2014–2019 m. menininkė šiam muziejui padovanojo 153 kūrinių kolekciją. Ją sudaro ankstyvoji tekstilė, plytelių plokštės, mozaikos, tapyba, koliažai, JAV viešosiose erdvėse atliktų darbų projektai ir piešiniai, taip pat vizionieriškų erdvinių aplinkų maketai bei 8 000 skaitmeninių vaizdų. Jų originalai kartu su dokumentais ir darbais ant popieriaus saugomi Amerikos meno archyve „Smithsonian Institution“. Vieno iš jų – A.Kasubos kūrybinio manifesto „Utility for the Soul“ (1970) kopija taip pat įtraukta į parodą.
Prasminga, kad A.Kasuba, viena iš tūkstančių Antrojo pasaulinio karo pabėgėlių ir 1944 m. Berlyno bombardavimo liudininkė, po 78-erių metų sugrįžta į miestą be sienų.
A.Kasubos harmoningo ir tvaraus ateities pasaulio sampratai įtakos turėjo pažintis su vokiečių tampriųjų membranų konstrukcijų vizionieriumi, architektu Frei Otto (1925–2015). Apie pirmąją A.Kasubos parodą „Formuojant ateitį“ Filadelfijos universitetinio miesto mokslo centre 1989–1990 m. F.Otto rašė: „Aleksandros Kasubos struktūrų iš audinio darbai išsiskiria stipria asmenine vizija. Kasuba semiasi įkvėpimo iš organinių struktūrų ir gamtos formų. Jos kuriamos struktūros atspindi jėgas ir veiksnius, lėmusius jų sukūrimą /.../ Šios struktūros pasižymi ne tik skulptūriniu grožiu, bet ir perteikia stiprų įtampos bei dinamikos pojūtį. Iš sudėtingos geometrijos išvestos paprastos formos – tai jos žodynas, o jų įvairovė liudija Kasubos meninį kūrybiškumą.“
„ChertLüdde“ galerijoje rodomi koliažai ir eksperimentiniai skulptūriniai objektai pirmą kartą eksponuoti parodoje, apie kurią ir rašė F.Otto. Tad menininkės Lietuvai dovanoti kūriniai toliau keliauja po pasaulį. Tuo neabejotinai džiaugtųsi ir pati jų autorė, rašoma pranešime spaudai.
Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus (LNDM) direktorius dr. Arūnas Gelūnas parodos atidaryme kalbėjo: „Nepaprastai džiugu, kad tokio įvairiapusio talento autorė, kuri kiek nepagrįstai žinoma tik gan siauram profesionalų ratui, pristatyta smalsiai Berlyno publikai. Vėliau jos kūrinių kelionės bus tęsiamos kitose Vokietijos kultūros institucijose. Ukrainos karo baisumų fone neįmanoma nepastebėti, kad moteriškas kūrybingumas yra galinga atsvara brutalumui ir barbariškumui.“
Paroda, kurią rengė LNDM kuratorė Elona Lubytė ir ChertLüdde galerijos direktorė Clarissa Tempestini, veiks iki rugsėjo 3 d. Pastaroji dalyvavo Lietuvos kultūros instituto rengiamoje Vizitų programoje, kuri leido išsamiau susipažinti su A.Kasubos kūryba.
Paroda surengta bendradarbiaujant Lietuvos nacionaliniam dailės muziejui, „ChertLüdde“ galerijai, Lietuvos kultūros institutui ir kultūros atašė Vokietijoje Rasai Balčikonytei.