„Jaunojo dizainerio prizas 2021“: išrinkite geriausią mados dizaino kategorijos darbą

Jau vienuoliktą kartą Vilniaus dailės akademijos rengiamas konkursas „Jaunojo dizainerio prizas“ kviečia išrinkti, publikos nuomone, mados dizaino kategorijos darbą. Balsuokite už Jums labiausiai patikusį projektą.
Lukas Ivanavičius „The Bigger The Better“
Lukas Ivanavičius „The Bigger The Better“ / Organizatorių nuotr.

Adelė Burokaitė. „Kur aš?“

Momentas, kai ryte pabundi iš sapno, tačiau sapnų vaizdiniai vis dar sukasi galvoje ir akimirkai tarsi susijungia į vieną su realybe, tapo pradiniu mano kolekcijos kūrimo tašku. Dažnai tokią akimirką jaučiamas didesnis potraukis sugrįžti atgal į sapną, o ne keltis ir pradėti naują dieną fiziniame pasaulyje, įkvėpė sukurti kolekciją, kurioje atsispindėtų šių dviejų pasaulių – sapnų ir realybės sajungą. Kolekcijoje „Kur aš?“ maišomi miego, rokoko, vaikystės bei realaus pasaulio elementai. Modeliuose atsiranda pagalvės, pižamos, miego kaukės elementai, susijungia rokokinės mados bei šiuolaikinės vyriškos aprangos siluetai. Audinių marginimui naudojami koliažai bei printai su vaikystės nuotraukomis, įvairios interjero detalės tampa drabužio dalimi.

Gretė Labanauskaitė. Interaktyvi mados kolekcija „TU“

Baigiamojo darbo temos aktualumą lėmė žmonių turinčių regos negalią socialinė atskirtis. Dažnai mados kolekcijos, meno parodos, fotografijos mus pasiekia regimąja patirtimi, tačiau regos netekę asmenys praranda tai – jie praranda teisę būti pilnavertiškais visuomenės dalyviais. Tai įrodo, kad rega yra ne tik pojūtis, padedantis suvokti šviesą, spalvas, bet tai yra ir būdas, padedantis išvengti socialinės atskirties. Ši interaktyvi mados kolekcija „TU“ – tai socialinis projektas, skirtas regėjimo negalią turintiems žmonėms, skatinant neregių ir silpnaregių integraciją bei meno pažinimą. Taip pat ši kolekcija skirta ir regintiesiems, kuriems yra suteikiama galimybė per mados objektus pažinti kitokią realybę: kuri galbūt nėra tokia ryški, aiški ir spalvota. Socialinio projekto esmė – sukurti parodą prieinamą visiems, neišskiriant, o normalizuojant negalią.

Lukas Ivanavičius. „The Bigger The Better“

Silueto hiperbolizavimas kaip drabužių stilistinės raiškos forma. „The Bigger The Better“ kolekcijos aktualumą lėmė unisex, oversize stilių ilgalaikis įsitvirtinimas madoje. XX a. dešimtmetyje išpopuliarėjusios drabužių tendencijos, „ištrynusios“ skirtumus tarp moteriškų ir vyriškų drabužių, XXI amžiuje išsivystė iki vizualių kūno transformacijų. Dėmesys sutelkiamas į kūno deformacijos išraiškas, skirtingais laikotarpiais, pradedant nuo XVIII a. Rokoko, baigiant XX a. – power dressing, hip hop stilistinių tendencijų. Tam tikro laikotarpio drabužių elementų padidinimas kūrybiškai apjungiamas kolekcijoje, formuojant naują stilistinį silueto įvaizdį, naudojant skirtingus drabužio konstravimo metodus.

Urtė Vosyliūtė. „Daiktų atmintis“

Kūrybiniame darbe „Daiktų atmintis“ siekiama rasti tapatumo šaknis ir darbo eigoje identifikuoti asmeninės kūrybos braižą. Tyrimo objektu pasirenkamas asmeninių daiktų rinkinys, kurio turinys suskirstomas į grupes, siekiant surasti objektus jungiančias ypatybes ir įsigilinti į jų sukeliamas emocijas. Stengiantis apimti platesnį mados dizaino lauką pasirenkama darbą skirstyti į tris dalis: kapsulinę drabužių kolekciją, eksperimentinį mados dizaino objektą ir komercinius marškinėlius. Pirmojoje dalyje sukuriama moteriškų drabužių kolekcija talpina asmeninių daiktų vizualią ir asociatyvinę analizę.

VIDEO: “in conversation with memory”

Antroji nagrinėja atminties svarbą stebint ir vertinant mus supančią aplinką. Šioje dalyje įgyvendinamas eksperimentinis objektas pateikiamas video formatu, kuriame atskleidžiamas performatyvus veiksmo procesas. Trečioji darbo dalis tai komerciniai marškinėliai, atliepiantys asmeninį žmogaus ir jo prisiminimų santykį.

„Jaunojo dizainerio prizo‘21“ parodos atidarymas ir apdovanojimai, įvyks birželio 30 d. (trečiadienį) 18 val. Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje TITANIKAS (Maironio g. 3). Paroda veiks iki liepos 31 d. Kviečiame visus dizaino gerbėjus paminėti #JDP21 kartu!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis