Programoje „Alpių ragas. Kalnų aidai“ juo gros svečias iš Italijos Carlo Torlontano. Koncerte pasirodys ir Klaipėdos kamerinis orkestras (meno vadovas Mindaugas Bačkus), diriguojamas Vytauto Lukočiaus.
Alpių ragu grodavo piemenys kalnuose ganydami bandą. Legendos pasakoja, kad jau viduramžiais jis buvo naudojamas komunikacijai kalnuotose Europos vietovėse, juo skelbdavo mišių pradžią ar pranešdavo apie karo grėsmę.
Alpių ragas gaminamas iš tvirto medžio. Nors instrumento dydis yra apie tris metrus, tačiau juo galima išgauti tik kelias natas, kylančias iš natūralaus diatoninio garsaeilio. XIX amžiuje jam buvo parašytos pirmosios kompozicijos. Johannesas Brahmsas transkribavo Šveicarijos kalnuose išgirstą alpių rago melodiją ir panaudojo savo I-oje simfonijoje. Šis retas instrumentas skamba Gioachino Rossini operoje „Vilius Telis“ bei kelių XX amžiaus autorių kūriniuose.
Carlo Torlontano – profesionalus valtornistas, jau keletą metų domisi tik alpių ragu. Šiuo retu instrumentu jis grojo solo su simfoniniais ir kameriniais orkestrais Europoje, Azijoje, Australijoje, Šiaurės Amerikoje. Entuziastingas alpių rago propaguotojas atlieka ir specialiai jam sukurtus dabarties kompozitorių kūrinius.
Du tokie opusai skambės ir Klaipėdoje. Tai Nicola’s Hansaliko Samale’s „Walpurgisnacht“ / „Valpurgijos naktis“ bei Giovanni D’Aquila’os „The great Horn of Helm“. Abu kūriniai parašyti anglų ragui ir styginių orkestrui.
Dar skambės ir viena pirmųjų kompozicijų šiam instrumentui – Leopoldo Mozarto „Sinfonia Pastorella“ / „Pastoralinė simfonija“. Žymiojo kompozitoriaus Wolfgango Amadeuso Mozarto tėvas buvo sužavėtas alpių rago ir šiuo retu tembru nuspalvino savo muziką.
Klaipėdos kamerinis orkestras, pastaruoju metu intensyviai studijuojantis visus austrų genijaus fortepijoninius koncertus, šioje programoje pateiks vieną labiausiai žinomų W. A. Mozarto kūrybos pavyzdžių –„Eine kleine nachtmusik“ / „Mažoji nakties muzika“. M. Bačkus pasakoja, kad sudarydamas koncerto programą rėmėsi intuicija, derino klasiką ir dabartį. „Mes nusprendėme Mozarto – sūnaus kūriniu atsakyti į solisto atliekamą Mozarto – tėvo kūrinį. Kadangi Carlo su orkestru gros du jam skirtus šiuolaikinius opusus mes koncertą pabaigsime Arūno Navako „Maldų knygele“, kurią kompozitorius mano prašymu pritaikė mūsų kameriniam orkestrui.“
C. Torlontano prakalbintas alpių ragas suteiks kovo 16-osios vakarui ypatingą dvasią. Jo unikalus garsas sukurs tolimų praeities erdvių atmosferą.