„Visi, kas nori sužinoti apie Mačiūną ir „Fluxus“ visatą, kurioje jis gyveno, norės pamatyti ir greitai tekantį 1992 metų Jono Meko filmą „Zefiro Torna arba vaizdai iš Jurgio Mačiūno gyvenimo“. Jis galerijoje rodomas nuolat, jis – neįprastas ir veriantis širdį“, – rašoma „New York Times“.
Kritikas pabrėžia, kad iš Lietuvos kilęs Jurgis Mačiūnas buvo praktinių pažiūrų utopistas, SoHo rajone įkūręs menininkų valdomas gyvenimo ir darbo erdves, kuriose buvo leidžiama įsikurti išskirtinai eksperimentinį meną kūrusiems Niujorko menininkams.
Teigiamai apie parodą atsiliepė ir kitas apie šiuolaikinį meną leidžiamas tarptautinis žurnalas „Artforum International Magazine“.
Ypač didelio susidomėjimo sulaukusioje parodoje, atidarytoje „41 Cooper“ galerijoje, lankytojams pristatomi retai eksponuojami „Fluxus“ menininkų Ay-O, George Brecht, Nam June Paik ir kitų darbai, judėjimo įkūrėjo Jurgio Mačiūno ankstyvoji kūryba, autoportretai, grafikai ir planai menininkų būstui įžymiajame SoHo rajone, taip pat įvairūs „Fluxus“ manifestai, interviu, filmai ir dokumentai. Parodoje naujai pateikiama tiek Niujorko istorijos dalis, tiek nesena šiuolaikinio meno istorija. Galerijoje eksponuojama daugiau kaip 170 darbų.
Paroda atidaryta bendradarbiaujant Vilniuje įsikūrusiam Jono Meko vizualiųjų menų centrui bei Niujorko „The Cooper Union“ meno mokyklai.
Iš Lietuvos kilęs menininkas, dizaineris ir „Fluxus“ judėjimo pradininkas Jurgis Mačiūnas kėlė avangardo idėjas, kaip iššūkį tuometiniam menui. Tarptautinė „Fluxus“ menininkų, poetų, kompozitorių bendruomenė siekė peržiūrėti menininkų ir meno reikšmę, pritaikyti jį kasdienėms užduotims, potyriams ir veiksmams.
Paroda Niujorke veiks iki vasario 2 dienos.