2018 m. atviro šaukimo rezultatai
Šiais metais parodos kuratoriai Monika Kalinauskaitė ir Adomas Narkevičius džiaugiasi sulaukę ypatingai daug intriguojančių ir stiprių paraiškų. Iš 45-ių konkursui pateiktų pasiūlymų kuratoriai atrinko, jų nuomone, ne tik aktualiausius ir vizualiai bei idėjiškai sklandžiausius, bet ir įdomiai tarpusavyje sąveikaujančius projektus, iš kurių bus formuojama grupinė ekspozicija ir renkamas premijos laureatas. Į šių metų ekspoziciją pateko jaunieji menininkai Gabrielė Adomaitytė, Matas Janušonis, Goda Palekaitė, Anastasija Sosunova ir kūrėjų kolektyvas Pinigų Uostas.
Gabrielė Adomaitytė (g. 1994 m.) 2017 m. baigė skulptūros studijas Vilniaus dailės akademijoje, o šiuo metu gyvena ir dirba Amsterdame, kur dalyvauja „De Ateliers“ rezidencijoje. Pagrindinė menininkės naudojama ir tiriama medija – tapyba. Medijos ribų ir specifiškumo klausimai bei vaizdavimo problematika dominuoja jos kūrybiniame procese, kuriame dažniausiai pasirenkama analoginių ir skaitmeninių prietaisų pagalba išgaunama vaizdinija. „JCDecaux premijos“ parodai rengiamas kūrinys tirs skaudžių asmeninių išgyvenimų pasekmes, netekties ir buvimo šeimoje temas, nevengiant autobiografinių detalių ir sukuriant platformą žmogiškųjų ryšių bei identiteto apmąstymui.
Matas Janušonis (g. 1994 m.) šiuo metu siekia magistro laipsnio VDA skulptūros katedroje. Savo kūryboje permąsto plokštumos ir erdvinio kūno santykį, naudodamas ready-made objektus, buitiškus, techniškus ir archetipiškus daiktus, pasitelkdamas formos ir mastelio perkonstravimą. Taip menininkas kuria kinetines skulptūras, naudodamas garsą tiria, kaip jis gali paveikti formą. „JCDecaux premijos“ parodoje M.Janušonis planuoja kurti skulptūrinę instaliaciją iš objektų, analizuojančių erdvės ir garso problematiką, ir ieškoti kažko naujo keičiant nusistovėjusį požiūrį į mus supančio pasaulio simbolius bei elementus.
Goda Palekaitė (g. 1987 m.) yra šiuolaikinio teatro ir performanso kūrėja bei tyrėja, savo darbuose jungianti antropologines ir menines praktikas. Ji dirba su ilgalaikiais projektais, nagrinėjančiais istorijos naratyvų, kolektyvinės vaizduotės bei kūrybiškumo sąlygų temas, kurdama performansus, scenografiją, instaliacijas bei leidinius. G.Palekaitė baigė scenografijos bakalaurą Vilniaus dailės akademijoje bei kultūrinės ir socialinės antropologijos magistrą Vienos universitete.
Šiuo metu ji gyvena Vilniuje ir Briuselyje, kur dalyvauja „a.pass“ meninių tyrimų instituto programoje. Pasiūlymas JCDecaux premijos konkursui kilo iš susidomėjimo konkrečia istorine asmenybe bei istorijos konstravimo ir naikinimo mechanizmais, mąstant apie seną ir stigmatizuotą išradimą – politinį anarchizmą kaip archeologinį radinį, vertą išviešinimo.
Anastasija Sosunova (g. 1993 m.) yra vizualaus meno kūrėja, gyvenanti Vilniuje. Jos kūryba susideda iš videodarbų, grafikos, įvietintų instaliacijų ir skulptūrų, kurių temine ašimi tampa šiuolaikinės kultūros ir biopolitikos dėsniai. Menininkė baigė grafikos meno bakalauro studijas ir apsigynė skulptūros magistrą Vilniaus dailės akademijoje, buvo Rupert alternatyvios edukacijos programos dalyvė.
Ji aktyviai dalyvauja parodose skirtingose Europos šalyse ir JAV, eksponuoja darbus meno institucijose ir nestandartinėse miesto bei gamtos erdvėse. JCDecaux premijos ekspozicijai A.Sosunova planuoja sukurti videoinstaliaciją, tyrinėjančią skirtingus kelius, šių laikų žmones atvedančius į tikėjimą.
„Pinigų uosto“ kolektyvą sudaro DJ $TOCKER, Ieva Sriebaliūtė (g. 1993 m.) ir Paul Paper (g. 1985 m.). DJ $TOCKER – anoniminis elektroninės muzikos prodiuseris, savo kompozicijose naudojantis laisvai prieinamus garso šablonus, gausius simbolinių nuorodų į interneto kultūrą bei vartotojiškumo praktikas. Ieva Sriebaliūtė – politologė, baigusi politikos mokslų bakalauro studijas Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institute ir Švedijos Lundo Universitete įgijusi Europos politikos magistro laipsnį. Paul Paper – menininkas ir kuratorius, dirbantis su atvaizdo ir šiuolaikinių technologijų sąveikomis. „Pinigų uostas“ – fiktyvios „ofšorinės“ įmonės projektas, siūlantis pažvelgti į globalią mokesčių slėpimo užjūrio kompanijose problemą ir paliesti tokius jos aspektus kaip nebylus kolonializmo palikimas bei įtemptas teisingumo ir asmeninės naudos santykis.
Parodos kuratoriai nekantrauja pradėti bendradarbiavimą su atrinktais menininkais ir užsiimti tolesniais parodos įrengimo darbais. Kuratoriai tikisi galėsiantys visapusiškai padėti jauniesiems kūrėjams įgyvendinti savo sumanymus ir šalies bei tarptautinę publiką supažindinti su naujausiomis vietinės meno scenos tendencijomis.
Primename, kad 2016 ir 2017 m. JCDecaux premijos parodų prizininkais tapo (atitinkamai) Ona Juciūtė ir Monikos Janulevičiūtės bei Antano Lučiūno duetas. Daugiau apie ankstesnes ekspozicijas ir jų laureatus bei dalyvius galite sužinoti projekto tinklapyje.
Parodos kuratoriai
Kasmetinės parodos „JCDecaux premija“ kuratorių komanda keičiasi kas dvejus metus, siekiant išlaikyti ekspozicijos originalumą, užtikrinti kaskart vis naujus ir dinamiškus sprendimus bei procesus. 2018 ir 2019 m. parodas drauge kuruos Monika Kalinauskaitė ir Adomas Narkevičius.
Monika Kalinauskaitė yra rašytoja ir kuratorė, grafinio romano „The Great Outdoors“ bendraautorė, šiuo metu dirbanti Šiuolaikinio meno centre. M.Kalinauskaitė reguliariai publikuoja grožinius tekstus ir parodų recenzijas Lietuvos ir užsienio spaudoje bei aktyviai dirba su jaunųjų menininkų parodomis.
Adomas Narkevičius nuo 2017 metų yra meno ir edukacijos centro „Rupert“ rezidencijų ir edukacijos kuratorius. Dirbdamas „Rupert“, inicijavo ir kuruoja garso meno ir eksperimentinės muzikos renginių programą. Pastaruoju metu aktyviai dirba su jaunųjų Lietuvos ir užsienio menininkų parodomis ir renginiais Lietuvoje, kuruoja 6-ąją Rupert alternatyvios edukacijos programą. Yra grupės „Without Letters“ narys.