Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad Ph.Niblockas į kunkuliuojančią Niujorko kultūrinę aplinką atvyko 7-ajame dešimtmetyje ir iškart ėmėsi fotografuoti žymiausius to meto džiazo muzikantus Duke’ą Ellingtoną, Charlesą Mingusą ir kitus. Tuo pačiu metu jis sukūrė ir pirmuosius, didelio susidomėjimo sulaukusius savo filmus. Dešimtmečio pabaigoje jo kūrybinio radaro centre atsirado muzika. 1968 m. Ph.Niblockas, suliejęs skirtingus kūrybinius interesus, ėmėsi jungti vizualiąją kūrybą su muzikinėmis partitūromis.
Neilgai trukus pasirodė pirmosios jo vaizdinės garso kompozicijos, kurių centre atsidūrė architektūra ir žmogaus aplinka. Muzikinėje Ph. Niblocko kūryboje naudojama minimalistinė drone komponavimo technika, įkvėpta 7 deš. Niujorko kultūrinio gyvenimo – nuo Marko Rothko, iki Roberto Morriso meno ar Johno Cage’o muzikos filosofijos ir Mortono Feldmano garsinės estetikos.
Lapkričio 6 d., Šiuolaikinio meno centre vyksiančio koncerto metu „Gaidos“ festivalio publikai bus pristatomi trys Ph. Niblocko audiovizualiniai kūriniai – „Bag“ dūdmaišiams, „FeedCorn Ear“ violončelei ir „V&LSG“ balsui ir lap steel gitarai. Kompozicija „Bag“ gimė Ph. Niblockui pastaraisiais metais į savo kūrybą integravus neįtikėtinai skambančius „Brauner“ mikrofonus. „V&LSG“, parašytas balsui ir lap steel gitarai (šia gitara grojama jai esant horizontalioje padėtyje) – tai dviejų skirtingų tembrų kuriamas niuansuotas, mikrotoninis gaudesys, išsiskiriantis nuolatine faktūros paviršiaus kaita. Savo ruožtu, „FeedCorn Ear“, kurio pavadinimas – tai violončelininko Arne‘o Deforce‘o, kuriam šis kūrinys buvo skirtas, anagrama.
Kūrinyje drąsiai tyrinėjamos instrumento – violončelės – garsinės galimybės, sukeliant įspūdį, tarsi griežtų ne solo instrumentas, o visas styginių ansamblis. Šią kompoziciją koncerto metu grieš šiuolaikinės muzikos atlikimais garsėjantis suomių violončelininkas Juho Laitinenas. Pats būdamas ne tik atlikėju, bet ir kompozitoriumi, jis ypač domisi natūralaus derinimo muzikine sistema, improvizacija kaip diskretiška meno forma, instaliacijomis ir performansais, o ypatingą dėmesį skiria istorinės eksperimentinės muzikos repertuarui.
Dar išskirtinesnį Ph.Niblocko kūrybos amplua bus galima išgirsti kitame festivalio „Gaida“ koncerte. Lapkričio 4 d., Šiuolaikinio meno centre menininko opusą „#9.7 (Number Nine point Seven)” atliks tas pats J.Laitinenas, kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru. Šis kūrinys, kurį menininkas rašė net dvejus metus, pirmąkart nuskambėjo tik 2017 m., viename garsiausių šiuolaikinės muzikos festivalių, „Ostravos dienose“ Čekijoje. Dabar unikalią progą jį išgirsti turės ir Lietuvos publika.