Šis ypatingas žygis ne tik primena vieną svarbiausių įvykių Baltijos šalių nepriklausomybės atkūrimo istorijoje, bet ir vienija šių šalių istorinių transporto priemonių entuziastus.
Istorinių automobilių žygis rengiamas antrąjį kartą. Pirmasis toks renginys įvyko 2019 m., minint Baltijos kelio 30-metį. Tąsyk kelionė prasidėjo iš Vilniaus į Taliną, o šiemet automobilininkai startuos iš Talino, Dainų šventės aikštės.
Kelionė tęsis beveik 700 km. vaizdingiausiais Baltijos šalių keliais, miestais ir miesteliais. Išvysti unikalų vieningos automobilių kolonos reginį Estijoje bus galima rugpjūčio 20-22 dienomis Talino, Kohila, Türi, Viljandi, Karksi-Nuja, Lilli miestuose, Latvijoje – rugpjūčio 22-23 dienomis Valmiera, Cesis, Rygos ir Bauskos miestuose.
Tos pačios dienos popietę įspūdingą istorinių automobilių koloną jau bus galima pasveikinti Pasvalyje, vėliau Panevėžyje, o rugpjūčio 24 dieną, šeštadienį istorinis žygis pro Ukmergę finišuos Vilniuje.
Net vienuolikoje Baltijos šalių miestų bus surengtos istorinių automobilių parodos po atviru dangumi. Lietuvoje tokias parodas bus galima išvysti Pasvalyje, Panevėžyje, Ukmergėje ir Vilniuje.
Rekordinis dalyvių skaičius
Renginį drauge organizuoja trys Baltijos šalių istorinės technikos entuziastus vienijantys klubai: Estijos senų transporto priemonių klubų asociacija, Latvijos istorinių automobilių klubas ir Lietuvos senovinių automobilių klubas „Klasika“.
Registracija į šį žygį buvo sustabdyta dar liepos 15-ąją. Dalyvauti žygyje „Baltijos kelias-35“ užsiregistravo net 379 automobilininkai iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Suomijos ir Ukrainos. Gausiausias keliautojų būrys, net 124 dalyviai bus iš Estijos. Lietuvių šiame žygyje dalyvaus 38, latvių 40, taip pat dalyvių gretas papildys ir trys ekipažai iš Lenkijos, vienas iš Ukrainos ir vienas iš Suomijos.
Beveik šimtamečiai
Tarp 211 žygyje „Baltijos kelias-35“ užregistruotų transporto priemonių, kelios išsiskirs itin garbingu amžiumi ir istorine verte.
Tarp jų yra 1930 m. „Chrysler Six CJ“ (savininkas Madis Kõrvits), 1931 m. „Bentley Racing Green Speed 8“ (savininkas Albinas Monstavičius), 1933 m. „Chrysler CO6“ (savininkas Janno Hannus), 1935 m. „DKW F5 Front-Luxus“ (savininkas Indrek Sirk) ir 1935 m. „Mercedes-Benz 290 Cabrio D“ (savininkas Stanislovas Bartkevičius). Šios transporto priemonės ne tik atspindi automobilių pramonės evoliuciją, bet ir yra unikalios savo dizainu bei istorija.
Žygio maršrutas ir tvarkaraštis:
Rugpjūčio 20 d. (antradienis)
18:00-20:00 val. Talinas
Rugpjūčio 21 d. (trečiadienis)
09:00-10:00 val. Talinas
12:00-14:00 val. Rapla
15:00-17:00 val. Türi
18:00-20:00 val. Viljandi
Rugpjūčio 22 d. (ketvirtadienis)
13:00-15:00 val. Valmiera
18:00-20:00 val. Ryga (Laisvės aikštė)
Rugpjūčio 23 d. (penktadienis)
11.30-13:00 val. Bauska
14:00-17.30 val. Pasvalys (Taikos g.)
18:00-20:00 val. Panevėžys (Laisvės aikštė)
Rugpjūčio 24 d. (šeštadienis)
12:00-14:00 val. Ukmergė (Kęstučio aikštė)
16:00-18.30 val. Vilnius (Gedimino pr.)
19.00-23.00 Vilniaus Automuziejus (Dariaus ir Girėno g. 2)
Finalas – Vilniaus „Automuziejuje“
Renginio finalas laukia didžiausiame Lietuvos istorinių transporto priemonių muziejuje. Paskutinį rugpjūčio šeštadienį, rugpjūčio 24 d., Automuziejaus lankytojai turės galimybę išvysti unikalų reginį – didžiulę istorinių transporto priemonių ekspoziciją po atviru dangumi.
Renginio dalyviai, įveikę beveik 700 km. ir atkartoję Baltijos kelio maršrutą, susirinks buvusio sostinės Taksi parko stovėjimo aikštelėje. Vilniaus gyventojai ir sostinės svečiai galės ne tik apsilankyti Vilniaus Automuziejuje, bet ir pasigrožėti istoriniais automobiliais iš skirtingų pasaulio šalių.
Muziejus rugpjūčio 24 d. dirbs ilgiau: nuo 10:00 iki 23:00 val., o muziejus po atviru dangumi lauks lankytojų iki 23:00 val. Rekomenduojama atvykti visuomeniniu transportu arba palikti automobilius netoli muziejaus.