Šiemet į „Heineken Open'er“ turėtų atvykti daugiau kaip po 60 tūkst. lankytojų kasdien. Taip pat festivalis gali pasigirti ir didžiausiu atlikėjų skaičiumi per visą savo 8 metų istoriją. Palapinių miestelis taip pat didžiausias per visus metus – šiemet jame telpa 16,5 tūkst. žmonių.
Į ketvirtadienį, liepos 2-ąją, prasidėjusį festivalį, dalis lietuvių šiemet nespėjo įsigyti bilietų, į kurių kainą būtų įskaičiuotas apsistojimas palapinių miestelyje, tačiau organizatoriai tvirtino tokiu atveju neturintys gerų žinių – norintys apsistoti festivalio kempinge turėtų iš anksto pasirūpinti bilietais.
„Mes turime ribotą plotą, negalime plėstis į greta esančias teritorijas. Šiemet sulaukėmė maksimalaus žmonių skaičiaus. Daugiau tiesiog netilptų. Neturime galimybių plėstis. Jei norėtume didinti palapinių miestelį, turėtume mažinti kitas, pavyzdžiui, koncertų erdves. Manau, tai neįmanoma“, – apgailestavo M.Ziółkowskis.
Lietuviai svarbūs ir išradingi
Pasak festivalio rengėjo, šiemet pasitaikė viena lietuvių kompanija, kuri atsiuntė organizatoriams laišką elektroniniu paštu – negavę bilietų, į kurių kainą būtų įskaičiuotas kempingas, lietuviai nutarė mėginti laimę taip. Pasak M.Ziółkowskio, jie paliko neišdildomą įspūdį. „Tie lietuviai atsiuntė mums išsamų laišką su daugybe nuotraukų, papasakojo, kad daugelį metų važiuodavo čia. Labai smagu, kad esame tokie geidžiami“, – sakė festivalio savininkas. Paklaustas, kaip, teigiamai ar neigiamai, atsakė į lietuvių prašymą, M.Ziółkowskis neatsakė, bet leido suprasti, kad lietuviai buvo priimti, mat jiems pasisekė paliesti jautriausias lenkų širdžių stygas.
Anot „Heineken Open'er“ savininko, lietuviai yra didžiausia užsieniečių grupė atvykstanti į šį festivalį. „Lietuva yra netoli, turime bendrą istoriją. Lietuviai mums labai svarbūs. Atvyko daug žurnalistų iš jūsų šalies – džiaugiamės tokiu dėmesiu. Jūs, po Didžiosios Britanijos, esate mums svarbiausi. Esame labai patenkinti, kad į mūsų festivalį atvyksta tiek daug lietuvių“, – kalbėjo M.Ziółkowskis. Lenkiško festivalio vadovas tikino esąs atviras idėjoms ir neatmetė galimybės, kad jau kitąmet į „Heineken Open'er“ scenas lips ir lietuviai. „Kitamet ketiname pristatyti daugiau lenkų grupių, apskritai svarstome apie atskirą steną rytų Europos šalims. Joje pasirodytų ir lietuviai“, – ateities planais dalijosi organizatorius. Anot M.Ziółkowskio „Heineken Open'er“ nepretenduoja tapti rytų Europos Glastonberio festivaliu, bet ketina išsaugoti draugišką ir jaukią aplinką. „Nenorime būti per didelį, kad nereikėtų pyktis su žmogiškumu. Festivalis yra optimalaus dydžio, kad būtų patogus“, – sakė festivalį organizuojančios kompanijos „Alter Alt“ savininkas.
Šiemet kuriant „Heineken Open'er“ nebeliko didelės įtampos su kitų Europos festivalių rengėjais dėl konkurencijos. „Šis savaitgalis yra turbūt pats užimčiausiais per visą vasarą festivalių prasme. Vyksta 12 didelių festivalių visoje Europoje. Dabar viskas kur kas geriau nei prieš keletą metų – anksčiau konkuravome, o dabar net dalinamės atlikėjais ir labai daug bendradarbiaujame“, – sakė festivalio organizatorius.
Viskas priklauso nuo publikos ir atlikėjų
Pasak M.Ziółkowskio, svarbiausi festivalyje – festivalininkai. „Heineken Open'er“ Lenkijoje jau tapo susitikimų vieta. „Čia atvyksta įvairiausi žmonės, kurie yra labai skirtingi. Festivalio neaplenkia ne tik studentai, bet ir bankininkai, valstybės tarnautojai. Visi čia susijungia į vieną šventę, pasitelkę gerą nuotaiką“, – šypsojosi M.Ziółkowskis. Jis tikino, esąs patenkintas, kad festivalyje kiekvienas atranda savo užsiėmimą, savo džiaugsmą, o todėl kitus užkrečia gera nuotaika, nepriklausomai nuo to, kokio amžiaus ar tautybės jie būtų. Organizatorių teigimu, nors „Heineken Open'er“ ir turi savitą istoriją, kaip ir kiti festivaliai, jis yra labai draugiškas ne tik atmosferos, bet ir kainų prasme. „Džiaugiamės savo publika, atlikėjais ir logistika – tai geriausia ką turime. Kai matau, kad visas mechanizmas veikia, jaučiuosi pakylėtas, atsisveikindamas sakė M.Ziółkowskis.