Pasak festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ vadovo Audronio Imbraso, „zero visibility corp“ kelias į Lietuvą pasitaikė tikrai vingiuotas. Pirmosios planuotos gastrolės buvo atšauktos dėl to, kad pagrindinė šokėja ėmė lauktis, o jos pakeisti nebuvo kuo. Pernykštė viešnagė neįvyko, nes kita šokėja prieš pat festivalį Vilniuje patyrė rimtą traumą. Tačiau kaip ir pernai, taip ir šiemet, būtent „zero visibility“ spektaklio fotografija puošia festivalio afišą, o istorija, kaip skubiai pernai festivalyje viena norvegų trupė pakeitė kitą (Ingun Bjørnsgaard Prosjekt pakeitė „zero visibility corp“, abi trupės dėl visų dalykų tuomet susitarė iš esmės per naktį) jau tapo gražiu nuolatinio bendradarbiavimo tarp Lietuvos ir Norvegijos šokio bendruomenių pavyzdžiu, kuris nuolat linksniuojamas įvairiose šokio ar kultūros politikos konferencijose Šiaurės šalyse.
Šiemet „zero visibility“ atveža choreografės Inos Christel Johannessen kūrinį „VĖL“. Septynių šokėjų ir vieno muzikanto kuriamas veiksmas – jausmingas ir paveikus, čia susilieja muzikinė improvizacija, specialiai šiam spektakliui švedų kompozitoriaus Marcuso Fjellströmo parašyta muzika, šokis ir vizualieji menai. Reginys vertas ne tik šokio, bet ir scenografijos, įspūdingų vaizdinių scenoje mėgėjų dėmesio.
Trupės meno vadovė Ina Christel Johannessen – viena garsiausių Šiaurės šalių choreografių, dirbusi iškiliausiose Skandinavijos šokio trupėse: Švedijos Karališkajame operos teatre, Oslo nacionaliniame teatre, Helsinkio miesto šokio trupėje, Islandijos šokio trupėje ir kitur. Įsteigta 1996 m. ši trupė sulaukė pripažinimo 2003, kuomet publikai pristatė savo darbą „Tai tik repeticija“. Pastarąjį dešimtmetį trupė vieši daugelyje didžiausių Europos šokio festivalių, yra vertinama ir gerbiama tiek profesinės bendruomenės, tiek šokio gerbėjų.
Choreografė I.C.Johannessen sako, jog šokis jai yra tai, kas prasideda galvoje. „Savo kūriniuose ieškau, kaip atskleisti mąstantį kūną. Man įdomu, ką mąsto kūnas ir ką mąsto asmuo. (…) Ar sujudėjusi ranka duoda impulsą minčiai, o gal jos judesys prasideda nuo minties? (…) Judesys judina ir jaudina.“
„zero visibility“ darbai išsiskiria didele fizine jėga ir energija, kuri puikiai dera su poezijos ir teatro elementais. Scenografija užima ypatingą vietą I.C.Johannessen kūryboje, šis spektaklis – ne išimtis. Mėgstantys paganyti akį įdomiuose vizualiniuose sprendimuose žiūrovai turės galimybę tai padaryti. Tuo tarpu netradicinės muzikos mėgėjai galės pasidžiaugti gyvai noise muziką atliekančio muzikanto darbu.
Spektaklis „VĖL“ bus rodomas Lietuvos Nacionaliniame dramos teatre ketvirtaidenį, gegužės 9 d., 18.30 val.