Kaune prasidėjo 5 dienų stichija – apleistas Kauno taksi parkas virto įspūdinga instaliacija

Kaune trečiadienio vakarą prasidėjo penkias dienas – nuo birželio 29-osios iki liepos 3-iosios – vyksiantis festivalis „Audra“. Renginių maratono atidarymas vyko iki šiol buvusiame uždarytame Kauno taksi parke, kuris dienai tapo italų elektroninės muzikos kompozitorės Caterina Barbieri ir S13 pasirodymo bei audiovizualinės instaliacijos „Hiding from the inside“ erdve.
Kauno taksi parke koncertavo Caterina Barbieri ir S13
Kauno taksi parke koncertavo Caterina Barbieri ir S13 / Vytenio Sidabro nuotr.

„Audra“ prasidėjo su griausmu tikrąją to žodžio prasme. Valandą prieš festivalio pradžią Kaune buvo galima išgirsti neilgai trukusį griausmą – lyg miestas įsijaustų į penkių dienų vaidmenį.

Įžanginis festivalio renginys vyko išskirtinėje lokacijoje – „Audra“ atvėrė 1978 metais pastatyto Kauno taksi parko, įsikūrusio Vilijampolės mikrorajone, duris.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Buvęs Kauno taksi parkas
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Buvęs Kauno taksi parkas

Erdvė – seniai užmiršta, o jos viduje yra buvęs retas kaunietis. Pasak renginio organizatorių, šiandien taksi parkas yra beveik nefunkcionuojantis, o dėl patrauklios lokacijos jį norima nugriauti.

Trečiadienio vakarą taksi parkas pirmą kartą tapo menine scena.

Norinčių patekti į festivalio atidarymą buvo apstu – prie įėjimo rikiavosi dvi eilės. Siekdami išlaikyti saugumą, renginio organizatoriai reikalavo išankstinės registracijos. Nespėję jos užpildyti – stojo į gyvą eilę.

Įėjus į pastato vidų tamsoje atsivėrė iki viršutinio 7 aukšto kylanti spiralės formos estakada. Taksi parko vėsuma kaipmat atgaivino – lankytojai galėjo atsikvėpti ir trumpam pamiršti alinantį karštį.

Renginio dalyviai galėjo pasirinkti, iš kurios vietos nori stebėti pasirodymus. Drąsiausi lipo į viršutinius taksi parko aukštus, o bijantys aukščio ar norintys matyti atlikėjus iš arčiau – pasiliko žemesniuose. Tiesa, lankytojai, norėdami išsinešti pilną renginio taksi parke patirtį, galėjo išbandyti skirtingus variantus – spiralės formos takeliu vaikščioti tarp visų 7 aukštų.

Industrinio statinio kvapas, ant vėsių turėklų nugulusios dulkės ir dėl išskirtinės erdvės kitaip skambanti akustika leido pasijausti, kad esi nekasdienėje aplinkoje.

Vytenio Sidabro nuotr./Kauno taksi parke koncertavo Caterina Barbieri ir S13
Vytenio Sidabro nuotr./Kauno taksi parke koncertavo Caterina Barbieri ir S13

Italė pasitikta ovacijomis

Pirmasis „Audros“ festivalį atidarė didžėjus, tarptautinio eksperimentinės muzikos žurnalo „Secret Thirteen“ leidėjas Justinas Mikulskis, žinomas slapyvardžiu S13.

Antroji – dėl „Audros“ festivalio į Lietuvą atvykusi italų kompozitorė C.Barbieri, kurios pasirodymą lydėjo audringos ovacijos.

Renginys vyko tamsoje, tačiau atlikėjų muzikinius pasirodymus papildė kintančios šviesų instaliacijos, išsibarsčiusios po visus taksi parko aukštus – pakėlęs arba nuleidęs galvą galėjai stebėti dūmuose paskęstančius pokyčius.

Po S13 ir C.Barbieri pasirodymų vyko audiovizualinė instaliacija „Hiding from the inside“ – bendras Kamilės Rimkutės, Naurimo Michailiuko, Domo Veriko, Viliaus Smalinsko ir Pauliaus Varonenkos, Lietuvos audiovizualinio meno atstovų, kūrinys.

Pasak organizatorių, instaliacijos šviesos perbraižo septynių aukštų taksi parko struktūrą ir nukelia lankytojus į neapibrėžtas erdves.

Išvysti audiovizualinę instaliaciją ir aplankyti vos penkioms dienoms duris atvėrusį Kauno taksi parką galima iki pat festivalio pabaigos – liepos 3-iosios, visomis dienomis nuo 14 iki 22 valandų, o sekmadienį – iki 18 valandos.

Unikali galimybė edukuoti save

„Audros“ festivalį kartu su C.Barbieri atidaręs J.Mikulskis 15min teigė, kad Kauno taksi parkas – gerai parinkta įžanginio festivalio renginio vieta.

„Manau, Caterina Barbieri ir aš esame įkvėpti šios aplinkos daryti kiek įmanoma geriau. Tai išskirtinis atvejis tiek klausytojams, tiek mums – atlikėjams, todėl pastangos yra didesnės. Man nėra tekę groti tokioje aplinkoje su kitokiu žmonių išsidėstymu. Galbūt žmonės šioje ypatingoje vietoje pradės pažinimą, įsiklausymą, kad gali būti ir kitaip. Nebūtina festivalio pradėti su sunkiąja artilerija, šokiais. Muzika gali būti visai kitokia“, – apie festivalio metu antrajam gyvenimui prikeltą Kauno taksi parką kalbėjo J.Mikulskis.

Vytenio Sidabro nuotr./Kauno taksi parke koncertavo Caterina Barbieri ir S13
Vytenio Sidabro nuotr./Kauno taksi parke koncertavo Caterina Barbieri ir S13

Didžėjus siekia parodyti, kaip pats sako, kad „miksas gali būti menas“. Pasak jo, kiekvieno žmogaus muzikinis išsilavinimas ir klausymo patirtis skiriasi, todėl tikisi, kad klausytojas padarys savo interpretaciją.

„Norisi edukuoti. Manau, problema yra ta, kad didžioji dalis grojančių žmonių, ypatingai didžėjų, labiau vedami masės. Ne didžėjus diktuoja, ką jis galėtų pasiūlyti, o masė, ko ji nori. Mažėja atlikėjų, kurie nebijo būti nesuprasti. Mano tikslas yra paskatinti, kad žmonės būtų smalsūs, nebijotų garsų ir bandytų kurti interpretacijas“, – edukacinį tikslą savo veikloje įžvelgė J.Mikulskis.

Jis teigė, kad festivalio muzikinis kilimas, kuris atves iki kokybiškų šokių, yra laipsniškas ir teisingas.

„Tie, kurie bandys aprėpti visas dienas, pamatys, kaip viskas muzikaliai keičiasi. Jie paims visą paletę. Kai kurie atlikėjai čia nėra lankęsi, bet jie, pavyzdžiui, imant Berlyno šokių sceną, pogrindžio bendruomenėje yra viršuje. Žmogus, kuris nesilankė tame pačiame Berlyne ir nebuvo „Berghain“ klube, „Berlin Atonal“ festivaliuose ar „Boiler Room“ filmavimuose, jis galės tą patirti“, – galimybę festivalio metu pasijausti lyg užsienyje pastebėjo S13.

Apsilankyti „Audros“ festivalyje, kaip teigė J.Mikulskis, unikali proga.

Vytenio Sidabro nuotr./Kauno taksi parke koncertavo Caterina Barbieri ir S13
Vytenio Sidabro nuotr./Kauno taksi parke koncertavo Caterina Barbieri ir S13

„Nėra taip, kad paimsi bet kurį vardą ir paprastai pakviesi. Manau, turėjo būti Sizifo darbas. Didžioji dalis atlikėjų matę daug – jie rinkosi, kur keliauti ir groti. Iš kitų klubų organizatorių esu girdėjęs, kad jie yra bandę pasikviesti vieną ar kitą atlikėją – nepavyko. Atlikėjai sakydavo – ne, per silpna garso aparatūra, manome, kad nesurinksite žmonių arba nuobodi lokacinė vieta. Šį kartą pavyko.

Manau, kad tai unikali galimybė edukuoti save visomis prasmėmis. Net jeigu žmogus nelabai mėgsta eksperimentus, mėgsta pašokti, jam čia vis tiek bus kažkas kitokio, jis išgirs kažką įdomaus“, – kodėl verta sudalyvauti festivalio koncertuose pasakojo J.Mikulskis.

Industrinės erdvės, Ąžuolyno parkas ir atlikėjai iš viso pasaulio

„Audra“ – svarbiausias „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programos festivalis, organizuojamas kartu su muzikiniu klubu „Lizdas“ ir miesto jaunimu „Kylantis Kaunas“.

„Norime parodyti šiuolaikišką, jauną Kauną, kuris yra atviras ir gali pasiūlyti skirtingą turinį. Festivalio metu svečiuodamasis Kaune gali pamatyti miesto ateitį, kiek čia visko daug. Gali pasijusti kaip didžiausiuose Europos miestuose – Amsterdame, Berlyne, Londone, nes programa nėra prastesnė nei tuose miestuose vykstantys renginiai. Atsigavęs Kaunas gali pasiūlyti labai daug“, – Kauno privalumus išskyrė „Audros“ festivalio organizatoriai.

Miesto gyventojai ir jo svečiai kviečiami dalyvauti muzikinėse bei kultūrinėse veiklose. Šalia Kauno taksi parko išdygs dar viena ypatinga erdvė – „Pergalės“ plieno perdirbimo gamykla.

Vytenio Sidabro nuotr./Kauno taksi parke koncertavo Caterina Barbieri ir S13
Vytenio Sidabro nuotr./Kauno taksi parke koncertavo Caterina Barbieri ir S13

„Muzikinę dalį darome erdvėse, kurios Kaune buvo nematytos arba matytos, bet kitokiame vaidmenyje. Tai įvairios industrinės erdvės kaip Kauno taksi parkas, „Pergalės“ plieno perdirbimo gamykla, kurių pradinė veiklos funkcija buvo ne renginiai, koncertai ir meninės instaliacijos, bet dabar jos tokios tampa. Viena iš festivalio užduočių – įveiklinti tas erdves, parodyti ne tik miesto svečiams, bet ir patiems miestelėnams, kad tokios vietos yra ir jų funkcija gali keistis. Čia ir yra grožis“, – industrinių erdvių panaudojimą meninėms veikloms aptarė festivalio organizatoriai.

Festivalio lankytojai turi galimybę išgirsti į Kauną atvykusius atlikėjus iš viso pasaulio.

„Diapazonas labai platus – Japonija, JAV, Tunisas. Apimame viso pasaulio muziką. Jeigu labiau mėgsti disko arba gyvos muzikos skambesį – tu jį turėsi, hiphopą – taip pat gausi. Mėgsti elektroninę muziką, techno, hausą – jo irgi bus.

Dalis atlikėjų lietuviams jau yra puikiai pažįstami, o kai kurie dar tik bus atrasti – jie groja didžiausiuose pasaulio festivaliuose. Kai kurie iš jų dar nėra groję Lietuvoje ir gal daugiau nebegros. Bandėme sudaryti programą, kad ji tiktų visiems – ateitum ir rastum, kas patiktų“, – apie išskirtinę muzikinę galimybę pasakojo naktinio klubo „Lizdas“ atstovai.

Norime parodyti šiuolaikišką, jauną Kauną.

Šeštadienį, liepos 2-ąją, visi kviečiami į vieną pagrindinių Kauno vietų – Ąžuolyno parką.

„Šeštadienio diena – viena įspūdingiausių. Renginiai Ąžuolyno parke vyksta labai retai, nors tai yra pats gražiausias parkas ir, beje, didžiausias miesto teritorijoje esantis ąžuolynas Europoje. Puiki vieta pasiimti draugus, užklotą, pasidaryti sumuštinių ir paklausyti gyvos muzikos atlikėjų, nes turėsime erdvę, kur gros Garbanotas, Planeta Polar, Dance Band, Esa Afro-Synth Band.

Ir pati vieta įdomi, nes Ąžuolyno parke yra buvusi, nedaugeliui kauniečių žinoma, miesto oranžerijos erdvė. Įspūdinga vieta, kuri nėra atrasta ir gali būti, kad nebebus“, – ne visiems girdėtais Ąžuolyno parko faktais dalijosi festivalio organizatoriai.

Manto Zinkevičiaus nuotr./Ąžuolynas
Manto Zinkevičiaus nuotr./Ąžuolynas

Duris praveria ir M.Žilinsko dailės galerija

Viena iš festivalio meninių veiklų erdvių – prieš dvejus metus rekonstrukcijai užsivėrusi M.Žilinsko dailės galerija.

„Festivalio veiklų yra apie 40. M.Žilinsko dailės galerijoje vyks „Pop-up gallery“. Viso festivalio metu bus galima apsilankyti Jurgos Marcinauskaitės „(ne) išsakyti. (ne) žodžiai“, Moritzo Simono Geisto „MR-808“ instaliacijose, GIA RAM parodoje. Taip pat Kauno taksi parko „Hiding from the inside“ instaliacijoje“, – kultūrines veiklas pabrėžė „Audros“ organizatoriai.

Vaikščioti tarp skirtingų festivalio erdvių – nesunku.

„Viskas arti. Nuo Soboro iki Ąžuolyno parko – 15 minučių. Nuo Soboro turbūt visos vietos yra 10–15 minučių pėsčiomis“, – trumpus atstumus tarp festivalio objektų paminėjo organizatoriai.

„Audros“ festivalio metu siekiama ne tik linksminti, bet ir edukuoti bendruomenę.

„Turime ne tik pramoginę, bet ir švietėjišką funkciją. Jeigu ne „Audros“ festivalis, nei mes, nei kažkas kitas turbūt negalėtų atvežti daugelio atlikėjų. Festivalis yra puiki proga, kada galima atvežti ne tik pramoginį ir norimą turinį, bet taip pat supažindinti su kažkuo nauju, edukuoti save bei aplinkinius, miesto bendruomenę“, – vienu iš festivalio tikslų dalijosi organizatoriai.

„Vienas didžiausių perlų ir vargu, ar dar kada nors bus galima išvysti – Midori Takada koncertas VDU didžiojoje salėje, ketvirtadienį, 20 valandą. Tai bendras jos ir sutartinių ansamblių „Gaudė“ ir „Devyniaragė“ projektas. Bus pasaulinė premjera, nes sutartinės, dvejetainės ir trejetainės yra tik Lietuvoje ir Japonijoje. Daugiau nėra valstybių, kurios tai turėtų“, – pasirodymą išskyrė festivalio organizatoriai.

Ketvirtadienį, birželio 30 dieną, žmonės galės ateiti į pirmus festivalio šokius. M.Žilinsko dailės galerijoje vyks Berlyno radijo „HÖR Berlin“ transliacija į visą pasaulį.

Festivalio uždarymo renginys vyks sekmadienį, liepos 3-iąją, Santakos parke – jis bus nemokamas. Čia pasirodys atlikėjas iš Estijos Tommy Cash ir lietuviams gerai žinomi vardai Free Finga, Flash Voyage bei ba.

Visą informaciją apie festivalį, renginių programą galima rasti audrafestival.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis