Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Festivalio „Gaida“ finalui – A.Martinaičio „testamentas“ ir Prancūzijos scenos pažiba

Šį penktadienį, 19 val. Filharmonijos salėje iškilmingas simfoninės muzikos koncertas vainikuos jubiliejinio 20-ojo aktualios muzikos festivalio „Gaida“ programą. Centrinę koncerto vietą užims vieno ryškiausių ir savičiausių lietuvių kompozitorių Algirdo Martinaičio kūriniai. Vakaro žvaigždė – garsi prancūzų violončelininkė Sonia Wieder-Atherton.
Sonia Wieder-Atherton
Sonia Wieder-Atherton / Organizatorių nuotr.

Šįmet solidų 60 metų jubiliejų švenčiantis kompozitorius Algirdas Martinaitis kiekvienu nauju kūriniu geba pateikti klausytojams netikėtumų – ką nors iškrėsti. Ar tai būtų kompozitoriaus Vilniaus gatvėmis tarsi kryžių ant pečių užsivertus tampoma arfa, dalyvaujant kūrinio „Pieta“ atlikime 1998 metų Vilniaus festivalyje, ar santūrumu stebinantis, bažnyčioje skambėti skirtas „Gailestingumo altorius“ pagal Šv. Faustinos Kowalskos žodžius.

Festivalio „Gaida“ proga Algirdas Martinaitis nutarė surašyti „Muzikinį testamentą“ – šį savo naujausią simfoninį kūrinį paveldėjimo teise palikdamas „tiems, iš kurių nuolat girdėjau gyvąją muziką, orkestrinius perlus“, t. y., 70-metį mininčiam Lietuvos nacionaliniam simfoniniam orkestrui.

Specialiai festivaliui Algirdas Martinaitis parengė ir naują 2003 metų kūrinio „Europos periodo parkas“ versiją altui ir orkestrui, seno kūrinio prikėlimą naujam koncertiniam gyvenimui prilygindamas „nelaimingai moteriai, kurią tu padarai laiminga“. Įvairialypę „Europos periodo parko“ muziką autorius sakosi rašęs „švytuodamas „grožio peiliu“ ir taip „priartėdamas prie „mados infekcijos“ – populiariosios kultūros išvaizdos“. Šį ironišką ir virtuozišką kūrinį kompozitorius skiria puikiam lietuvių altininkui Arūnui Statkui, o abu Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato opusus diriguos kitas Nacionalinės premijos laureatas, dirigentas Robertas Šervenikas.

Vertinantiems atlikėjų virtuozų pasirodymus rekomenduojama išgirsti puikios prancūzų violončelininkės, veržlios įvairių meno projektų iniciatorės Sonios Wieder-Atherton griežiamą vieno įtakingiausių dabarties Europos kompozitorių Wolfgango Rihmo (g. 1952) „Versuchung“ violončelei ir orkestrui, kurį garsusis vokietis ir dedikavo charizmatiškajai prancūzei.

Koncerto programą ypač efektingai nuspalvins italo Giorgio Battistelli muzikinė freska „Snape Skyscape“ („Sneipo dangaus peizažas“), kurioje, pasak atoriaus, gamtos peizažo ir intelektinės kūrybos energijos susipina ir maitina viena kitą.

Prieš koncertą 17 val. Filharmonijos svetainėje įvyks „Gaidos“ festivalio 20-mečiui skirtos knygos „GAIDOS obertonai“ pristatymas, 18 val. – viešas pokalbis su kompozitoriumi Algirdu Martinaičiu. Į šiuos du renginius įėjimas laisvas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?