Įspūdingasis „Sustainable Fashion Week“ Vilnius sugrįžta

Rugsėjo 3 d. Vilniaus Rotušės laiptai vėl taps originaliu podiumu tvarios mados kolekcijoms. Antrą kartą vyksiantis ir jau tradicija tampantis „Sustainable Fashion Week“ Vilnius suteikia starto platformą jauniesiems ateities mados dizaineriams, kurie teikia prioritetą tvarumui.
Indrė Jakaitytė ir Seržas Gandžumianas
Indrė Jakaitytė ir Seržas Gandžumianas. / Projekto organizatorių nuotr.

„Nors tvari mada neabejotinai yra dabarties ir ateities tendencija, visgi šiandien dar pasigendame tvarios mados ir atsakingumo kultūros, todėl būtent tvarių vertybių bei tvarios mados estetikos sklaida yra vienas svarbiausių mūsų organizuojamo festivalio tikslų“, – sako „Sustainable Fashion Week“ Vilnius įkūrėjas, renginio meno vadovas mados dizaineris Seržas Gandžumianas.

Projekto organizatorių nuotr./Indrė Jakaitytė
Projekto organizatorių nuotr./Indrė Jakaitytė

„Tvarios mados šventėje ne tik pristatysime jaunuosius talentus, bet ir atkreipsime dėmesį į tai, kad tvarumas prasideda nuo mūsų pačių. Juk net mažas pokytis, kurį galime atlikti kiekvienas iš mūsų, yra svarbus žingsnis į priekį“, – renginio švietėjišką misiją pabrėžia „Sustainable Fashion Week“ įkūrėja ir organizatorė Indrė Jakaitytė.

Juk net mažas pokytis, kurį galime atlikti kiekvienas iš mūsų, yra svarbus žingsnis į priekį

Rugsėjo 3 d. vyksiančiame tvarios mados renginyje savo mados kolekcijas pristatys: Gretė Labanauskaitė (Gretė Laba), Ieva Tamutytė (Lunatic), Goda Blockytė, Živilė Bandalevičiūtė ir Margaryta Zubrii.

Jaunieji talentai savo kolekcijose ne tik įvairiai interpretuoja tvarumą, bet paliečia ir socialinės atskirties bei atsakomybės aspektus, gilinasi į dvasinius žmogaus išgyvenimus.

Dizainerius inspiravo gamta, Tolimųjų Rytų kultūra ir „zero waste“ filosofija, jie kūrė drabužius ne tik iš natūralių tvarių medžiagų, bet ir nereikalingų daiktų, dėvėtų drabužių, patalynės ir net tuščių vaistų pakuočių bei žaislų.

Renginį „Sustainable Fashion Week“ globojama ir dalinai finansuoja Vilniaus miesto savivaldybės, taip pat šiemet jis tapo nemokamų renginių ciklo „Rotušės kolonada“ dalimi.

Renginio transliaciją galėsite žiūrėti čia:

Trumpas kiekvieno iš dalyvių aprašymas:

Gretė Laba

Gretės Labanauskaitės / Gretės Laba interaktyvios mados kolekcija „TU“ – tai ne tik antram gyvenimui prikeltos medžiagos ir „zero waste“ filosofija, bet ir socialinis projektas, skirtas regėjimo negalią turintiems asmenims, skatinantis neregių ir silpnaregių integraciją bei meno pažinimą.

Projekto organizatorių nuotr./Gretė Labanauskaitė
Projekto organizatorių nuotr./Gretė Labanauskaitė

Norime priminti, kad dauguma dalykų gyvenime matoma ne vien akimis, Gretė Laba kolekcijos perteikimui ir suvokimui pasitelkia lytėjimą, klausą bei uoslę.

Lytėjimui išgauti aprangos modeliuose panaudota ne tik tekstilė, bet ir kitos antrinio panaudojimo medžiagos: metalas, sagos, užtrauktukai, dažai, lakas, laidų dirželiai.

