vaidmenį naujame Johno Adamso operos „Niksonas Kinijoje“ pastatyme, kuriam dirigavo Gustavo Dudamelis. Kartu su Cecilia Bartoli baritonas dainavo paskutinėje Josepho Haydno operoje „Filosofo siela, arba Orfėjas ir Euridikė“ Zalcburgo festivalyje.

Kiti sezono akcentai – pasirodymas Williamo Waltono kantatoje „Belšacaro šventė“, G.Mahlerio vokalinio ciklo „Stebuklingas berniuko ragas“, Kurto Weillio „Keturių Walto Whitmano dainų“, Mozarto operos „Visos jos tokios“ atlikimas su įvairiais orkestrais. Solistas scenoje vėl susitiko su pianistu Jevgenijumi Kisinu, su kuriuo Londone, „Marylebone“ teatre, pasirodė spektaklyje „Address Unknown“.

Vilniaus festivalio koncertui su LNSO Th.Hampsonas rengia rinktinių muzikos perlų programą. Publikos lauks tiesiog žaižaruojantis ir vietoje nenustygstantis orkestrinės ir vokalinės muzikos garsų paradas nuo nuotaikingų Mozarto operų „Visos jos tokios“ bei „Figaro vedybos“ melodijų, Charles’o Gounod operos „Faustas“ baleto numerių, tragiškos rimties ir susimąstymo kupinų Giuseppe’s Verdi „Don Karlo“ sąskambių iki šelmiškų Franzo Leháro melodijų bei XX a. vidurio muzikinę atmosferą menančių nerūpestingų Cole’o Porterio dainų ar Niujorką apdainuojančio Leonardo Bernsteino miuziklo.

Niekada nemiegantis Niujorkas masina žmonių visame pasaulyje vaizduotę, o kadangi festivalio svečias garsėja kaip įtaigus amerikietiškos muzikos interpretuotojas, gala koncerto kulminacijai pasirinkta būtent amerikiečių kompozitorių kūryba. Ir kas gi įtaigiau galėtų perteikti šio niekad nemiegančio miesto („The City That Never Sleeps“) skambantį portretą, jei ne vienas ryškiausių JAV baritonų Th.Hampsonas?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų