Ignas Survila: „Niekada nebuvo taip sunku kurti dizainą kaip šiandien“

Šiuolaikiniame pasaulyje gražaus dizaino nebeužtenka. Turiningas dizainas – svarus argumentas, padėsiantis sulaukti pripažinimo. Dizaineris, verslininkas, oranžinio paspirtuko „Pigeon“ kūrėjas Ignas Survila teigia, kad niekada nebuvo taip sunku sukurti dizainą kaip šiandien. „Kam reikia dar vieno paspirtuko, dar vieno virdulio ar laikrodžio? Tiesiog nereikia“, – teigia pašnekovas, kuris šiuo metu gilinasi ir sieja savo ateitį su energetika ir mobilumu.
Ignas Survila
Ignas Survila / Tomo Kapočiaus nuotr.

Ateitį sieja su transporto industrija

2014 m. Ignas Survila dalyvavo „Jaunojo dizainerio prizo“ konkurse, kuriame tapo laureatu. Tuo metu viena iš pagrindinių kūrėjo ambicijų buvo sukurti lietuvišką daiktą pasauliui. „Norėjau sukurti daiktą ne vidiniam naudojimui, o pabandyti sukurti globaliam pasauliui, kad visi žinotų, kad tai yra lietuviškas, o gavę dėžutę su Vyčio ženklu jie susidomėtų ir paieškotų, kas tai yra, kur gi ta Lietuva“, – pasakoja I.Survila.

Šiuo metu kūrėjas turi naujų idėjų ir savo ateitį nori sieti su energetika ir mobilumu. Tema, kuri taip įtraukė ir tapo artima, kad kiekvieną rytą peržiūri naujienas, gilinasi ir nagrinėja. „Ši industrija dabar išgyveną etapą, kuris buvo 2000 m. su mobiliaisiai telefonais: šiandien mes transporto industrijoje turime labai daug Nokia, bet greitai turėsime pirmąjį iPhone. Tai aš norėčiau būti to dalimi, padaryti tą pirmąjį iPhone“, – teigia pašnekovas.

Lietuviai kuria nuostabius dalykus

Verslininkas įsitikinęs, kad kiekvienas jaunas kuriantis žmogus, norintis sulaukti pasisekimo, turi žiūrėti globaliai, kurti produktą, kuris būtų pritaikytas daugeliui rinkų: visuomenė gyvena pasaulyje, kuriame nebeliko sienų. Tad nebesvarbu, kurioje vietoje yra sukuriamas produktas ar paslauga, bet svarbu, kad tai būtų galima parduoti visame pasaulyje.

„Verslo prasme mūsų regione padaryti proveržį yra labai sudėtinga, nes rinka yra siaura ir maža. Regionas, politika, geopolitika neužrakina kūrybiškumo ir konkurencingumo pasaulio atžvilgiu. Turime puikių pavyzdžių, kurie daro nuostabius dalykus Lietuvoje, o sėkmės sulaukė ir už valstybės sienų: didžiulės korporacijos, kaip „AUGA“ arba startuoliai, kaip „Vinted“, „Tesonet“, „Trafi“ ir daugelis kitų. Tai yra kompanijos, kurios gali pasigirti tikrai didele sėkme“, – teigia I.Survila.

Dizainas evoliucionuoja

Ar sudėtinga sukurti gražų, estetinį kūrinį? Juk atrodo, kad kiekvienas turintis bent minimalų estetinį suvokimą bando sukurti ir pristatyti visuomenei unikalaus dizaino daiktą. Užtenka surasti idėją, pasimokyti naudoti 3D spausdintuvu ir yra pagamintas gražus objektas.

„Ne čia esmė. Esmė – turinys ir konceptas – ką tu nori pasakyti. Pats dizainas evoliucionuoja į tą pusę, kur reikia sujungti analitinį, kritinį mąstymą, o globalaus pasaulio vizija yra žymiai svarbiau nei estetika, forma ar funkcija“, – teigia I.Survila.

Tomo Kapočiaus nuotr./Ignas Survila
Tomo Kapočiaus nuotr./Ignas Survila

Šiais metais I. Survila yra vienas iš komisijos narių Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centro organizuojamame „Jaunojo dizainerio prizo“ konkurse, kuris vyksta jau dešimtus metus iš eilės. Liepos 2 d. bus išrinkti ir paskelbi keturių kategorijų geriausi dizaino darbai: komunikacijos dizaino, produkto dizaino, mados dizaino ir dizaino tyrimų.

„Peržiūrint šių metų darbus, vienas iš pagrindinių kriterijų – problemos aktualumas ir kritinis mąstymas. Manau, kad tai svarbiausia dalis. Kam mes iš viso darome tą paspirtuką, ar jis reikalingas, kam jis reikalingas. Šalia dizaino neužtenka žodžio gražus. Turi būti – turiningas“, – tikina I.Survila.

„Jaunojo dizainerio prizo‘20” parodos atidarymas ir apdovanojimai, įvyks liepos 2 d. (ketvirtadienį) 15 val. Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje TITANIKAS (Maironio g. 3). Paroda veiks iki liepos 25 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis