Festivalis „Klaipėdos muzikos pavasaris“ kelia bures

Šeštadienį suskambės Klaipėdos miesto 760-ajam gimtadieniui skirto festivalio „Klaipėdos muzikos pavasaris“ pradžios akordai.
Alexander Paley šeštadienį gros Klaipėdos koncertų salėje.
Alexander Paley šeštadienį gros Klaipėdos koncertų salėje. / Koncertų salės nuotr.

Koncertu „Begalinė platybė. Visi Čaikovskio koncertai“ jį pradės Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. Kolektyvui diriguos meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Gintaras Rinkevičius. Didingais kūrybiniais sumanymais garsėjantis solistas Alexander Paley (fortepijonas, JAV) kartu su orkestru atliks visus tris Piotro Čaikovskio koncertus fortepijonui ir orkestrui. Ši monografinė programa ne tik leis atsiskleisti įspūdingam pianisto talentui, stebėtis maestro vedamo orkestro muzikavimo įtaiga, bet ir atvers begalinę rusų muzikos platybę...

„Aš artistas, kuris gali ir privalo atnešti šlovę savo Tėvynei“, − taip savo pašaukimą įvardijo P. Čaikovskis. Jo kūrybinė veikla visa tai patvirtino. Iki šiol jis laikomas vienu ryškiausiu XIX-ojo amžiaus, romantinės eros kūrėju, bene dažniausiai pasaulyje atliekamu rusų kompozitoriumi.

Kodėl jo kūryba iki šiol taip mėgstama klausytojų? P. Čaikovskis sugebėjo savo muzikoje atskleisti žmogaus siekius, troškimus, svajas, jų susidūrimą su tikrove ir dabartimi, su tuo, kas neišvengiama. Emocinį jo kūrybos poveikį didina muzikinių vaizdų raiškumas, harmonijos ir instrumentuotės spalvingumas. Tačiau pirmiausia šio autoriaus kūriniai patraukia melodijų žavesiu. Gražiausios jo melodijos persunktos nuoširdžia melancholija, iš kurios kompozitorius niekada neišsivadavo.

I-ąjį koncertą fortepijonui ir orkestrui b-moll P. Čaikovskis parašė 1875 metais. Kūrinys tapo ne tik pirmuoju klasikiniu šio žanro pavyzdžiu rusų muzikoje, bet ir pelnė autoriui pasaulinį pripažinimą. Jo populiarumas Amerikoje pasireiškė tuo, kad visi kvietimai ir sveikinimai kompozitoriui buvo leidžami su temomis iš I-ojo koncerto. Simboliška, kad net paskutinio savo pasirodymo metu, kartu su VI-osios simfonijos premjera P. Čaikovskis taip pat atliko ir I-ąjį fortepijoninį koncertą.
II-asis koncertas fortepijonui ir orkestrui G-dur buvo sukurtas 1880 metais, o III-asis koncertas tapo paskutiniu ir nebaigtu kompozitoriaus kūriniu (autorius spėjo parašyti tik I dalį).
A. Paley ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras savo pasirodymą Klaipėdos koncertų salėje kovo 31 dieną, šeštadienį, 18 valandą pradės būtent pastaruoju opusu. Toliau seks II-asis koncertas, o po pertraukos suskambės giliai emocionali I-ojo koncerto muzika.

Visa ši programa kovo 2 dieną jau buvo atlikta Kongresų rūmuose Vilniuje, kur sulaukė išskirtinio publikos dėmesio ir milžiniško pasisekimo. „Tai buvo kažkas nuostabaus!“ – dalijosi įspūdžiais klausytojai. Kai kurie jų buvo tiek sujaudinti, kad negalėjo sulaikyti ašarų. Ir pats pianistas atviravo, kad I-ojo koncerto interpretacija jam tąkart pavyko geriausiai, lyginant su visais ankstesniais atlikimais (šį kūrinį jis groja kasmet su įvairiais pasaulio orkestrais). Programą įrašinėjo įrašų kompanija „Harmonia Mundi“, besiruošianti išleisti A. Paley atliekamų P. Čaikovskio kūrinių kompaktinių plokštelių rinkinį.

„Muzika – tai tikras draugas, globėjas ir ramintojas.  Jau vien dėl jos verta gyventi pasaulyje“, – sakė P. Čaikovskis. Klausydamasis jo kūrinių kiekvienas randa kažką artimo, brangaus. Šiame nuostabiame sugebėjime muzika išreikšti žmonių jausmus ir mintis slypi milžiniška P. Čaikovskio meno jėga. O kai ją atlieka tokie iškilūs menininkai kaip Alexander Paley ir Gintaras Rinkevičius garsų energija patrigubėja. Nežemiškas kūrybos grožis skleidžiasi ir atveria begalinę platybę. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų