„Jau pirmąjį festivalio vakarą scenoje muzikuos „ECM Records“ katalogo pažiba – vienas žymiausių Europos džiazo saksofonininkų, britas Andy Sheppardas. O festivalį vainikuos dešimtmetį su „ECM Records“ dirbantis norvegų saksofonininkas Mathias Eickas, jame pasirodys ir garsusis jo tautietis, „ECM Records“ ne vieną ryškų albumą praeityje išleidęs trimitininkas Nilsas Petteris Molværis“, – apie programą pasakoja „Rūdninkų knygyno“, kuris yra oficialus leidyklos atstovas Lietuvoje, vadovas Deimantas Vainilka.
A.Sheppardo karjeroje – ne tik darbas su minėta leidykla, bet ir daugiau nei 350 kūrinių, gausybė pasirodymų ir albumų su kitomis muzikos pasaulio garsenybėmis, pavyzdžiui, su pianiste ir kompozitore Carla Bley Andy, su kuria jis įrašė keliolika plokštelių.
„Dar profesionalios karjeros pradžioje spėjęs pagroti su JAV džiazo gigantais Gilu Evansu ir George'u Russellu, šiandien A.Sheppardas pats kaip magnetas traukia jaunesnės kartos atlikėjus, su kuriais vieną po kito kuria intriguojančius muzikinius projektus“, – rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.
A.Sheppardas Vilniuje pasirodys su muzikantais iš Norvegijos – pianisto Espeno Erikseno trio.
„Šįmet muzikinius linkėjimus iš Šiaurės atveža vienas ryškiausių šių dienų Norvegijos džiazo muzikantų Mathias Eickas. Kitais metais jam sukaks keturiasdešimt, bet per savo karjerą jis jau sukaupė tiek pasiekimų, kad jo pase įrašyti gimimo metai skeptikams net gali sukelti abejonių.
Šįmet pasirodė jau ketvirtasis jo, kaip lyderio, įrašytas albumas „Ravensburg“ – kaip ir trys ankstesni, pristatytas legendinės leidyklos „ECM Records“. Tačiau iš viso jis jau yra spėjęs įsiamžinti maždaug šimte įrašų – nuo džiazo iki popmuzikos ir alternatyviojo roko“, – nurodo „Vilnius Mama Jazz“ organizatoriai.
M.Eickas esą yra puikiai įvaldęs ne vieną instrumentą: „Dažniausiai scenoje šį muzikantą pamatysite su trimitu rankose – taip bus ir Lietuvoje. Tačiau įvairiuose projektuose jis grojo ir vibrafonu, kontrabosu, gitara bei pianinu.“
Trondheime baigęs džiazo studijas, jis, grodamas su šio miesto džiazo orkestru, turėjo progų dalytis scena su Chicku Corea, Patu Metheny ir kitomis džiazo garsenybėmis.
„Į garsios leidyklos „ECM Records“ šeimą įsiliejęs Mathias klausytojus pakerėjo savo muzikos subtilumu, Skandinavijos džiazui būdingais jautriais sąskambiais ir, žinoma, atlikimo virtuoziškumu“, – rašoma pranešime žiniasklaidai.
Naujausią, kovą išleistą albumą „Ravensburg“, kaip ir tris ankstesnius, prodiusavo leidyklos „ECM Records“ įkūrėjas Manfredas Eicheris. Pats Mathias sako, kad šiame albume pagaliau jaučiasi atradęs savo muzikinę viziją.
„Lietuvos džiazo festivaliuose dažnai vieši muzikantai iš Norvegijos. „Vilnius Mama Jazz“ ne išimtis – ankstesniais metais džiaugėmės pagrindinėje scenoje vykusiais „Jaga Jazzist“, Eivindo Aarseto, Mariaus Neseto, Arve Henrikseno, Jano Bango ir kitų pasirodymais“, – rašo renginio organizatoriai.
Jie tikina nesuklysiantys ir teigia, kad iki šiol žymiausio ir ryškiausio festivalio istorijoje svečio iš Norvegijos titulas turėtų atitekti Nilsui Petteriui Molværiui: „58-erių kompozitorius, trimitininkas ir prodiuseris pelnytai vadinamas vienu įdomiausių savo šalies muzikantų. Daugiau nei du solinės karjeros dešimtmečius jis viso pasaulio publiką stebina savo subtilia, hipnotizuojančia muzika, sujungdamas skambesius, kurie anksčiau daug kam atrodė nesuderinami.“
Vis dėlto tikruoju N.Petterio karjeros proveržiu, kaip teigia festivalio rengėjai, reikia laikyti albumą „Khmer“. Kai jis pasirodė, kritikai esą nuščiuvo – nebuvo girdėję nieko panašaus.
„Džiazo trimito garsai čia pynėsi su roko, elektroninės muzikos garsais ir hiphopo ritmais. Tai buvo džiazo pasaulio sensacija tapęs kokteilis, kuriuo su dideliu malonumu svaiginosi ir džiazo festivalių lankytojai, ir elektroninės muzikos didžėjai“, – rašoma pranešime. – „Khmer“ nebuvo panašus į ankstesnius N.Petterio darbus – šiuo albumu jis vertė naują karjeros puslapį, kuriame ir toliau netrūksta stebinančių eilučių.“