1. „The Beatles“ – „Abbey Road“
Vienas žymiausių viršelių pasaulyje iš pradžių turėjo vadintis „Everest“ – garso inžinieriaus rankose nuolat smilkstančių cigarečių garbei. Nors bitlai buvo suplanavę fotosesiją ant aukščiausios pasaulio viršukalnės, Paulas McCartney užsidegė albumą išleisti kiek įmanoma greičiau. Vidudienį repetavę muzikantai nutarė tiesiog išeiti į lauką ir plokštelei suteikti pirmos pasitaikiusios gatvės pavadinimą.
Fotografui buvo duota vos 10 minučių, kadangi policininkai negalėjo ilgiau sulaikyti eismo. Vienas iš penkių padarytų kadrų tapo legendiniu, o įamžinta perėja 2010-aisiais buvo įtraukta į Didžiosios Britanijos nacionalinio paveldo sąrašą.
Nuotraukos fone matomo balto automobilio šeimininkams pasisekė kiek mažiau – mašinos numerį periodiškai pavogdavo grupės gerbėjai.
2. „Nirvana“ – „Nevermind“
Šokiruojanti albumo viršelio idėja gimė kai ekstravagantiškasis Kurtas Cobainas per televizorių žiūrėjo dokumentiką apie gimdymą vandenyje. Buvo nutarta, jog kūdikis simbolizuos nekaltybę ir tyrumą, o ant kabliuko užmautas doleris – mus supančias kapitalizmo pagundas.
Tiesa, vos išleistas albumas susilaukė nemenko pasipiktinimo, kadangi berniuko genitalijos nebuvo cenzūruotos. K.Cobainas į tokius kaltinimus nekreipė dėmesio: „Jei jus tai piktina, vadinasi, esate užsislėpę pedofilai.“
„Nirvanos kūdikiu“ pramintam vaikinui šiuo metu 21-eri. Jausdamasis ne itin jaukiai dėl to, jog tiek daug žmonių matė jį nuogą, jaunas vyras juokauja: „Ko gero, esu didžiausia pasaulyje pornografijos žvaigždė.“
3. Bruce'as Springsteenas – „Born in the USA“
Dėl 1984-aisiais išleisto albumo Bruce'as Springsteenas turėjo keletui valandų virsti tipiniu darbininkų klasės atstovu. Apsitempęs mėlynais džinsais ir stovėdamas JAV vėliavos fone į rankas raudoną kepurę paėmė ne atsitiktinai. Mirusiam bičiulio tėvui priklausiusio galvos apdangalo įamžinimas tapo geriausiu būdu pagerbti anapilin išėjusį vyrą.
Iš pradžių planuota, jog ant viršelio matysis B.Springsteeno veidas, tačiau bandymas nufotografuoti dainininką iš nugaros tapo lemtingu. Garsusis atlikėjas, pamatęs nuotraukas, ištarė: „Mano sėdynė fotografijose atrodo geriau nei veidas, tad keliaus ant albumo viršelio.“
4. „Pink Floyd“ – „Dark Side of the Moon“
Menininkas Stormas Thorgersonas pasakoja, jog kurdamas albumo viršelį „Pink Floyd“ muzikos beveik neklausė, o kliovėsi regėtu šviesų šou. Kuomet grupės klavišininkas paprašė „padaryti ką nors paprasto, kaip saldainių dėžutė“, autorius griebėsi fotografijos. Iš pradžių įamžino ant penklinės nupieštą prizmę, virš kurios pro lango stiklą krintanti saulės šviesa sukūrė vaivorykštės efektą.
Rogerio Waterso reikalavimu nuotrauka buvo pakeista piešiniu, tačiau pirminė idėja išliko, kadangi, anot menininko, ambicijas ir protą simbolizuojantis trikampis geriausiai atspindi grupės kūrybą.
5. „Rage Against the Machine“ – „Rage Against the Machine“
Vienas iš nedaugelio garsiųjų viršelių, nekoreguotas jokia kompiuterine programa. Tiesa, grupė jo nekūrė, o tik pasiskolino fotografiją. Sukrečiančioje nuotraukoje užfiksuotas budistų vienuolis Quảng Đức, kuris, besipriešindamas tuometinei Vietnamo valdžiai, nutarė susideginti.
Pasakojama, jog šventikas tiesiog ramiai sėdėjo ir giedojo, o jo bičiulis, taip pat vienuolis, apipylė draugą benzinu ir numetė liepsnojantį degtuką.
Puikiai įkūnijusi viską, ką naujuoju albumu bandė pasakyti „Rage Against the Machine“, fotografija jau anksčiau neliko nepastebėta – 1963-aisiais buvo išrinkta geriausia spaudos nuotrauka pasaulyje.