Kauniečiams ir visiems automobilių istorijos entuziastams šeštadienį ir sekmadienį bus dovanojamos ekskursijos, o traukinio bilietus Vilnius-Kaunas ir Kaunas-Vilnius pateikusiųjų lauks pigesni bilietai į muziejų.
Amerika tarpukario Kaune
Daugelis progresyvių idėjų į nepriklausomą Lietuvą tarpukariu patekdavo iš už Atlanto. 1919 metais Kaune įkurta „Amerikos lietuvių prekybos akcinė bendrovė“ „Amlitas“. Bendrovė viena pirmųjų pradėjo tiekti į Lietuvos rinką lengvuosius automobilius „Ford“, vėliau „Lincoln“. Nesnaudė ir verslūs lietuviai, automobilių atstovybės tarpukario Kaune dygo kaip grybai po lietaus.
Prieš daugiau nei pusšimtį metų greta Romuvos kino teatro, Karininkų Ramovės ar Centrinio pašto galėjai išvysti ne vieną Art Deco epochos žvaigždę – nuo estetikos karaliaus „Cord L-29“, inovatyvaus stileivos „Studebaker“, solidžiųjų „Cadillac“, „Buick“ ir kitų. Šiandien juos galima išvysti Vilniaus Automuziejuje.
„Cord L-29“ – prabangiausias Art Deco automobilis Kaune
„Cord L-29“ ryškiai švietusi riaumojančių dvidešimtųjų glamūro žvaigždė, gaminta JAV kompanijoje „Auburn Automobile“. Tai buvo pirmasis amerikietis su varomais priekiniais ratais, pirkėjų sąmonėje užsitarnavęs prabangos sinonimo poziciją. Riaumojantys 20-ieji, džiazas ir rašytojo Skoto Fidžeraldo „Didysis Getsbis“ yra vienos ryškiausių asociacijų, iškylančių kalbant apie „Cord L-29“. Deja, jų buvo parduota labai nedaug, nes netrukus į visų prabangos gamintojų duris pasibeldė didžiosios depresijos realijos.
Išskirtinio dizaino automobiliu važinėjo Nepriklausomybės akto signataras ir, ko gero, turtingiausias žmogus tarpukario Lietuvoje Jonas Vailokaitis.
Skolino lakūno Felikso Vaitkaus pagerbimui
„Cord L-29“ Jonas Vailokaitis skolino ir valstybei ypatingomis progomis. 1935 metais automobilis buvo skirtas pagerbti Feliksą Vaitkų, „Lithuanica II“ perskridusiu Atlantą. Garsiam aviatoriui Kaune buvo surengtas iškilmingas paradas. Feliksas Vaitkus J. Vailokaičio automobiliu, apkaišytu ąžuolo vainikais, važiavo nuo Kauno oro uosto iki Prezidentūros.
Garsiausi Kauno benzingalviai
Aistra automobiliams jungė įvairių profesijų ir statuso žmones. Vieniems transporto priemonė buvo galios simbolis, kitus traukė adrenalinas, laisvė ir nuotykių troškimas. Reikšmingiausias renginys Kaune, subūręs visus auto fanus, buvo automobilių lenktynės „Aplink Lietuvą“. Čia galėjai sutikti visą būrį iškiliausių žmonių – motociklų sporto pradininką Antaną Ilgauską, inžinierių Praną Hiksą, architektą Arną Funką, dainininką Kiprą Petrauską, aviatorių Klemensą Martinkų ir daugelį kitų.
Onos Stulginskienės aistra
Vienas įspūdingiausių XX a. pradžios automobilių, „Delaunay-Belleville“ buvo laikomas prabangos simboliu ir labai populiarus tarp turtingų ir garsių asmenų, įskaitant Europos karališkąsias šeimas. „Delaunay-Belleville“ turėjo Ispanijos karalius Alfonsas XIII, Graikijos karalius Jurgis I. Šie automobiliai buvo gaminami rankomis, naudojant aukščiausios kokybės medžiagas ir pažangiausias technologijas.
Toks automobilis važinėjo ir tarpukario Kauno gatvėmis. Dėkoti už tai galima Aleksandro Stulginskio žmonai. Kalbama, kad atostogų Paryžiuje metu, prezidentienei prancūziškas automobilis paliko neišdildomą įspūdį. Taip, ponios Onos Stulginskienės paliepimu, „Delaunay-Belleville“ atsirado Lietuvos Prezidentūros garaže. Juo naudojosi ir Antanas Smetona.
Tarpukario Kauno istorijas Vilniaus „Automuziejuje“ lankytojai išgirs dovanojamų ekskursijų metu. Muziejaus darbo laikas – nuo 10.00 iki 19.00 val. Įėjimas su bilietais. Nemokamos ekskursijos vyks gegužės 25-26, šeštadienį ir sekmadienį nuo 12.00 val. ir nuo 15.00 val. Aplankyti istorinės transporto technikos muziejų kauniečiai kviečiami traukiniu. Pateikę traukinio Kaunas-Vilnius bilietą, svečiai muziejuje lankysis su 10 proc. nuolaida.