Lunatic

Ieva Tamutytė / Lunatic pristato eksperimentinės mados kolekciją „Wasted“, įkvėptą „Camp“ estetikos susižavėjimo kultūrinėmis ir materialiomis atliekomis.

Dizainerė taiko „Upcycling" metodą – iš nereikalingų daiktų ir buitinių atliekų kuria drabužius, taip pratęsdama daiktų galiojimo laiką ir suteikdama naujas funkcijas, prasmes bei vertę.

Projekto organiztorių nuotr./Ieva Tamutytė
Projekto organiztorių nuotr./Ieva Tamutytė

Kolekcijos pavadinimu Lunatic įprasmina „Camp“ vertybes: daugialypiškumą, ironiją, hedonizmą ir „šiukšlių“ kultūrą.

Šiandien pristatomi modeliai sukurti iš nebenešiojamų vyriškų kostiumų, sudėvėtų liemenėlių bei jų dalių, tiulio atraižų. Dekoracijoms pasirinktos ironiškos detalės: panaudoti vienkartiniai skustuvai, nebenaudojamų perukų sintetiniai plaukai, dirbtinio kailio atraižos. Kolekcijoje įkomponuoti net nereikalingi vaikiški žaislai ar vaistų pakuotės.

Goda Blockytė

Goda Blockytė pristato vidiniais asmeniniais išgyvenimais paremtą kolekciją „Dear Diary“, kurios pagrindinis tikslas yra atkreipti visuomenės dėmesį į opią problemą – prastėjančią žmonių psichologinę būseną.

Projekto organizatorių nuotr./Goda Blockytė
Projekto organizatorių nuotr./Goda Blockytė

Objektuose naudojami konceptualizuoti simboliai, pavyzdžiui, figūruojanti balta spalva reiškia ramybės paiešką ir yra siejama su Niutono spalvų spektro idėja: greitai besisukdamas spalvų spektras atrodys baltas, kaip ir žmogaus emocinis perkaitimas.

Jautriausia kolekcijos dalis – ant objektų perkeltas dizainerės rašytas dienoraštis.

Godos Blockytės kolekcijos medžiagos pagrindas – dėvėta patalynė: antklodės ir pagalvės.

Živilė Bandalevičiūtė

Inspiruota Japonijos kultūros ir filosofijos bei Tolimųjų Rytų pasaulėžiūroje itin svarbaus žmogaus santykio su gamta, taip pat kimono perdavimo iš kartos į kartą tradicijos, dizainerė kuria prailginto gyvavimo kolekcijos modelius.

Projekto organizatorių nuotr./Živilė Bandalevičiūtė
Projekto organizatorių nuotr./Živilė Bandalevičiūtė

Živilės Bandalevičiūtės eksperimentinė kolekcija „YOSO“ yra ilgaamžė, joje interpretuojami modeliai tampa išskirtiniais bei originaliais. Kiekviena modelio detalė yra nuimama, taip keičiant modelio įvaizdį ir prailginant gyvavimo laikotarpį. Transformuojamos aprangos sprendimai suteikia tvarumo, o vartotojui – galimybę kurti individualų įvaizdį, tausojant aplinką.

Margaryta Zubrii

Margaryta Zubrii tvarios mados festivalyje dalyvauja su moteriškų drabužių kolekciją „Nul“, kurios inspiracija tapo lietuviškas tautinis kostiumas ir „zero waste“ filosofija.

Projekto organizatorių nuotr./Margaryta Zubrii
Projekto organizatorių nuotr./Margaryta Zubrii

Kolekcija sukurta iš tvaraus ir natūralaus lininio ir puslininio audinio, pagaminto Lietuvoje, kurio likučiai panaudoti kolekcijos batams ar marškiniams kurti.

Kolekcijoje galima atpažinti dizainerę įkvėpusių Vakarų Aukštaitijos, Šalčininkų rajono ir Klaipėdos krašto kostiumų konstrukciją bei etno-estetiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis