Tai pirmoji lapkričio 8 d. Palangos Burmistro Jono Šliūpo muziejuje atidarytos parodos „Tapatybė ir forma: Kazio Varnelio kūryba“ lydimųjų renginių programos dalis.
Kartą išvydęs, Kazio Varnelio darbus vargu ar supainiosi su kurio kito lietuvių dailininko: savita tapybos technika, aštriabriaunės formos, ryškūs ir įsimenantys formų bei spalvų sąskambiai. Tokia yra vieno iš nedaugelio lietuvių kūrėjų, išbandžiusių optinio meno kryptį, unikalumo formulė. Pastaruoju metu šis menininkas, daugiausia laiko praleidęs ir kūręs JAV, Lietuvoje vis geriau pažįstamas ir atpažįstamas, juk optinės Varnelio kompozicijos yra itin universalios – sukurtos XX a. 7–8 dešimtmečiais, jos puikiai atliepia virtualios realybės aplinką ir ritmą, įprastą šiandienos žmogui.
Varnelio kūrybinių principų transformacijos ir jas lėmę biografijos posūkiai, kūrybinio ir istorinio konteksto sąveikos, aktualizuojančios optinio meno tradiciją lietuvių dailės istorijoje, atskleidžiančios K. Varnelio vietą ne tik lokaliame Lietuvos, bet ir globaliame moderniojo meno kontekste, aptariami naujausiame menininkui skirtame albume „Kazys Varnelis“, pripažintame viena iš gražiausių 2022 m. lietuviškų knygų (išleido Lietuvos nacionalinis muziejus).
Kviečiame apsilankyti atsinaujinusio Jono Šliūpo muziejaus rudenio ir žiemos renginiuose, kuriuose pristatysime Kazio Varnelio unikalių opartinių kūrinių ir etnografinės tekstilės ekspozicijas, kalbėsime apie istorijos ir gyvenimo kryžkelėse atsidūrusių Lietuvos žmonių tapatumo paieškas kūryboje ir kasdienybėje, dalinsimės istorijomis, muzika, eilėmis ir šiluma.